Hoe te spelen tegen limpende shortstacks?

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Beste Psers,

Ik ben de afgelopen weken weer wat vaker aan het pokeren, inclusief video's kijken, theorie lezen e.d. en zit met het volgende probleem:

Op pokerstars kom ik op NL5 (FR) regelmatig spelers tegen met een midstack (30-50 bb). Vaak limpen ze PF, en met handen als 88+ / A10+ besluit ik dan deze mensen vanuit MP3 / LP te isoleren.

Op de flop heb ik vervolgens de keuze om te c-betten, of niet. Wanneer ik niet hit, maar de flop bijvoorbeeld een K of een Q breng wil ik nog wel regelmatig c-betten, maar als de flop erg droog is, check ik vaak gewoon behind (of de stats van de tegenstander moeten zeer sterk naar c-bet neigen).

Op de een of andere manier voelen deze shorties zich altijd sterk commited, want voor mijn gevoel callen ze echt 9/10 keer als ik c-bet. Als ik check op de flop, dan donken ze vaak zelf de turn. Als ik bet op de flop en ze checken de turn, check ik behind (als ik niet hit), waarop een donkbet van villian op de river volgt.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan. Welke range van handen speel ik wel niet / wanneer c-bet ik wel niet / e.d. Ik heb het idee dat ik op dit punt vaak teveel value laat liggen..

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen!

Groetjes :f_biggrin:
  • 4 antwoorden
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Goeie vraag,
      Openen met erg speculatieve handen zou ik niet doen, die kun je in dit geval misschien enkel inlimpen.
      Open vooral sterke handen en als je de flop niet hit zeker niet gaan cbetten tegen meerdere tegenstanders, zelfs tegen 1 villain moet je daar al een goei reden voor hebben. Als je zoals jij zegt vaak calling stations zijn heb je vaak toch te weinig fold equity.

Hit je wel, dan gewoon doorvlammen met je sterke handen.
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      bump :s_confused:
    • shevas7
      shevas7
      Bronze
      de range waarmee je isoleert is natuurlijk een beetje afhankelijk van de vpip van de shortstack en je eigen positie, zo zal er een verschil zijn tussen de handen die ja van MP3 speelt en de handen die je vanop de BU speelt. Ik kan hier moeilijk een vaste range op plakken.

Wanneer wel Cbetten en wnr niet?
      Je hebt 2 redenen om te betten, als bluf of voor value. Je zegt dat ze 9/10 callen, denk je dat het hier dan nuttig is om te betten als bluff?
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Notes maken van die spelers (ook op lage limieten). Zo oefen je in het maken van notes (waarbij je meteen leert van wat je opschrijft) en kun je ze er eventueel later door op een range zetten.