30s BFFL Challenge!

• Briathos
      Briathos
      Bronze
      Beste strategen,

Wij zijn Marc(Briathos) & Friso( Friso1991 :coolface: ). Beide woonachtig in het mooie Wijchen wat tegen Nijmegen aanligt. We kennen elkaar al 16 jaar. En zijn BFFL A.K.A. Best Friends For Life.

Waarom deze Challenge
      Eigenlijk is er maar een reden waarom wij deze challenge gaan beginnen. Beide van ons kamperen met hetzelfde probleem en dat is BRM. Zeer verassend waarschijnlijk! Beide van ons hebben op de stakes $1-55 gespeeld maar echter was dit 9 van de 10 keer buiten het BRM. Wat soms leide tot grote profits maar soms ook tot volledig broke gaan. Het is voor ons duidelijk de tijd om te leren omgaan met BRM om zo steady een BR op te kunnen bouwen.

Hoe gaan we het aanpakken
      We zullen de $1.20 30-man SnG's gaan grinden op Europoker. De challenge is wie het meeste winst maakt binnen 50 games. Dit is natuurlijk niet een groot aantal games maar aangezien wij zo snel mogelijk de $3.30 willen grinden gaan we de challenge eerst voltooien met 50 games en willen daarna eigenlijk dezelfde challenge doen met de $3.30(die in een groter aantal gedaan zal worden). Aangezien we elkaar al 16 jaar kennen is er geen gebrek aan vertrouwen dus zullen we elkaar niet hoeven controleren of het wel allemaal eerlijk gaat. Echter willen we het wel hier bij houden om het overzichtelijk te houden. Dit gaan we simpel doen met de volgende gegevens:

Startroll: $100
      Games Played: -
      Profit : -
      Endroll: : -

De challenge zal vandaag beginnen en lopen tot 14 oktober. We hebben dus 2 weken de tijd om het te halen. Wat voldoende zal moeten zijn voor 50 games.Degene met de meeste winst zal $10 krijgen van de ander!

Verder willen we hier wat handjes posten om advies te krijgen over onze gameplay en zullen we regelamtig updates doen!

Wij hopen dat jullie plezier zullen hebben ons wat advies kunnen geven :f_biggrin: !

Dus alle feedback is welkom!

Grtz,
      Friso & Marc
  • 28 antwoorden
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      First. GL Wijchen trouwens chill goede voetbalclub daar toch :tongue:
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door chaserr
      Haha fastfuck, ja AWC is volgens mij redelijk goede club ja :) echter speel ik zelf niet!
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Ik maak gelijk even gebruik van deze gelegenheid om mezelf voor te stellen, wat ik nog een keer wat uitgebreider doe in het ''voorstel forum''.

Mijn naam is Friso van der Doelen, ik ben 20 jaar en ben al een tijdje lid van pokerstrategy.
      Eigenlijk alleen om het nieuws te volgen en om topics te lezen waar ik altijd veel plezier aan beleef.
      Ik ben begonnen met poker toen ik ongeveer 18 was, ik keek altijd bij Briathos en deed het met vrienden en vond het toch een fascinerend spelletje, maar eigenlijk was het altijd met de voor de lol insteek, wat inhield veel te hoge stakes, waar ik af en toe flink verloor en soms flink won.
      Ik hoop hiermee mijn spel te verbeteren en ik zie het als een kans om hier in de community te komen.

Met vriendelijke groet,

Friso van der Doelen
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Leuk dat je gelijk voorstelt Friso en gelijk een toffe challenge.

GL ermee en zou wel mooi zijn als je Briathos afmaakt dan he^^

Oorspronkelijk gepost door Briathos
      Haha fastfuck, ja AWC is volgens mij redelijk goede club ja :) echter speel ik zelf niet!
      Yea verveling thuis :D
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Leuk dat je gelijk voorstelt Friso en gelijk een toffe challenge.

GL ermee en zou wel mooi zijn als je Briathos afmaakt dan he^^

Oorspronkelijk gepost door Briathos
      Yea verveling thuis :D

haha is niet de bedoeling eigenlijk:(

Waar ken jij die club van dan? je woont zelf toch in belgië las ik bart keer ergens zeggen:P ?
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Nou ga beginnen aan mijn eerste game, heb gisteravond en vanochtend even de tijd genomen om wat strategieën door te nemen en ga het nu uittesten, als ik moeilijke handen tegenkom ga ik ze uiteraard posten ( iemand een snelle uitleg hoe ik dit doe? )

En heeft iemand eventueel nog wat video's voor deze stake?
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Even van de blog van Chaserr gestolen:

Paar video tips die imo echt zeer goed zijn om te kijken.

Vid van faarcyde over HU play zeer goede uitleg en legt veel verschillende plays uit echt een van de beste SNG spelers van engelse community imo. (wel plati)
      http://nl.pokerstrategy.com/video/20743/

Deze ook van faarcyde laatst gekeken (Gold) nice beschrijving hoe je het professioneel moet aanpakken.

http://nl.pokerstrategy.com/video/19035/

Deze had ik nog nooit gezien en wees iemand anders mij op echt super opsomming van ICM beste icm vid gezien denk ik al is die van pzhon bijna net zo goed imo. (plati)

http://nl.pokerstrategy.com/video/19913/

Dit is die van pzhon (silver)

http://nl.pokerstrategy.com/video/14547/

Wel allemaal Engels denk dat ze voor vrijwel elke SNG speler wel interessant zijn :)
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Yea dat zijn wel wat advanced vids briathos en maar een silver.

Zal even kijken of ik wat leuke content kan vinden :)
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Friso1991
      Nou ga beginnen aan mijn eerste game, heb gisteravond en vanochtend even de tijd genomen om wat strategieën door te nemen en ga het nu uittesten, als ik moeilijke handen tegenkom ga ik ze uiteraard posten ( iemand een snelle uitleg hoe ik dit doe? )

Hier staan veel artikelen over sng's wellicht heb je daar wat aan:

Sng artikelen

Zou zeker het ICM artikel lezen en die andere zijn ook zeker interessant.

Die vid van pzhon over ICM zou ik zeker bekijken.

Hier staan alle Nederlandse SNG vids die je zou kunnen bekijken: ( zou dan vooral 18/45 mans kijken en de general sng vids aangezien die het beste aansluiten bij 30mans.

Sng vids nederlands

GL ermee. Wellicht flink doorgrinden want er is ook veel 'goede' gold content op de site maar denk dat je hier al flink mee vooruit kan.
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Yea dat zijn wel wat advanced vids briathos en maar een silver.

Zal even kijken of ik wat leuke content kan vinden :)
      Ah ke! Dat had ik niet gezien.. Maar die silver kunnen web beide kijken dan:)

Thanks!
    • Briathos
      Briathos
      Bronze

Hier staan veel artikelen over sng's wellicht heb je daar wat aan:

Sng artikelen

Zou zeker het ICM artikel lezen en die andere zijn ook zeker interessant.

Die vid van pzhon over ICM zou ik zeker bekijken.

Hier staan alle Nederlandse SNG vids die je zou kunnen bekijken: ( zou dan vooral 18/45 mans kijken en de general sng vids aangezien die het beste aansluiten bij 30mans.

Sng vids nederlands

GL ermee. Wellicht flink doorgrinden want er is ook veel 'goede' gold content op de site maar denk dat je hier al flink mee vooruit kan.
      Top, als het goed is ben ik dit weekend gold status dus kan ik er weer wat meer kijken:)
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      dank chaserr
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Seat 1: x basta x (2,020 in chips)
      Seat 2: sky83jf (1,475 in chips)
      Seat 4: DREAMBARMAN (2,535 in chips)
      Seat 5: marshypep (4,880 in chips)
      Seat 7: roger_Gm (3,280 in chips)
      Seat 8: rokkos10 (3,845 in chips)
      Seat 9: ferydoon_x (2,175 in chips)
      Seat 10: Bevriezo (2,020 in chips)

ANTES/BLINDS
      Bevriezo posts small blind (100), x basta x posts big blind (200),

PRE-FLOP
      sky83jf folds, DREAMBARMAN folds, marshypep folds, roger_Gm raises to 400, rokkos10 calls 400, ferydoon_x folds, Bevriezo (??), x basta x calls 400.

Ik krijg hier pocket 8en, besluit hier te folden omdat het 1/5 van mn stack is en met een overcard ik meestal weg ben, er viel een 8 op de flop.
      Had ik dit in deze fase moeten shoven?
      De starthandenkaart zegt dat ik dit moet stealreraisen, maar zie een raise in MP niet als een steal.
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Met 10bb zit je in de push fold fase, ik zou deze shoven.
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      Hey succes allebei.

Ik had ook gefold hier, maar pushen kan denk ik ook. Denk dat het allebei kan, maar hou er niet zo van als er al 2 mensen in de hand zitten. Op dit limit is er toch al snel een caller van je all-in. Nu is 88 geen slechte hand, maar technisch gezien is het dan geen stealen meer, maar gewoon spelen...
      Als je wel stealt pik je wel een mooie pot op, dus er is ook wel wat voor te zeggen om hier te pushen.
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Ok bedankt!
      blijf het een moeilijke beslissing vinden maar denk dat ik het in die fase wel had kunnen pushen
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Winterdream
      Hey succes allebei.

Ik had ook gefold hier, maar pushen kan denk ik ook. Denk dat het allebei kan, maar hou er niet zo van als er al 2 mensen in de hand zitten. Op dit limit is er toch al snel een caller van je all-in. Nu is 88 geen slechte hand, maar technisch gezien is het dan geen stealen meer, maar gewoon spelen...
      Als je wel stealt pik je wel een mooie pot op, dus er is ook wel wat voor te zeggen om hier te pushen.
      Thanks!

Ik zou dit zelf ook een moeilijke positie vinden. Blinds gaan redelijk snel omhoog en niveau is behoorlijk laag dus eigenlijk is zon pot wel lekker op dat moment. Maarja had je een beetje een idee wat de range van die roger was?
    • Friso1991
      Friso1991
      Bronze
      Na wat gelezen te hebben nog 2 games gespeeld, eentje goed voor een 13 plek waar ik met JJ tegen QQ en KK kom.

en de andere goed voor een 4e plek.

[img][IMG]https://img148.imageshack.us/img148/1785/120win.jpg[/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/img]
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Na wat gelezen te hebben nog 2 games gespeeld, eentje goed voor een 13 plek waar ik met JJ tegen QQ en KK kom.

en de andere goed voor een 4e plek.

[img][IMG]https://img148.imageshack.us/img148/1785/120win.jpg[/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/img]
      Spot ik daar mijn Royal flush op jou bureaublad!?
    • 1
    • 2