Nl 5- Kk

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Fold ik hier na zijn check-minraise op de flop? ik vond dit een lastige hand, want ik zat pas nogmaals de video's van Crushing NL 50 te kijken, maar daar werd AA er ook nog regelmatig nagenoeg fullstacked ingegooid op een dergelijk board.. en waarom KK dan bijvoorbeeld niet?

Known players:
      Position:
      Stack
      BB:
      $5
      MP2:
      $2,29
      Hero:
      $5,08
      CO:
      $2,78

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with K:spade: , K:diamond:
      3 folds, MP2 calls $0,05, Hero raises to $0,25, CO calls $0,25, 2 folds, BB calls $0,20, MP2 folds.

Flop: ($0,82) T:diamond: , 8:heart: , 7:diamond: (3 players)
      BB checks, Hero bets $0,7, CO folds, BB raises to $1,40, Hero folds, BB gets uncalled bet back.

Final Pot: $2,22
  • 3 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Preflop is fine.

Op deze limiet is een check/minraise bijna altijd nuts dus een set. De tegenstander ziet er ook vrij tight uit. Ook zijn er veel kaarten op de turn die de hand voor jou nog moeilijker maken. Ik zou deze marginale spots uit de weg proberen gaan dus ik vind het wel goed zo.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Op zich representeert hij hier enkel een set he. J9 of een two pair combinatie zit hier niet in zijn range. Daarnaast zou hij hier ook nog JJ of QQ kunnen hebben (ik weet niet hoe vaak hij hier 3bet) of een AK :diamond: (of AQ).

Als je wat variance wil vermijden is folden hier zeker de beste optie. Maar ik denk dat je regelmatig nog de beste hand zal folden.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Preflop is fine.

Op deze limiet is een check/minraise bijna altijd nuts dus een set. De tegenstander ziet er ook vrij tight uit. Ook zijn er veel kaarten op de turn die de hand voor jou nog moeilijker maken. Ik zou deze marginale spots uit de weg proberen gaan dus ik vind het wel goed zo.
      +1.

Villain is echt een straight-forward TAG die op zo'n board in een multiway pot geen gekke dingen zal uithalen. Je loopt hier te ver achter tegen zijn range van monsterdraws/setjes/99 dat folden hier prima is.