NL4 QQ, SB vs BB

• ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Hallo, ik speel al een tijdje full ring, maar probeer ook af en toe een paar tafels 6MAX.

In deze hand ben ik BB met QQ, na een limper raist de SB, ik 3Bet, en hij 4BET
      Easy push?
      Maar Villain stats zijn zo nitty: 200 handen: 9/7, 3Bet: 0.0

$0.02/$0.04 No-Limit Hold'em (6 handed)

Known players:
      BB (Hero):
      $11.50
      MP2:
      $8.07
      MP3:
      $4.00
      CO:
      $2.03
      BU:
      $3.82
      SB:
      $4.61

Preflop: Hero is BB with Q, Q.
      2 folds, CO calls $0.04, BU folds, SB raises to $0.20, Hero raises to $0.52, CO folds, SB raises to $1.54.
  • 4 antwoorden
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Hey ninjaconsul,

Als je een nit 3bet, verwacht ik NIET dat ie ooit 3bets gaat callen. Dus als ie alleen 4bet of fold dan moet je met QQ bijv. beslissen wat je gaat doen tegen zijn 4bet range. Als je zegt van ''Hmm ik fold toch maar op zijn 4bet'' dan is je 3bet best nutteloos omdat je QQ in een bluf veranderd en dat is niet zo leuk :P

Dus in het vervolg even deze vraag stellen en als je fold op zijn 4bet kan je beter preflop flatten :)

Mvg,
      Gerv
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Thx Gerv,

zo had ik het inderdaad nog niet bekeken.
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      9/7/0 is wel heel erg nitty. Jouw QQ doet het nog goed tegen zijn 7% openingsrange maar absoluut niet tegen zijn 4bet range. Hij zal ook nooit een 3bet callen net minder, je hebt QQ dus veranderd in een bluff in de hoop dat hij KK op gaat geven? =( Laat me raden; je kon het niet laten om te callen en je zag twee azen? :f_biggrin:
    • ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Inderdaad. Ik ging all in preflop en hij callde met pocket kings.
      Mijn fout is dat ik op het moment beslis te 3betten maar amper naar zijn stats had gekeken. Ik zie enkel mijn QQ raise zonder nadenken.
      Uiteindelijk won ik nog de hand met een flush op de river. :facepalm: