$6.50 Turbo SNG Stars 57s first in SB

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      NL Holdem $200(BB) Replayer Game#19452186824

Hero ($1,650)
      ($4,775)
      UTG ($7,075)

Dealt to Hero 5:diamond: 7:diamond:

fold, Hero raises to $1,625, call,

FLOP ($3,325) A:heart: Q:club: K:heart:

TURN ($3,325) A:heart: Q:club: K:heart: 5:spade:

RIVER ($3,325) A:heart: Q:club: K:heart: 5:spade: 2:spade:

Ik heb deze bekeken met de SNG Wizard en dit was erg close. Wat doen jullie in deze situatie?
  • 10 antwoorden
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      kunt hier vrij weinig anders. 5-7s behoort 3way naar mijn mening tot de betere helft van alle mogelijke preflop handen (heb ff geen software bij de hand;) ) en nogmaals de blinds betalen heb je helemaal niets meer over. Dus of je t er hier in gooit of over 2 handen, t resultaat zal t zelfde zijn. Goede push
    • Otto1964
      Otto1964
      Bronze
      Inderdaad erg twijfelgeval. Ik denk dat ik 'm wat vaker foldt dan push. Ligt ook aan de stacks die ik en mijn tegenstanders hebben.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Twijfelgeval, zoiets hangt voor mij af van het callrange van de tegenstander. Tegen unknown (lees: multitablen) zal ik 'm vaker folden als pushen.
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Ik zou dit folden om de reden die Nick aanhaalde in de laatste coaching. Je bent ITM en veel mensen zijn wel bereid om te flippen dan, je zal dus hier vrij vaak gecalled worden door handen die je eigenlijk wilt zien folden omdat je hier een loose push maakt.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Erg marginaal, maar ik push hier omdat 57s goed speelt tegen calling ranges. Fold het wel met 10bb's bijvoorbeeld, maar hier niet. Folden is niet verkeerd, vooral tegen regulars (oplettende spelers) of fishes die veeeeel te loose callen.
    • SonataWolf
      SonataWolf
      Bronze
      Stel dat die nog 4-handed is. Push je dit dan vanuit BTN? En van CO?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door SonataWolf
      Stel dat die nog 4-handed is. Push je dit dan vanuit BTN? En van CO?
      met deze stack? Nee en nee. Je FE halveert, dus dan vind ik de hand ook opeens minder goed :D . Daarbij, hun calling ranges zullen tighter zijn op de bubble, en daar zal 57s in een showdown minder equity hebben.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Erg marginaal, maar ik push hier omdat 57s goed speelt tegen calling ranges

Bedoel je hiermee dat je juist vaak tegen overcards zit en dus 2:1 krijgt ongeveer? Erbij gerekend nog enige fold equity.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      Erg marginaal, maar ik push hier omdat 57s goed speelt tegen calling ranges

Bedoel je hiermee dat je juist vaak tegen overcards zit en dus 2:1 krijgt ongeveer? Erbij gerekend nog enige fold equity.
      ik doe ff speculeren nu hoor, geen zin in een echte berekening. Maar op de bubble heb je meer FE. Dus heb je bijv, dat zij callen met top 10 + top 15. Als je dan gecalled word zit je dus altijd tegen top 15 iig.

Hier, 3 handed, is zn calling range bijv top 20, je folding equity is dan dus 5 meer, en je zit tegen een top 20 hand ipv een top 15 hand. Tightere range betekent vooral gevaar omdat je vaak tegen een overpair zit, of dominated door een pair, wat echt zuur is. Overkaartencall is niet zo'n probleem, want tegen AKo hebben we hier suckoutvalue, en dus betere equity als met Ato of KJo bijvoorbeeld.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      K, thanks, hij valt. :)