nl2 AQ reraise preflop folden?

• lubbers12345
      lubbers12345
      Bronze
      Ik weet niet of ik hier moet folden, of all-in moet gaan. De kans dat de MP2 iets beters heeft dan AQ lijkt me klein aangezien hij passief speelt. Normaal moet je AQ folden bij een reraise (volgens de basic artikelen), maar hier ook?
      groet Nick
  • 5 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Als villain normaal passief speelt, en dan opeens agressief gaat spelen, kan je er vrij zeker van zijn dat hij een sterke hand heeft.

Tegen een range van TT+, AK lig je nog ver achter. En waarschijnlijk zal zijn range nog tighter zijn...

Dus easy fold
    • lubbers12345
      lubbers12345
      Bronze
      ik bedoel met passief slechts passief in deze hand. of hij altijd passief speelt weet ik niet...
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Kan je misschien even de hand erbij posten?

Het kan ook zijn dat hij zijn monsters bvb slowplayt ...
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door lubbers12345
      Ik weet niet of ik hier moet folden, of all-in moet gaan. De kans dat de MP2 iets beters heeft dan AQ lijkt me klein aangezien hij passief speelt. Normaal moet je AQ folden bij een reraise (volgens de basic artikelen), maar hier ook?
      groet Nick
      Hey Nick,

Het zou zeer handig zijn als je je vraag met een voorbeeld illustreert zodat er geen verwarring is.

Ik kan nu dus bijv. niet zien wat je precies bedoelt. Bedoel je voornamelijk preflop of juist postflop AQ?

Ik kijk uit naar je antwoord!

Mvg,
      Gerv
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Hoi :)

ik vermoed dat het over preflop gaat dus hier is mijn post:

Als villain een reg is zal zijn 3bet range zowat JJ+/AK zijn vanuit die positie.
      Als jij AQ Opent en je wordt ge3bet door MP2 dan is zijn range heel sterk omdat hij 3bet op een openraise uit vroege of middelpositie.

tegen zijn JJ+/AK range hebben we niet genoeg equity om te shoven, we liggen immers ver achter op zijn range.

Equity Gewonnen GelijkspelVerloren Hand
      Speler 1: 28,138 % 27,005 % 2,267 % 70,729 % AsQh
      Speler 2: 71,862 % 70,729 % 2,267 % 27,005 % JJ+, AKs, AK

of course kan villain altijd 3betten met iets als AJo oid maar op NL2 lijkt me dat onwaarschijnlijk zeker als villain een regular is. Tegen loose-aggro fishes kan je eventueel wel shoven.

De lowest variance play (en imo beste play) zou zijn om AQ te folden in die spot.

Hopelijk was mijn post een beetje duidelijk :D

Groetjes,

Noise