Monster draw tegen donk

• MoneyStef
      MoneyStef
      Bronze
      Hey,

Deze hand heb ik niet op de klassieke manier gespeeld, en vraag me af of ik hier geen fout heb gemaakt.

Open limper is 69/0 over 30 handen, had nog geen duidelijke post flop stats op het moment van de hand

Pf raise ik wat te laag, maar dat is niet de kern van mijn vraag.

Post flop twijfel ik wat ik moet doen: callen of raisen. Tegen een normale tegenstander raise ik altijd, omdat ik ongeveer 50% heb tegen A-x (9 flush outs, 2 J outs, 3 K outs). Misschien wat discounten voor J en K voor de odd chance dat hij A-K of A-J heeft (zelfs slechte spelers krijgen deze handen soms). Normaal gezien is een re raise een goede move, voor een groot deel omwille van de fold equity. Maar ik denk dat ik hier tegen A-x geen fold equity heb.Daarom was mijn redenering: met slechtere handen fold hij waarschijnlijk op mijn raise, met al de handen A-x of beter, called hij mij. Omdat ik al een J heb gehit, ben ik al beschermd tegen random blufs, tenzij hij een bluf verder zet op turn en river.

Daarom dacht ik dat een betere taktiek was: call flop. Bet/re raise turn als er een harten, K of J valt, call/check turn als er een blank komt. Bet/ re raise river bij hit, fold bij blank. Vinden jullie dit verkeerd? Zouden jullie zowiezo re raisen op de flop, zelfs tegen dit type tegenstander?

Alvast bedankt voor de comments.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($3.90)
      BB ($9.20)
      UTG ($10)
      UTG+1 ($10.74)
      UTG+2 ($2)
      MP1 ($22.18)
      CO ($9.38)
      Hero ($10)

Dealt to Hero K:heart: J:heart:

fold, fold, fold, MP1 calls $0.10, CO calls $0.10, Hero raises to $0.40, fold, fold, MP1 calls $0.30, CO calls $0.30

FLOP ($1.35) A:heart: 5:heart: J:spade:

MP1 bets $1.01, CO folds, Hero calls $1.01
  • 2 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik vind de call op de flop zeer goed. ;) Je maakt vorderingen zie ik als ik je gedachtegang zo lees.

Ik denk inderdaad ook dat je tegen die fish zowat geen foldequity hebt dus ik ga hier ook gewoon flatten. (Ik denk btw dat hij dit ook bijna altijd met een A doet). Dus ik ga gewoon drawen. Je hebt genoeg implieds tegen hem.

Op de turn kijk je wat hij doet. Als er een harten valt op de turn flat ik gewoon.
      Als er geen harten valt kijk je hoe groot zijn sizing is en denk je na of je genoeg implieds hebt
      Als er een J of K valt flat ik ook gewoon.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Ik vind de call op de flop zeer goed. ;) Je maakt vorderingen zie ik als ik je gedachtegang zo lees.

Ik denk inderdaad ook dat je tegen die fish zowat geen foldequity hebt dus ik ga hier ook gewoon flatten. (Ik denk btw dat hij dit ook bijna altijd met een A doet). Dus ik ga gewoon drawen. Je hebt genoeg implieds tegen hem.

Op de turn kijk je wat hij doet. Als er een harten valt op de turn flat ik gewoon.
      Als er geen harten valt kijk je hoe groot zijn sizing is en denk je na of je genoeg implieds hebt
      Als er een J of K valt flat ik ook gewoon.
      Yep, ik vind flatten hier ook prima. Hele goede gedachtegang inderdaad, je gaat echt met sprongen vooruit. Ga zo door Stef! ;)