This Is How We Do It by Deskcompmedion

• deskcompmedion
      deskcompmedion
      Bronze
      Hello pokerstrategen!

Ik ben Simon, 25 jaar oud en afkomstig uit Antwerpen. Ik ben student Organisatie en Management aan de UA, waar ik vorig jaar mijn master Sociologie heb gehaald.

Verder heb ik de hobby’s die velen van mijn leeftijdsgenoten delen: voetbal, feesten en vrouwen.

Ik “speel” al een viertal jaar "poker", maar lekker onder vrienden. Vaak nog met een chart van welke handen je kunt vormen. Om maar even te duiden waar mijn niveau zat voordat ik in contact kwam met PS. Sinds ik lid (eind mei 2011) ben van deze community is mijn inzicht op het spelletje dan ook drastisch veranderd.

Dankzij PS had ik een roll gekregen voor FTP. Omdat ik poker als pure ontspanning zie speelde ik enkel wat SNG’s of Matrix-SNG’s. Mijn roll stuikte daar vrij snel ineen omdat ik simpelweg geen tijd stak in het lezen van artikels of het bekijken van video’s. Ik gebruikte de starting hand chart van PS, maar zonder te weten hoe of wat ben je een vogel voor de kat.

Op de voetbal begon ik tegen een maat over dat pokeren en hieruit bleek dat hijzelf lange tijd HU en SH op de midstakes had gespeeld. Hierdoor kon ik gemakkelijk handjes met hem bespreken, maar omdat hij geen SNG speler was kon hij mij niet echt helpen. Echter hij heeft mijn interesse voor cashgames aangewakkerd. Midden juni ben ik dan ook begonnen met cashgames te spelen op FTP en vooral het kijken van video’s en het lezen van artikels. Als ik een paar uur geleerd had, ging ik een uurtje spelen en een video bekijken. Toen ik dan na de examens mijzelf volledig wou toeleggen op cashgames ging full tilt op zijn bek. :(

Enkele dagen later kreeg ik een fijn bericht van PS dat ze een nieuwe roll voor mij hadden gereserveerd op Everest Poker. Super voor mij, want omdat FTP net plat was gegaan wou ik geen geld in het online pokeren steken.

Op Everest lukt het aardig. Omdat ik nog maar "vier" maanden poker speel hou ik een zeer tight BRM aan. Ik speel op NL5 en NL10, ook omdat er vaak niet genoeg tafels beschikbaar zijn op 1 limiet. Ik ben dan ook begonnen met het posten van mijn moeilijke handen in het handjudge-forum, daaruit heb ik veel gehaald. De antwoorden van Wryzeth, RicoW, Yoshiwa en anderen helpen uw inzicht op het spelletje wel degelijk.

:spade: Ik maak deze blog met enkele doelen (daarvoor dienen die dingen toch :D )

- Mijn game verbeteren, want daar is nog wel heel wat ruimte voor. Wil misschien wel eens een sessie opnemen ofzo.
      - Tegen het eind van het jaar een limiet upmoven.
      - Dankzij deze blog actiever worden binnen de community en ook andere blogs.
      - Speciale of dubieuze handjes posten
      - Sociologische artikels met betrekking op poker met de community delen.

Titel van de blog, titel van deze all-time classic... http://www.youtube.com/watch?v=0hiUuL5uTKc&list=PLA519FA76C915D364&index=72
  • 1 antwoord