Nl 25 AQ vs nt

• Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Tegen een 5/2 speler over 100 handen..

River kan ik of moet ik wel folden eigenlijk?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.25(BB) Poker Stars
      SB ($27.90)
      BB ($34.82)
      UTG ($29.16)
      UTG+1 ($26.29)
      CO ($25)
      Hero ($43.04)

Dealt to Hero Q:club: A:diamond:

UTG raises to $0.75, fold, fold, Hero calls $0.75, fold, BB calls $0.50

FLOP ($2.35) K:spade: 5:club: 5:diamond:

BB checks, UTG checks, Hero checks

TURN ($2.35) K:spade: 5:club: 5:diamond: A:club:

BB bets $0.50, UTG raises to $2.50, Hero calls $2.50, BB folds

RIVER ($7.85) K:spade: 5:club: 5:diamond: A:club: 7:spade:

UTG bets $5.50, Hero calls $5.50
  • 7 antwoorden
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Supernit alert die imo enkel AK in z'n utg range heeft qua azen en AA/KK ook zo speelt. AQ zelden en AJ zal ie dan wel niet spelen. Daarom fold op turn.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik speel zelf geen SH...maar ik denk dat ik wel zou overwegen om te betten op de flop. Meestal als de originele raiser multiway niet c-bet, dan heeft ie niks of dan heeft hij een zwakke hand.

De sample is 100 handen, dat is nu niet echt superveel. Ik denk dat TT/JJ/QQ/AQs ook wel in zijn range zitten (naast KK/AK en AA natuurlijk).
      Maar zo een nit foldt die TT+ wel tegen een bet op de flop.
      (en van de BB hoef je niet echt wat te vrezen denk ik, die callt daar geen AK of KQ).

As played denk ik dat hij AQs liet zien.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Ik speel zelf geen SH...maar ik denk dat ik wel zou overwegen om te betten op de flop. Meestal als de originele raiser multiway niet c-bet, dan heeft ie niks of dan heeft hij een zwakke hand.

De sample is 100 handen, dat is nu niet echt superveel. Ik denk dat TT/JJ/QQ/AQs ook wel in zijn range zitten (naast KK/AK en AA natuurlijk).
      Maar zo een nit foldt die TT+ wel tegen een bet op de flop.
      (en van de BB hoef je niet echt wat te vrezen denk ik, die callt daar geen AK of KQ).

As played denk ik dat hij AQs liet zien.
      Als je hier TP hebt op een paired board wat is dan het nut om te betten? Je haalt enkel value uit lagere TP's die niet supervaak in hun range zitten en al de rest fold of callt af en toe 1 keer. Als je hier niet barrelt op de flop underrep je je hand en kan je eventueel meer value halen op latere streets, ik zou bv met AK hier niet betten op flop maar hen laten denken de beste hand te hebben of laten bluffen.

Over 100 handen 5/2 spelen zegt toch wel veel imo, heb ik zelfs nog nooit gehad over 100 hands in m'n FR nittijdperk waar ik mss 14/12 speelde :P
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Fold pre-flop.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      FR fold ik deze ook sowieso pre-flop, ik weet niet wat SH het beste is dan.

Wat betreft het nut om te betten op de flop...nou, dit is imo een prachtig board om te c-betten. Stel dat je hier AQ of AJ hebt, ga je dan ook checken? Dus wanneer ga je wel c-betten op dit board? Volgens mij ben je best exploitable als je hier je TPTK handen gaat checken.

Maar je hebt een punt hoor, ik weet alleen niet of dat het beste is.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze

Wat betreft het nut om te betten op de flop...nou, dit is imo een prachtig board om te c-betten. Stel dat je hier AQ of AJ hebt, ga je dan ook checken? Dus wanneer ga je wel c-betten op dit board? Volgens mij ben je best exploitable als je hier je TPTK handen gaat checken.

Maar je hebt een punt hoor, ik weet alleen niet of dat het beste is.
      Natuurlijk ga ik in sommige van deze situaties m'n TPTK wel betten, tegen minder agressieve spelers of calling stations. Als ik hier AQ/AJ heb ga ik idd betten aangezien het multiway sterk overkomt en er veel value hands in m'n range zitten. Zolang men geen read van me krijgt dat ik TPTK hier zou delayed c-betten of ch/callen zie ik geen reden wrm dit exploitable zou zijn, vanaf dan zal ik natuurlijk wel beginnen c-betten :) Maar hoeveel hebben dat door op nl25.

Trouwens ook wel akkoord met die preflop fold.
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Als je 100+hands op een 5/2 hebt is het wel safe to say dat AQo een fold is. AQs is wel speculatief bijv.

Een nit kijkt niet naar ''hmm kheb AK op droog board, wat worse hands gaan callen als ik bet?'' , nee die denkt ''Whoppa TPTK bet bet bet time''

Dus als ie checked, zit je virtueel HU en/of tegen en nit die QQ-JJ heeft en je die eruit kan barrelen. Oftewel ik bet hier de flop 100% wanneer het naar mij toe gechecked wordt.

De Turnspot is kut want hij kan enige Ax in zijn range is AQ/AK/kk/aa dus je split of bent way behind.

- Gerv