SlaxX's Blog - 180 mans

• SlaxX
      SlaxX
      Bronze
      Hallo allemaal,

Ik ben reeds meer dan 2 jaar lid op Pokerstrategy, maar ben nooit echt een actieve member geweest. Tijd om daar eens verandering in te brengen!

Even mezelf voorstellen

Ik ben Kristof, 21 jaar en woon in Gent.
      Vorig jaar heb ik m'n bachelor in de Toegepaste Informatica afgerond.
      Maar tijdens de stage in m'n laatste semester ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mezelf eigelijk niet in de ICT zie werken...beetje laat om daar achter te komen, I know, maar is nu eenmaal zo.
      Tijdens de zomermaanden wat nagedacht over wat ik nu echt wil doen en hoe ik de komende maanden ga aanpakken.
      Uiteindelijk heb ik me ingeschreven voor de cursus Personal Coach/Trainer bij het CVA (afstandsonderwijs).
      Ik ben heel veel bezig met sport (zelf sporten & volgen in actualiteit) en het is een cursus die vrij veel omvat, heel interessant dus.
      Een ander voordeel is dat het thuis studeren is (je hebt enkel contact met'n begeleider via mail), dus ik kan zelf het tempo ervan bepalen & mijn studeersessies perfect combineren met poker.

Mijn "pokercarriëre"

Zoals eerder vermeld ben ik al meer dan 2 jaar bezig met online poker.
      Ik ben begonnen met DoN's (tot 10$), na enkele maanden was ik die variant al heel beu geworden.
      Toen heb ik de overstap gemaakt naar cashgames (eerst SSS, daarna BSS).
      Die verliepen vlot tot NL25, maar op NL50 liep het iedere keer fout.
      Ik was begonnen als een FR speler, maar af en toe probeerde ik dan SH eens omdat ik dacht dat het daar dan wel zou lukken...niet dus.
      Zo heb ik toch een 1,5 jaar aangemodderd met cashgames, m'n bankroll had ik wel al wat uitgebouwd maar ik voelde dat ik er aan m'n limiet zat.

Ik heb toen enkele maanden poker op een laag pitje gezet (mede door m'n stage had ik ook niet echt veel tijd), eind juni heb ik dan een verse start genomen:

Cashgames waren geen optie meer voor mij, dus bleven enkel SNG's/MTT's over. Toen ik hier wat op het forum aan het lezen was zag ik dat er veel spelers met de turbo 180 mans bezig waren.
      Dit leek mij'n mooie variant, ze duren niet al te lang (max 1u45), er is veel fish en door al de blogs op het forum had ik redelijk wat materiaal om me op te baseren.

Ik ben toen begonnen met de 2.5/180s en vanaf het begin liep het goed.
      Uiteindelijk ben ik er dan ook de 8/180s & 3.5r/180s bij beginnen nemen, dit is het resultaat weergegeven door'n graph:

De eerste helft zijn vooral 2.5/180s, gecombineerd met turbo mtt's. Vanaf de tweede helft zijn er ook 3.5r & 8$ bij.

Pokerdoelstellingen

:diamond: M'n game blijven verbeteren, dmv analyse & evt coaching
      :diamond: De 15/180s erbij nemen & winstgevend spelen
      :diamond: Maandelijks een mooi volume blijven maken (1000+ games) zodat ik 'n mooi zakcentje verdien.

Doelstellingen van deze blog

:spade: Actiever worden binnen de community
      :spade: Regelmatig updates posten over pokerrelated stuff & rl stuff
      :spade: Handen posten om over moeilijke spots te discussen & zo m'n game improven
      :spade: Andere spelers helpen die deze games spelen.

Zo, dit was'n hele boterham. Het zal wel blijken als er interesse is in deze blog, ik zal alleszins m'n best doen om hem zo boeiend mogelijk te houden!

Grtz,
      SlaxX
  • 32 antwoorden
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Bolletje!
      Redelijk succesvolle SNG-speler, dus is zeker het bekijken waard!
      Denk je dat er genoeg value in 15/180's zit? Variance is killin' op die SNG's en denk dat volume op die stakes wat moeilijker is (reggen wrs niet veel vol)?

Kun je dan niet beter gewoon de games die je nu speelt doorspelen? :)
    • yoshiwa
      yoshiwa
      Bronze
      Hij heeft ook nog eff HU proberen beaten :coolface:
    • 3BetMe4Free
      3BetMe4Free
      Bronze
      bol gl
    • SlaxX
      SlaxX
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Copymeistrr
      Bolletje!
      Redelijk succesvolle SNG-speler, dus is zeker het bekijken waard!
      Denk je dat er genoeg value in 15/180's zit? Variance is killin' op die SNG's en denk dat volume op die stakes wat moeilijker is (reggen wrs niet veel vol)?

Kun je dan niet beter gewoon de games die je nu speelt doorspelen? :)
      De 15/180s runnen even vaak als de 8/180s, dus ik vermoed dat het ongeveer dezelfde spelers zijn die ze combineren en er dus niet veel niveau verschil is.
      Al kan ik hier pas een juist antwoord op geven nadat ik er wat gespeeld heb.

Overdag runnen ze wel nauwelijks (heb net even gekeken en er runnen er nu zo'n 5 8/180s fzo). Maar 's avonds vanaf 18u kan je er toch gnoeg volume op halen.

Het variance gedeelte valt wel mee vind ik (tot nu toe iig), m'n grootste downswing is ~100BI en mits goed BRM is dat wel goed op te vangen.
      Dus ik ga het gewoon proberen en zie wel hoe het loopt. :)
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Naar mijn idee lopen de 15/180's sneller vol dan de 8. Zeker overdag. Geen idee waardoor dat komt.
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Bolletje!

Ik ga zelf ook de 180-mans grinden en vond het best goed te beaten op alle niveau's. Leuk dus om nog een blog te lezen van iemand die dit ook grind!
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      bol gl!
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Thanks voor de reply, als dat het geval zou zijn, dan zou ik zeker ook niet twijfelen als ik jou was!

Succes iig en ik kijk uit naar updates :) !
    • SlaxX
      SlaxX
      Bronze
      Vandaag weer mooi volume gemaakt, zo'n 80 tornooitjes gespeeld.
      Heb er reeds wat 15/180s bijgemixed en die gingen vlot, ik merk eigelijk geen verschil met de 8/180s.
      De eerste 2u heeft m'n coach mij gesweat, hij heeft ondertussen gerecord en dit gaat gebruikt worden voor een videoserie die hij gaat maken.

Hij heeft mij ook nog op enkele leaks gewezen die in m'n spel zitten waaraan ik wat aan moet werken :
      :diamond: Mijn shoving range wat vergroten als mijn M < 3 is.
      :diamond: Agressiever spelen op de bubbles

De sessie zelf liep in het begin vrij stroef, maar naarmate de sessie vorderde ging het beter en beter. Uiteindelijk weer mooie profit behaald vandaag.
      Morgen staat er waarschijnlijk weer'n lange sessie op't menu.

Nog even een handje :

No Limit Holdem Tournament
      3 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      BTN blony_tair (46k)
      SB GinikoloG (103k)
      BB Hero (121k)

Blinds: 2.5k/5k Ante 500

Pre-Flop: (9k, 3 players) Hero is BB 10:heart: 9:heart:
      blony_tair folds, GinikoloG raises to 11k, Hero goes all-in 121k, GinikoloG folds

Final Pot: 133k

Hero wins 133k (net +12k)

GinikoloG lost 12k

Ik vind dit een heel leuke spot om te gebruiken.
      De payjump van 3 -> 2 is groter dan 2 -> 1, dus als je met 1 shortstack zit en 2 bigstacks mag je als bigstack in principe nooit uit die top2 vallen.
      In deze spot kan je heel loose reshoven omdat zijn calling range daar echt extreem tight gaat zijn als hij't spelletje ook maar een beetje snapt.
    • SlaxX
      SlaxX
      Bronze
      ff kleine update:

Ik run de voorbije week echt waanzinnig slecht, heb dit nog nooit meegemaakt.
      Gigantisch veel coolers & vanaf de bubble eraan komt kan ik nauwelijks nog een AI winnen, het wilt gewoon NIET lukken

Momenteel ben ik zo'n 170 BI down over ~450 games & het begint echt lastig te worden voor een goeie mindset aan te houden nu.
      In het begin viel het goed mee, just another swing, maar er lijkt maar geen einde aan te komen en het begint serieus door te wegen nu.

Heb voor m'n avondsessie nog even wat HH doorgenomen & daaruit blijkt dat ik geen onbewuste aanpassingen ben beginnen doen omdat het ff niet loopt. Toch lijkt het me niet onverstandig om ff een mini-break te nemen, 1 of 2 dagen zonder poker zal me wel goed doen denk ik. :)

Hopelijk komt er vlug een einde aan & kan ik wat beter nieuws posten.
    • martijnde666
      martijnde666
      Platinum
      Succes om eruit te komen!!!

Ik ga je blog volgen, wat vind jij het aangenaamste verschil tussen cashgames (10NL to 20NL) en de 2.5$ 180's?
    • SlaxX
      SlaxX
      Bronze
      Thanks

Het aangenaamste verschil tussen 180s (eigelijk mtt's in het algemeen) & cashgames vind ik dat er relatief gezien veel meer fish is. Ik schat dat op de 2.5/180s toch 60% van de deelnemers fish is, en zelfs op hogere limieten blijft dat percentage vrij hoog.
      Bij cashgames daarentegen moet je al goed zoeken om 1-2 vissen aan je tafel te hebben.
    • martijnde666
      martijnde666
      Platinum
      Oorspronkelijk gepost door SlaxX
      Thanks

Het aangenaamste verschil tussen 180s (eigelijk mtt's in het algemeen) & cashgames vind ik dat er relatief gezien veel meer fish is. Ik schat dat op de 2.5/180s toch 60% van de deelnemers fish is, en zelfs op hogere limieten blijft dat percentage vrij hoog.
      Bij cashgames daarentegen moet je al goed zoeken om 1-2 vissen aan je tafel te hebben.
      TNX, miss moet ik daar dan ook maar eens een kijkje gaan nemen ;)
      Speel jij de turbo variant?
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      Bij je graph maak je bij ~570 games een ship van ~800 dollar. Was die een shot op $15 of speel je tussendoor ook nog MTT? Verder ziet het er wel echt solid uit! jammer van die downswing nu maar aan je graph te zien komt het zeker wel goed!
    • SlaxX
      SlaxX
      Bronze
      @Martijnde666, ik raad het zeker aan om ze te proberen. Het is ongelofelijk soft en ze runnen heel frequent op ieder tijdstip van de dag.

@Briathos, dat was een 3e plaats in een 2.2$ MTT. Toen speelde ik enkel de 2.5/180s dus het was idd een grote ship :p.
      Momenteel speel ik uitsluitend de 8/180s & 15/180s om m'n roll zo vlug mogelijk uit te bouwen zodat ik midstakes MTT's kan gaan spelen.
      Die grote downswing (moneywise) moet ik er nu maar bijnemen dan, maar heb er ook vertrouwen in dat het wel goedkomt. Gewoon ff doorbijten nog :)
    • Briathos
      Briathos
      Bronze
      @Briathos, dat was een 3e plaats in een 2.2$ MTT. Toen speelde ik enkel de 2.5/180s dus het was idd een grote ship :p.
      Momenteel speel ik uitsluitend de 8/180s & 15/180s om m'n roll zo vlug mogelijk uit te bouwen zodat ik midstakes MTT's kan gaan spelen.
      Die grote downswing (moneywise) moet ik er nu maar bijnemen dan, maar heb er ook vertrouwen in dat het wel goedkomt. Gewoon ff doorbijten nog :)
      haha dat was wel heel lekkere boost voor je BR dan! Hoelang heb je ongeveer gedaan om up te moven van $2.50 naar $8? En hoeveel games speelde je per week en welke aantal BI hield je aan?
    • SlaxX
      SlaxX
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Briathos
      haha dat was wel heel lekkere boost voor je BR dan! Hoelang heb je ongeveer gedaan om up te moven van $2.50 naar $8? En hoeveel games speelde je per week en welke aantal BI hield je aan?
      Ik heb ongeveer een maand enkel de 2.5/180s gespeeld. Ik ben begin juli begonnen met 400$ (enige wat nog overbleef wat niet op FTP stond), en ik wou zeker 200BI hebben alvorens de 8/180s erbij te nemen (I know, I'm a BRM nit).
      Heb die maand ongeveer 1000 games en was 2k$ up (die big ship hielp natuurlijk wel veel :) ).

Ik verkies ervoor om toch zeker 200BI aan te houden, ik neig zelfs naar de 300BI. Eenmaal op'n hogere limiet aangekomen hoef je ook niet rap terug te moven als het ff wat minder loopt.
    • Last2Act
      Last2Act
      Bronze
      bolletje :)
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      Waarom speel je de $3.5r er niet bij? Zijn softer dan $8's imo...

Nice blog en gl!
    • 1
    • 2