Hulp aan een 20 jarige online- pokerstarter

• ni3ls91
      ni3ls91
      Bronze
      Beste mensen van PokerStrategy.com,

Wie o wie wil zijn expertise met mij delen en mij adviseren?

Eerst zal ik me kort voorstellen:
      Ik ben een jongen van 20 jaar die sinds z'n 16e bekend is met NL-Holdem.
      Op dat moment speelde ik samen met vrienden veel life poker. Voor mij werd dit binnen een maand vrij lucratief (ten opzichte van 5 Euro zakgeld per week). Het inschatten van spelers gaat mij goed af, en verder heb ik geen leek in de kansberekening. Twee/drie jaar geleden ben ik overmoedig aan het online pokeren begonnen. Hier werd ik binnen een paar weken voor mn bankroll weggespeeld.

Nu, Twee jaar later ben ik opnieuw begonnen met pokeren. Mede dankzij het startkapitaal en de leerzame artikelen op deze site. Ik heb de artikelen bestudeerd, 4 pokerboeken gelezen en Holdem Manager geïnstalleerd. Ca. 2000 handen verder op de Nl0.02 tafels van partypoker zit ik precies 38ct onder de 50$ (wat mijn startkapitaal is.) Al die tijd heb ik de MSS voor mijn gevoel vrij strak toegepast.

Mijn vraag aan de gevorderde, geld verdienende spelers die dit lezen en de moeite willen nemen om mij te adviseren is de volgende:

Hoe komt het dat ik weinig vorderingen maak?
      zijn er teweinig slechte spelers over om nog met een simpele strategie te winnen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie antwoorden!

Ps: misschien willen jullie ook vertellen op welke limieten jullie winstgevend spelen en wat voor uurloon je daar behaald?
  • 7 antwoorden
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ni3ls91

Ps: misschien willen jullie ook vertellen op welke limieten jullie winstgevend spelen en wat voor uurloon je daar behaald?
      Je wilt hulp van ons maar we moeten wel eerst bewijzen of we het wel waard zijn om jouw te mogen helpen? :D Vind ik wel grappig eigenlijk :D

Verder is 2000 handen echt helemaal geen sample waar je conclusies uit kan trekken. Ook is het onmogelijk om te kunnen zeggen waar het mis gaat als we geen handjes van jouw zien. Maar er zijn meer dan genoeg zeer slechte spelers op NL2 om met een simpele strategie winstgevend te spelen.
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      2000 handen is eigenlijk geen sample, gewoon meer spelen en aan je spel blijven werken. Veel lezen, video's bekijken coachings volgen. Daarnaast je eigen spel analyseren. Zeker bij destart van je carierre kun je beter veel tijd steken in aan je spel werken dan het spelen zelf. Wellicht is 50/50 daarin een goede richtlijn. Dus een uur spelen en een uur analyseren.
    • ni3ls91
      ni3ls91
      Bronze
      Okay thx!
      Zijn er misschien boeken die je aanbeveelt?

Deze hand bijvoorbeeld speelde ik vandaag. Ik verloor er m'n 1 na grootste pot mee vandaag:

***** Hand History for Game 1111111111 ***** (Party)
      $2.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, September 30, 05:38:31 ET 2011
      Table Speed 2409927 (No DP) (Real Money)
      Seat 8 is the button
      Seat 7: Player7 ( $1.84 USD ) - VPIP: 6, PFR: 3, 3B: 4, AF: 3.0, Hands: 67
      Seat 4: Hero ( $0.95 USD ) - VPIP: 25, PFR: 14, 3B: 7, AF: 3.7, Hands: 3804
      Seat 8: Player8 ( $2.00 USD ) - VPIP: 10, PFR: 4, 3B: 0, AF: 3.5, Hands: 84
      Seat 6: Player6 ( $0.79 USD ) - VPIP: 25, PFR: 18, 3B: 0, AF: 5.0, Hands: 67
      Seat 2: Player2 ( $2.57 USD ) - VPIP: 33, PFR: 14, 3B: 0, AF: 4.0, Hands: 21
      Seat 5: Player5 ( $2.09 USD ) - VPIP: 23, PFR: 9, 3B: 0, AF: 0.5, Hands: 22
      Seat 3: Player3 ( $2.11 USD ) - VPIP: 16, PFR: 8, 3B: 3, AF: Infinity, Hands: 126
      Seat 9: Player9 ( $1.89 USD ) - VPIP: 13, PFR: 5, 3B: 0, AF: Infinity, Hands: 62
      Seat 1: Player1 ( $0.59 USD ) - VPIP: 8, PFR: 5, 3B: 0, AF: 2.0, Hands: 116
      Player9 posts small blind [$0.01 USD].
      Player1 posts big blind [$0.02 USD].
      ** Dealing down cards **
      Dealt to Hero [ Qh As ]
      Player2 raises [$0.04 USD]
      Player3 folds
      Hero raises [$0.12 USD]
      Player5 folds
      Player6 folds
      Player7 folds
      Player8 folds
      Player9 folds
      Player1 folds
      Player2 calls [$0.08 USD]
      ** Dealing Flop ** [ Ks, 5c, Ac ]
      Player2 bets [$0.15 USD]
      Hero calls [$0.15 USD]
      ** Dealing Turn ** [ Kc ]
      Player2 bets [$0.30 USD]
      Hero raises [$0.60 USD]
      Player2 calls [$0.30 USD]
      ** Dealing River ** [ 5s ]
      Player2 checks
      Hero checks
      Player2 shows [Kd, Jc ]
      Hero doesn't show [Qh, As ]
      Player2 wins $1.69 USD from main pot
    • ni3ls91
      ni3ls91
      Bronze
      Nah,

Ik vroeg me af of er grote verschillen zijn tussen de limieten.
      Omdat het me lijkt dat hoe hoger je gaat hoe moeilijker het wordt..?
      Bijvoorbeeld het verschil tussen Nl2 en NL4 is misschien niet 2x zoveel winst. Snap je?
    • Nordin
      Nordin
      Bronze
      Hey ni3ls91,

Misschien is het een idee om je hand even in de handbeoordelingfora te posten. Dan krijg je goede feedback op de manier waarop je de hand gespeeld hebt.

Welkom op het forum trouwens! :)
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Hello ni3ls91 (leuke, simpele naam trouwens)

goed dat je actief wordt op het forum om zo je spel te verbeteren en goed ook dat je kritisch naar je spel wil kijken.

Ik ben zelf niet thuis in de MSS maar wel in de FR BSS. In het voorbeeldhandje wat je post zit wel een foutje.

Als ik me niet vergis raist UTG hier als eerste. Als UTG een degelijke speler is kan je hier eigenlijk niet reraisen. In dit geval heeft hij 33/14 stats dus hij callt je reraise nog wel met slechter, maar dit is geen standaard reraise (soms zelfs gewoon een fold).

Je besluit zijn c-bet te callen en de turn te raisen. De turn is voor jou een rotkaart. De flush komt aan (die een fish in die positie ook nog kan hebben) en de K heeft je nu ook beat. Nu is de vraag: als je raist, welke slechtere hand gaat je daar nog callen??? M.a.w. je laat alle handen die jij beat folden, en alle betere handen zullen je callen. In dit geval callt hij je misschien nog met een Ax hand, maar daar kan je op de river ook nog value van krijgen door gewoon te callen.

Op de river dénk ik trouwens dat ik nog wel blockbet tegen een fish, aangezien hij je met slechtere Ax handen kan callen...
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ik reraise hier ook, ik beschouw een minraise als 2 limpers soortvan en dan is AQ echt wel een raise.

daarna flop je toppair good kicker, en hebben maar 3 handen je beat (AK word soms zo gespeeld, A5 i guess ook en 55). je beat de rest, en je beat draws. met die reden raise/ship ik over die donkbet heen denk ik (zeker gezien je MSS speelt)