FL of NL

• realestat0r
      realestat0r
      Bronze
      Beste,

ben al enkele weken iets serieuzer bezig met het pokerspel en heb enkele varianten uitgetest. No limit, Fixed Limit de SNG's etc,...

Als ik alles overloop krijg ik het idee dat ik winstgevender speel op de FL (ben nog niet hoger dan 2 en 4 cent aan het spelen). Is hier een directe verklaring voor en kan ik me nu beter even toeleggen op het FL spel?

Wat radne jullie aan om mee te beginnen en waarom (FL/NL)

Alvast bedankt

realestat0r
  • 9 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou spelen wat je leuk vindt, daar draait het om.
    • realestat0r
      realestat0r
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Ik zou spelen wat je leuk vindt, daar draait het om.
      uiteraard, maar ik vroeg me af welke spelvariant het best is om het pokerspel beter te kunnen begrijpen, omdat ik toch wel iets verder wil dan de basis v/h pokeren
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Oorspronkelijk gepost door realestat0r
      Is hier een directe verklaring voor en kan ik me nu beter even toeleggen op het FL spel?
      Misschien ligt FL je beter althans dat zou me een goede reden lijken. Verder kan ik me alleen maar bij Yoghi aansluiten. Speel van beide wat handjes en kijk wat je het beste ligt en waar je het meeste plezier uit haalt. Er is geen variant waar je "beter" aan kunt beginnen is mijns inziens iets puur persoonlijks.
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Met FL heb je echt sick discipline nodig, om bijv te folden voor die 1 BB als je gewoon te vaak beat bent ondanks pot odds.

0,02/0,04 FR is makkelijk, maar op hogere limieten en SH wordt het echt ingewikkeld.

Verder is NL over het algemeen veel winstgevender, en kan je ook meer tafels spelen doordat je veel minder handen hoeft te spelen en actie meestal preflop of op de flop eindigd en FL 9 van de 10 keer doorgaat tot de turn. Vrijwel alle varianten (MTTs, SNGs, Cash) worden gedomineerd door NL, en dus is het veel makkelijker over te stappen om een andere variant als 1 je niet ligt. NL is echter wel heel moeilijk om een expert in te worden, vooral 100+ BB deep cash.

Maar goed, als FL je echt ligt en je een pro FL spelers bent win je natuurlijk veel meer dan dat je een redelijke NL speler bent.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Lol
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Altijd lachen met Yoghi en zijn subtiele humor.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik hoopte eigenlijk dat jouw post subtiele humor was.
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Nee, sorry.

Daar ben ik niet geniaal genoeg voor.
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx
      Met FL heb je echt sick discipline nodig, om bijv te folden voor die 1 BB als je gewoon te vaak beat bent ondanks pot odds.
      Bij FL kan je juist supervaak callen. Vind ik het leukste aan het spel :P . NL draait juist meer om folden. (bv preflop op 3bets :f_cry: )

Please probeer nooit meer een post te maken over FL... :facepalm: Maakt echt geen sense wat je allemaal schrijft.