Nl 5 - 44

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Kan ik tegen een speler met dergelijke stats hier profitable 3betten pf? Of toch beter gewoon flatten voor set value?

Known players:
      Position:
      Stack
      Hero:
      $6,29
      BU:
      $6,94

0,02/0,05 No-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Elephant 0.88 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 4:spade: , 4:club:
      5 folds, BU raises to $0,15, SB folds, Hero raises to $0,45, BU raises to $1,20, Hero folds, BU gets uncalled bet back.

Final Pot: $0,92
  • 5 antwoorden
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Ik zou zeker niet 3betten deze hand. Dan ga je veel beter setminen.

Ten eerste heb je nog veel te weinig handen op hem. De foldto3bet stat van hem is hierbij zeer belangrijk. Een nit en een maniac kunnen bijvoorbeeld dezelfde foldto3bet hebben dus met de stats die je hebt kun je niet veel aanvangen. Ga gewoon op veilig spelen en ga setminen ;)
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Vaak speel ik hier tegen zo een speler nog veiliger...namelijk door gewoon te folden.

Zijn range is hier zo wijd dat je nog te weinig afbetaald zal worden als je hit. Tenzij je een stat hebt dat hij vaak fold to 3bet (maar ik verwacht dat niet van zo een speler), ga ik deze hand gewoon folden.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      Vaak speel ik hier tegen zo een speler nog veiliger...namelijk door gewoon te folden.

Zijn range is hier zo wijd dat je nog te weinig afbetaald zal worden als je hit. Tenzij je een stat hebt dat hij vaak fold to 3bet (maar ik verwacht dat niet van zo een speler), ga ik deze hand gewoon folden.
      Zulke spelers zijn vaak nog aggro genoeg hoor. Als je je set hit moet je gemiddeld 1.4$ ofzo winnen van hem en ik denk dat dat wel lukt.
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      hm, 2.8 AF vind ik niet echt aggressief hoor...
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Het sample is niet denderend maar villain heeft wel een aardig hoge WTS waardoor je misschien wel wat implied odds hebt.

In ieder geval vind ik flatten hier wel fine tegen deze gast, 3-betten is niet terrible maar zonder stats/reads geef ik dan ook nog liever de voorkeur aan een fold dan een 3-bet, omdat je geen blockers hebt en slecht flopt.

Door de BB hoef je maar $0.10 bij te leggen en aangezien je 1 op de 8,5 keer een set hit moet je gemiddeld ongeveer ~$1,- verdienen indien je hit. Moet wel lukken tegen deze gast. Daarnaast kan je de pot natuurlijk ook nog winnen indien je geen set hit (blufs).