99 set flopped

• Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Cassava Poker $0.25/$0.50 No Limit Hold'em - 8 players - View hand 1468749
      DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

Hero (BTN): $50.00
      SB: $131.98
      BB: $27.91
      UTG: $54.34
      UTG+1: $54.25
      MP1: $50.00
      MP2: $53.60
      CO: $32.43

Pre Flop: ($0.75) Hero is BTN with 9 :diamond: 9 :heart:
      5 folds, Hero raises to $1.50, 1 fold, BB calls $1

Flop: ($3.25) 3 :spade: 6 :diamond: 9 :spade: (2 players)
      BB checks, Hero bets $2, BB calls $2

Turn: ($7.25) T :spade: (2 players)
      BB checks, Hero bets $4.50, BB raises to $9, Hero calls $4.50

River: ($25.25) K :heart: (2 players)
      BB bets $15.41, Hero calls $15.41

Villain:
      op 500 handen 17/13 2.5AF foldtocbet 67%
      Reg dus.

Ik had bijna de fold knop ingedrukt op de river maar ik callde toch omdat ik me bedacht dat callflop raise turn ook wel een setline is. Maar achteraf bedenk ik me dan toch weer dat hij dan wss groter zou raisen.

De odds zijn wel vrij goed maar is dit niet altijd een flush? Sgewoon discipline hebben om het te folden :D
  • 5 antwoorden
    • darko163
      darko163
      Bronze
      ja, denk het wel he.

Als hij een beetje reg is had hij met een set de flop wel geraised. Op de turn kan je nog wel callen aangezien hij soms ook bluft en je outs hebt voor een FH.

De river fold ik. Je hebt op zich sterkte laten zien door te callen op de flop, en ik zie hem hier niet bluffen op de river...
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Ik denk dat dit een typische nutsline is. Zoals darko al aangeeft, zal die op de flop wel zijn sets geraised hebben omdat hij hierdoor makelijker tegen overpairs allin komt te geraken. Hij callt je c-bet. Ik denk dat je hier wel wat groter had mogen protection betten tegen flushdraws omdat villain hier natuurlijk ook implied odds heeft. Check/minraise is een fishnutsline, in mijn opinie. Weet niet of die ook die move zal maken met air, maar zie dat weinig spelers doen. Op de river bet die natuurlijk omdat hij bang is dat hij met een check value mist. Ik denk dat je hier niet kan callen omdat hij op de turn gewoon de actie duidelijk overneemt en het hem niks intresseert wat jij hebt.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      de turn call ik ook wel maar op zijn riverbet fold ik toch. op de turn heb je nog 10 outs voor de FD. Zijn lijn is wel nuts hoor. een reg gaat hier op de flop OOP eerder voor checkraise met set dan simpelweg te callen imo
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Het is wel BU vs BB, hoe veel flushdraws zien jullie in villains range?

Een 17/13 speler gaat met maar heel weinig X:sX handen callen pre-flop. Misschien K:sQ, K:sJ, A:sQ en A:sJ, maar wat nog meer? Aangezien dit een blindbattle is vind ik dat je mag verwachten dat villain hier ook nog andere handen zo kan spelen dan flushes. Bijvoorbeeld lagere setjes, A:sXx, blufs, T9, QJ (met een ), enzovoort.

Je betsizing vind ik wel te klein. Met deze sizing had je villain niet eens all-in kunnen zetten op de river als hij enkel de turn had gecalled en dat is echt heel veel value dat je mist. Laat hem betalen voor zijn draws, floats en zwakke handen!

Flop ~$3,-, turn $7.50 of iets dergelijks en dan de river shoven. As played kan je na villains minraise op de turn niet folden vanwege je outs + nog steeds sterke hand en op de river hoef je minder dan 1 op de 4 keer de beste hand te hebben. Ik denk dat dat wel lukt, gezien bovenstaande range die villain ook zo zou kunnen spelen.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      hangt van villain af. denk dat ik in de positie van villain tegenover iemand die nogal wat stealt en postflop agro is zelfs 78s nog wel wil callen. En dan zou ik hem op de flop al agressief spelen.

de handen die jij noemt: A :spade: Xx, blufs, T9, QJ (met een :spade:) zoueen 17/13 die echt op de flop OOP nog callen? T9 ja, maar de rest?