2356 hand plo2

• ayden123
      ayden123
      Bronze
      Ik ben pas begonnen met PLO en vroeg me af hoe ik deze hand zou moeten spelen. Hoe kan ik kansen berekenen van soortgelijke flops?

PokerStars Pot-Limit Omaha, $0.02 BB (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP1 ($5.80)
      MP2 ($3.55)
      MP3 ($5.16)
      CO ($3.64)
      Button ($0.91)
      Hero (SB) ($7.44)
      BB ($1.37)
      UTG ($1.55)
      UTG+1 ($2.28)

Preflop: Hero is SB with 5, 6, 3, 2
      UTG calls $0.02, UTG+1 calls $0.02, MP1 calls $0.02, MP2 checks, MP3 calls $0.02, 1 fold, Button calls $0.02, Hero calls $0.01, BB checks

Flop: ($0.14) 8, A, 4 (8 players)
      Hero bets $0.17, 1 fold, UTG raises to $0.68, 3 folds, MP3 raises to $2.38, 1 fold, Hero folds, UTG calls $0.85 (All-In)

Turn: ($3.37) 6 (2 players, 1 all-in)

River: ($3.37) J (2 players, 1 all-in)

Total pot: $3.37 | Rake: $0.17
  • 2 antwoorden
    • D4rkDud3
      D4rkDud3
      Bronze
      Hey,
      aangezien niemand antwoordt zal ik het maar is proberen (fwiw ik speel SH PLO10).
      TL;DR versie onderaan post :)

Aangezien we in de SB zitten, is het wel heel verleidelijk om te limpen, maar zelfs dan is het denk ik niet verkeerd om te folden.
      We zitten hier nu uit positie tegen 7 andere spelers (enkel CO foldt pre als ik het goed heb) met een marginale hand, en dat willen we helemaal niet.
      Gezien de odds preflop is het waarschijnlijk ook niet heel verkeerd om te limpen, maar we komen gewoon in heel veel marginale spots terecht.
      Op de flop hebben we een wrap: elke 2,3 of 7 turn geeft ons de nuts, een 5 geeft ons de 3rd nuts (67xx en 63xx beat ons), een 6 geeft ons een paar extra outs naar een straat die niet de nuts zal zijn als we hitten.
      We hebben dus 10 outs naar de nuts, 3 outs naar de 3rd nuts en een backdoor straight draw (de backdoor flush draw is vrij waardeloos aangezien we 32ss hebben).

Aangezien iedereen limpt en het 2PLO is (maw niveau is waarschijnlijk vrij laag), is onze hand qua outs nog redelijk.
      Echter het feit dat we uit positie zitten maakt het veel lastiger om te spelen.
      Als we hier as played donken, en we worden geraised zitten we in een kutspot.
      Als we gecalled worden en missen, zitten we ook in een lastige spot.

As played:
      Aangezien we wel nog 10 nut outs hebben, denk ik dat het beter is om een bet te check callen.
      Zo blijft de pot vrij klein en houden we veel geld achter op de volgende straten die we er dan met onze nuthand in kunnen krijgen.
      Als we missen, check folden we de turn, tenzij er een kleine bet komt en we de odds krijgen om te callen.
      Als we hitten, denk ik dat we best donken (1/2-2/3 pot) als onze tegenstanders te licht callen.
      Enkel als we spelen tegen iemand die constant loopt te bluffen/heel licht zit te valuebetten is een check beter.
      Dan krijgen we extra geld in de pot en kunnen we check raisen met onze nuthand.
      Dit gebeurt denk ik niet zo vaak op PLO2 dus is een donk als standaardmove van halve pot of iets groter beter.
      Zo geven we onze tegenstander de kans om een call te maken aan, voor hem/haar, verleidelijke odds

De reden dat ik dergelijke handen normaal gezien liever preflop foldt, is dat we zelden echt goed floppen; als we de nuts floppen is onze hand vaak nog vrij kwetsbaar.

Voorbeeld:
      Flop komt 7 :spade: 4 :club: 3 :club: ,

we hebben de nut straight maar er is een flushdraw mogelijk, elke 5, 6, board pair of klaveren zorgt ervoor dat we niet meer de nuts hebben.

Als we two pair of trips floppen krijgen we niet geen actie van slechter en moeten we vaak opgeven of onze hand in een bluff veranderen (wat ik niet aanraadt als beginner).
      Zelfs een flopped full house is vaak nog vrij kwetsbaar.

De enige flops waarmee we heel blij zijn is wanneer we quads of een straight flush floppen, en dit gebeurt bijna nooit.

Is een vrij lange post geworden, maar oh well.

TL;DR versie:

Heel marginale hand uit positie (wat altijd slecht is aangezien POSITION=POWER in PLO) tegen 7 andere spelers wordt beter gefoldt om marginale spots te vermijden.
    • Leondoro
      Leondoro
      Bronze
      Met deze odds kan je best een flopje kijken.
      Flop gewoon checken, je hebt 0 foldequity tegen zoveel spelers.