Callen vanwege potodds

• schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      MP1:
      349
      MP2:
      7143
      MP3:
      2775
      CO:
      6148
      BU:
      4265
      SB:
      3370
      Hero:
      2950

SnG-MTT $ 1,50 (18 Spelers)
      100/200 No-Limit Hold'em, Ante 25 (7 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BB met Q :diamond: , 9 :spade:
      MP1 raiset met 124 naar 324 ((AI)), 2 folds, CO callt, BU callt, 2 folds

Volgens mij ben je hier verplicht te callen, maar ik denk aan de andere kant dat je hier zo goed als nooit een mooie flop gaat pakken.

Met welke handen zouden jullie callen in deze spot en welke handen worden geraisd/geshovet?
  • 2 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi schaapbeh,

Ik zou hier toch wel vaak callen, inderdaad omdat je maar 124 to call hebt, en de pot al 1072 is, maar ook omdat je hier tegen een all in zit. Doordat een speler all in is, heb je geen sitepot, en zul je dus relatief weinig actie zien op de flop/turn. Immers, het heeft voor geen van de spelers zin om te betten, tenzij het voor value, met een goede hand is. Hierdoor zul je dus zelfs redelijk vaak naar de river kunnen checken, en dat maakt dat je kans te winnen veel groter is dan de pot odds.

Je positie maakt natuurlijk ook minder uit, zolang tegenstanders niet betten maakt het niet veel uit of we als eerste of als laatste aan de beurt zijn na de flop. Ik zou hier daarom toch wel met any two callen. Je krijgt dermate vaak alle kaarten op het board (flop, turn en river) te zien, en dat maakt handen als 82o een stuk sterker. Ik hoef niet uit te leggen dat je met 82o niet vaak een nuttige hand op de flop (top pair, 2 pair, etc) hit, echter, je hebt met 82o tegen 3 spelers nog redelijke kans te winnen als je naar showdown gaat.

De handen die ik hier zou raisen, zijn er ook redelijk veel. Je kunt 2750 pushen, de pot is al 1072 als je aan de beurt bent. Ondanks dat je sowieso naar showdown gaat tegen MP1, is je kans te winnen natuurlijk een stuk groter als je pushed. BU en sb kunnen hier redelijk loose callen, omdat ook zij goede odds krijgen voor de flop, tevens kunnen ze hier niet gemakkelijk jouw all in callen, omdat ze dan hun toernooileven op het spel zetten.

Toch moet je natuurlijk wel voorliggen op hun range. BU heeft hier normaal gesproken een tightere range dan sb, omdat sb hier goede odds krijgt, en een voordelige situatie om te flatcallen (om dezelfde redenen dat het voor jou hier handig is te flatcallen met een wijde range). Als BU's range 20% is, kun je hier, gezien de goede verhouding van 2740 voor een pot van 1072, toch wel ~10% pushen. Ik zou het daar dus op houden, en voor een range van A8s+, ATo+, KJs+, 66+ kiezen als push range.
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Thnx wederom voor een duidelijk uitleg.