AKs flushdraw

• jova23
      jova23
      Bronze
      Speel ik deze hand goed?
      De kans dat hij de flush heeft is groot, maar zijn check op de turn zie ik als zwakte tonen dus daarom dat ik zelf de river bet.
      Maar ik had eigenlijk geen idee wat te doen.
      Stel dat ik niet bet, dan gaan we zo naar showdown en wint hij mss de pot met een hele lage kaart. Nu kan ik hem nog dien geloven dat ik een goede flush heb. Is mijn gedacht hè ;)

No Limit Holdem Tournament
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com
      $2.56+$0.64+$0.30

Stacks:
      UTG Vladimir8z (1,500)
      UTG+1 jovami23 (1,500)
      MP1 =ISIRK=11 (310)
      MP2 SilverAg11 (2,640)
      MP3 Deiro98 (1,930)
      CO yulf (1,470)
      BTN Das D1ng (1,230)
      SB kokocc (1,420)
      BB Gavs666730 (1,500)

Blinds: 10/20

Pre-Flop: (30, 9 players) jovami23 is UTG+1 K:spade: A:spade:
      Vladimir8z calls 20, jovami23 raises to 80, 1 fold, SilverAg11 calls 80, 5 folds, Vladimir8z calls 60

Flop: 7:diamond: K:diamond: 3:diamond: (270, 3 players)
      Vladimir8z checks, jovami23 bets 162, SilverAg11 calls 162, Vladimir8z folds

Turn: 8:diamond: (594, 2 players)
      jovami23 checks, SilverAg11 checks

River: 3:heart: (594, 2 players)
      jovami23 bets 356, SilverAg11 calls 356

Final Pot: 1,306
      SilverAg11 shows
      K:club: 4:club:
      jovami23 shows two pair, Kings and Threes
      K:spade: A:spade:

jovami23 wins 1,306 (net +708)

SilverAg11 lost 598
      Vladimir8z lost 80
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Jova23,

Het is belangrijk het resultaat in een hand niet te posten, dat is immers geen relevante factor t.a.v. of de manier waarop je speelt. In dit geval is het ook zeker zo, dat het laten zien van het resultaat de beoordeling van de manier waarop de hand gespeeld is zeker kan beïnvloeden, omdat duidelijk is dat villain called, en met een zwakkere hand. Het is het beste om deze informatie: "SilverAg11 calls 356

Final Pot: 1,306
      SilverAg11 shows
      K 4
      jovami23 shows two pair, Kings and Threes
      K A "

...voortaan weg te laten.

Ik zou de flop hier iets groter betten. Er ligt een vrij duidelijke draw, en als villain een paar heeft, called hij een grotere bet ook nog wel, minstens 200 zou dus beter zijn.

Stel dat ik niet bet, dan gaan we zo naar showdown en wint hij mss de pot met een hele lage kaart. Nu kan ik hem nog dien geloven dat ik een goede flush heb. Is mijn gedacht hè

Je gaat er dus vanuit dat je een sterkere hand kunt doen folden, en je bet is dus een bluff. Met die intentie, is je bet dus mislukt, villain called immers met een nog zwakkere hand. Ik denk ook niet dat villain gauw een 2 pair achtige hand zou folden.

Aangezien villain behind checked op de turn, zou je misschien zeggen dat hij niet de flush heeft, dit lijkt me echter absoluut niet zeker. Als villain een A heeft, heeft hij de nuts, en zal jouw check op de turn juist wat zwak overkomen, waardoor villain wellicht denkt dat het beter is om behind te checken om een bluf te ontlokken, of pas op de river te betten.

Ik zou dan ook niet de river betten, het lijkt me niet dat je nog uit veel handen value haalt, en je ligt vaak achter. Elke flush zal je callen, en zeker 50% van de handen in villains' range heeft tenminste 1 , waarmee hij je bet zal callen.

Of je een bet op de river van villain wél moet callen hangt af van de pot odds, maar aangezien villain normaal gesproken niet met showdownvalue zou moeten betten, Kx dus, of een sterke pocket, is een fold vrijwel altijd beter.

Je maakt een bluf op de river, maar een bluf die eigenlijk vrijwel nooit folds zal krijgen van sterkere handen, en vrijwel nooit calls van zwakkere handen (hij heeft immers meestal een sterkere hand dan jij). C/f op turn en river vind ik dus beter.