PokerStars.be - Update thread

• TimPS
      TimPS
      Bronze
      Hey guys,

Omdat PokerStars.be heel wat wijzigingen aan het doorvoeren is en ik niet wil dat ze verloren raken in topics verspreid over het hele forum, maak ik hier even een update thread aan. Als je zelf updates wil toevoegen, aarzel dan alsjeblief niet!

• Internationale cashgame pool: sinds 30/09 is het mogelijk om op PokerStars.be cashgames te spelen tegen iedereen.

• Rake change. Oorspronkelijk lag de rake op het .be platform hoger dan op het .com platform. Toen de spelerspool echter ook voor cashgame spelers internationaal werd, is besloten om de rake opnieuw te verlagen en gelijk te houden aan het .com equivalent.

• Zoals vermeld is ook de exclusion regel ingevoerd: voor elke tien uur die je bent ingelogd, mag je €700 storten. Stort je meer, dan wordt dit geld toegevoegd aan een nieuwe afdeling van de cashier - de zogenaamde 'beschermd geld' sectie. Dit geld komt pas opnieuw vrij, nadat er 10 uur verstreken is.

Deze regel geldt enkel voor geld dat je stort. In theorie kun je dus - nadat je zelf een storting maakte - de eerste tien uur na die storting niet meer dan €700 verliezen. Als de 10 uren verstreken zijn, wordt er opnieuw 700 euro toegevoegd aan de teller. Let op: het gaat hier enkel om het netto verlies dat je maakt. Winsten worden ook in rekening gebracht, dus wie eerst geld wint, kan uiteindelijk ook meer dan €700 verliezen.

• Bonus change. Aanvankelijk werd gedacht dat er geen bonussen zouden uitgekeerd worden, maar ook daar is men van teruggekomen. Wie een eerste storting maakt op PokerStars.be, krijgt een "eerstestortingsfreeroll". Meer informatie vind je hier.

• Milestone Cash Credits blijven bestaan op PokerStars.be. Je vindt ze weliswaar niet meer in de VIP store, maar ze worden via email (vipclub@pokerstars.com) handmatig bijgestort.

• Het is voortaan mogelijk om van het .be platform geld te transferen naar spelers op het .com platform en andersom.

• Wie zich zorgen maakte over zijn FPP's, kan ook een beetje opgelucht adem halen: je hebt nog twee weken de tijd - nadat de emigratie van .com naar .be vervolledigd is, om de FPP's te spenderen zoals je dat nu gewoon bent.

• Men verwacht dat de volledige migratie van .com naar .be volgende week zal starten.

• Een volledig overzicht van het nieuwe VIP-programma, vind je in dit nieuwsbericht.

• Je first deposit bonus vervalt, nadat je overgezet wordt.

• Jouw account wordt automatisch omgezet in euro.

• Je moet een "verificatieproces" doorlopen als je:
        1. €3.000 of meer stort;
        2. €3.000 of meer laat uitbetalen;
        3. 365 unieke dagen gespeeld hebt.

Het verificatieproces werkt als volgt:

PokerStars stuurt je een aangetekende brief naar je postadres, waarvoor je voor ontvangst moet tekenen. In deze brief staat een verificatiecode. Je hebt 30 dagen vanaf de dagtekening van de brief om in te loggen op je PokerStarsaccount en de code in te voeren.

Dit zijn de veranderingen tot nu toe, deze thread werd op 18/10/2011 bijgewerkt. De huidige veranderingen kunnen nog wijzigen of er kunnen nieuwe zaken bijkomen, aangezien we nog in een testfase van de legalisering zitten.

De updates in deze topic komen van PokerStars Steve, een PokerStars medewerker, die op een ander forum de vernieuwde situatie bespreekt. Doorheen deze topic werken we de eerste post bij - zodat je steeds een mooi overzicht hebt - en posten we de laatste update als een nieuwe post, zodat je ook steeds weet wat nieuw is.
  • 154 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Very very veryyyy nice :)
    • Lamapalooza
      Lamapalooza
      Bronze
      Ok, ik was van plan om een storting te maken op Stars, maar ik heb nu nog enkel een .com account. Moet ik dan eerst een .be maken en daar dan op storten? Of gaat dat niet omdat ik al een .com heb?
      Dus eigenlijk is de kern van mijn vraag dit: als ik stort op .com en ik word dan volgende week automatisch verhuisd naar .be, dan gaat er niets verloren?
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Hey Lamapalooza,

Als je al een PokerStars.com account had, dan zul je automatisch overgeheveld worden naar de PokerStars.be client, eens het zo ver is.

Alles verhuist dan samen met jouw naam - jouw geld, jouw FPP's en jouw status. Het is dus absoluut niet nodig om te wachten op de emigratie, alvorens een storting te maken.

Had je voordien nog geen .com account, dan moet je meteen een .be account aanmaken. Zorg er dan zeker voor dat je dat via deze downloadguide doet, zodat je meteen aan PokerStrategy.com gekoppeld bent!
    • ThPokerDog
      ThPokerDog
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimPS
      Hey guys,

• Men verwacht dat de volledige migratie van .com naar .be volgende week zal starten.

Dit wilt dus zeggen dat +21 jaar regel word gehandhaafd.
      Ik ben 19 jaar dus kan ik vanaf volgende week niet meer op pokerstars spelen dus?
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ThPokerDog
      Hey guys,

Ik ben 19 jaar dus kan ik vanaf volgende week niet meer op pokerstars spelen dus?
      Ik vrees jammer genoeg dat je inderdaad - nadat de emigratie voltooid is - je als min 21 jarige er niet meer zult kunnen spelen :f_frown:
    • ThPokerDog
      ThPokerDog
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ThPokerDog
      Hey guys,

Ik vrees jammer genoeg dat je inderdaad - nadat de emigratie voltooid is - je als min 21 jarige er niet meer zult kunnen spelen :f_frown:
      dan zoek ik mij een nieuwe site, en pokerstrategy dan aangeven als forum.
      ale jullie code gebruiken, je weet het wel.
      want ik geef poker niet op!
      zit hier op een zalig forum en wil hier blijven.
      maar ben je zeker dat het al van volgende week is want ik zat met een challenge voor oktober.
    • goalgetter3
      goalgetter3
      Bronze
      Ik ben ook nog geen 21, maar hoe controleren ze of je 21 bent als je al een account hebt? Ik heb nog nooit mijn id gestuurd naar pokerstars denk ik. Maw, hoe kunnen ze je verbieden om gewoon verder te spelen op het bestaande account? Iedereen vragen zijn id door te scannen?
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Erg leuk om te horen dat je onze site en community weet te waarderen! :)

We hebben inderdaad héél wat poker rooms als partner, dus je hebt altijd de kans om via een aan PokerStrategy.com gekoppelde account te spelen. Een volledige lijstje kun je overigens hier vinden.

Wat het tweede deel van je post betreft: momenteel zijn dat niet officieel bevestigde berichten, maar ze komen wel uit goede bron. Dusja, verwacht wordt dat ze volgende week beginnen, maar misschien wordt jouw specifieke account wel pas binnen twee weken omgezet. Daar durf ik me niet over uitspreken.
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door goalgetter3
      Ik ben ook nog geen 21, maar hoe controleren ze of je 21 bent als je al een account hebt? Ik heb nog nooit mijn id gestuurd naar pokerstars denk ik. Maw, hoe kunnen ze je verbieden om gewoon verder te spelen op het bestaande account? Iedereen vragen zijn id door te scannen?
      Ja, wat je waarschijnlijk zal moeten doen tijdens de registratie is jouw rijksregisternummer ingeven. Daaruit kan men dan afleiden of je al dan niet 21 bent. Daarnaast zullen er vermoedelijk ook ID-scans plaatsvinden, als je geld wil laten uitbetalen of storten.
    • goalgetter3
      goalgetter3
      Bronze
      Dus als ik er mijn geld niet op tijd afhaal kan ik er niet meer aan tot ik 21 ben?
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Dus als ik er mijn geld niet op tijd afhaal kan ik er niet meer aan tot ik 21 ben?
      Dat is jammer genoeg niet geweten, aangezien de vorige leeftijd 18 jaar was. Het zou dus oneerlijk zijn om jouw geld af te nemen, omdat de leeftijd plots 21 wordt. Ik vermoed dat je in die eerste twee weken dus nog wel zal kunnen uitcashen.

Let wel op: dit is heel erg speculatief. Als je 100% zeker wil zijn, kun je misschien je geld er al beter afhalen.
    • AdJag
      AdJag
      Gold
      Vandaag gepoogd een bonus van moneybookers mee te nemen op Stars. Dit lukte niet en dus ik klagen bij de helpdesk. Hieronder hun antwoord :

"

Bedankt voor je e-mail.

We moeten helaas aangeven dat we geen stortingsbonussen kunnen aanbieden voor onze PokerStars-BE software. Dit is ook de reden waarom het veld met de bonuscode niet aanwezig is. We maken je erop attent dat we aan de voorwaarden van de Belgische Gaming Commissie moeten voldoen. Deze stelt dat we geen stortingsbonussen kunnen geven aan onze Belgische spelers.

Onze excuses voor enig ongemak of teleurstelling. We zullen streven naar de meest plezierige spelerservaring en promoties voor PokerStars.BE met inachtneming van onze licentievoorwaarden.

Voor meer informatie over onze huidige promoties op PokerStars.BE kun je onze website bezoeken:

http://www.pokerstars.be/nl/poker/promotions/

Indien je nog meer vragen hebt, kan je altijd contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

PokerStars Klantenservice

"

Er zal dus toch nog een duidelijk verschil blijven met de .com versie
    • samni
      samni
      Bronze
      [*]Wie zich zorgen maakte over zijn FPP's, kan ook een beetje opgelucht adem halen: je hebt nog twee weken de tijd - nadat de emigratie van .com naar .be vervolledigd is, om de FPP's te spenderen zoals je dat nu gewoon bent.
      Ga je op Pokerstars.be nog gewoon sats kunnen spelen met FPP?
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Ja, wat je waarschijnlijk zal moeten doen tijdens de registratie is jouw rijksregisternummer ingeven. Daaruit kan men dan afleiden of je al dan niet 21 bent. Daarnaast zullen er vermoedelijk ook ID-scans plaatsvinden, als je geld wil laten uitbetalen of storten.
      Je zal toch niet opnieuw moeten registreren?

@ goalgetter3

Je hebt je geboortedatum moeten opgeven bij aanmelding. Dus als je niet gelogen hebt, zal men alle accounts sluiten van de mensen die nog geen 21 zijn.
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door AdJag
      We moeten helaas aangeven dat we geen stortingsbonussen kunnen aanbieden voor onze PokerStars-BE software.
      Dat klopt volledig. Stortingsbonussen zijn niet meer toegelaten, maar ze hebben er wel wat op gevonden door die eerstestortingsfreerolls aan te bieden. Ze zijn niet volledig hetzelfde als een first deposit bonus, maar je krijgt toch ook een beetje extra value.

Bij andere rooms wordt het een soort van tombola, als we de eerste berichten mogen geloven. Meer informatie daarover volgt binnenkort.
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door samni
      [*]Wie zich zorgen maakte over zijn FPP's, kan ook een beetje opgelucht adem halen: je hebt nog twee weken de tijd - nadat de emigratie van .com naar .be vervolledigd is, om de FPP's te spenderen zoals je dat nu gewoon bent.
      Ga je op Pokerstars.be nog gewoon sats kunnen spelen met FPP?
      De eerstkomende weken wel. Wat er daarna met het hele FPP systeem zal gebeuren, is nog een beetje onduidelijk. Het aanschaffen van cashbonussen, bijvoorbeeld, lijkt momenteel niet toegelaten te zullen zijn. Ook toernooitickets of dergelijke zou je - volgens de eerste berichten - niet meer kunnen aankopen in de shop. Van zodra ik meer informatie heb, laat ik het je meteen weten!
    • wcgrutto
      wcgrutto
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door AdJag
      We moeten helaas aangeven dat we geen stortingsbonussen kunnen aanbieden voor onze PokerStars-BE software.
      Dat klopt volledig. Stortingsbonussen zijn niet meer toegelaten, maar ze hebben er wel wat op gevonden door die eerstestortingsfreerolls aan te bieden. Ze zijn niet volledig hetzelfde als een first deposit bonus, maar je krijgt toch ook een beetje extra value.

Bij andere rooms wordt het een soort van tombola, als we de eerste berichten mogen geloven. Meer informatie daarover volgt binnenkort.
      Kunnen ze voor de .com spelers, die volgende week ofzo overgezet worden, geen last-time-reload-bonus geven. :P
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      @Samni: ik heb het nog eens nagevraagd en zoals het er nu uitziet, zul je altijd sats kunnen blijven spelen met je FPP's. Wat er verandert aan het VIP programma is dat:

• Je geen items meer zult kunnen kopen in de store die een waarde hoger dan 500 EUR hebben.
      • Je geen VIP reward bonusses meer kunt kopen.

Zoals gezegd verwacht onze kansspelcommissie dat we volledig "live" gaan in het begin van 2012. Tot dan kunnen er dus nog steeds wijzigingen aangebracht worden.

@wcgrutto: would be nice, I'd reload as well then :s_cool:
    • TimPS
      TimPS
      Bronze
      First post updated:

Milestone Cash Credits blijven bestaan op PokerStars.be. Je vindt ze weliswaar niet meer in de VIP store, maar ze worden via email (vipclub@pokerstars.com) handmatig bijgestort.