Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Actie op flop na misklik

• 2 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi schaapbeh,

Deze hand is het handigste te analyseren als we gewoon naar de pot odds kijken, en dan kijken hoeveel kans te winnen we nodig hebben.

Als we folden, houden we 750 chips over, en een 750 chips stack is dan 3.548% van de prijzenpot waard. Dat heb ik gevonden door de stacks hier in te vullen.

Als we callen en verliezen, dan houden we 0 chips over, dat is 0% van de prijzenpot waard, dat is nogal wiedes natuurlijk.

Als we callen en winnen, komen we uit op een stack van 3300, en dat is (met behulp van eerder genoemde rekenwebsite) 12.880% van de prijzenpot waard. We kunnen nu al zien dat er nogal een verschil is tussen folden (3.548%) en callen + winnen (12.880%) wat erop wijst dat we niet veel kans te winnen nodig hebben om te kunnen callen.

Als we de kans om de hand te winnen P noemen, en we willen weten wat P is, om te zorgen dat we een profitabele call maken, moeten we een berekening maken. P is hier wel de kans, niet uitgedrukt in procenten, maar in een deel van 1. 40% wordt dan bijvoorbeeld 0.4.

Als we willen weten vanaf wanneer we kunnen callen, is het het handigste een breakevencall te berekenen, ofwel, wat moet P zijn, willen we hier een call kunnen maken die exact even sterk is als een fold.

12.880% * P + 0% * (1-P) = 3.548%
      12.88P = 3.548
      P = 0.2754

We hebben dus ~27.5% kans te winnen nodig om een breakevencall te kunnen maken. Als ik de flop en jouw hand vervolgens invul in de pokerstrategy equilator, dan kunnen we kijken wat voor een range villain moet hebben, willen we hier een goede call kunnen maken.

Deze range zijn allemaal handen die voorliggen op jouw range:
      TT-22, ATs, As9s, As8s, As7s, As6s, A5s-A4s, As3s, As2s, KTs, Ks9s, Ks8s, QTs, Qs9s, JTs, T9s, 87s, ATo, A6o-A5o, KTo, QTo, JTo, T9o, 98o, dan heb je al 22% kans te winnen.

Als villain dus een kleine kans heeft op een blufhand, TT-22, ATs, As9s, As8s, As7s, As6s, A5s-A4s, As3s, As2s, KTs, Ks9s, Ks8s, QTs, Qs9s, Q8s, J9s+, T9s, 87s, ATo-A5o, KJo-K9o, Q9o+, JTo, T9o, 98o, zoals in deze range, heb je al meer dan 37% kans te winnen.

Ik zou dus toch zeker callen. Een push preflop is, met name omdat je folding equity dan beter is, mensen minder geneigd zijn dit soort moves te maken, een stuk beter. Maar gegeven de omstandigheden denk ik dat je hier zeker wel een goede call kunt maken. Omdat je maar iets meer dan 1/4 kans te winnen nodig hebt, en er wel degelijk kans is dat villain hier KJ of KQ of QJ, etc, etc pushed, en je tegen die handen wel ~60% kans te winnen hebt, zou ik de all in toch gewoon callen.

Je hebt hier wel Ace high, met een slechtere hand, K high of Q high, zie ik nog wel kans om te folden, omdat je dan zelfs tegen bluffs van villain met Ace high nog dik achter ligt.

NH dus, close is het wel.
    • schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Thnx voor de uitgebreide analyse! Alles helemaal duidelijk!