FL50 KJs

• WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Deze hand vond ik helemaal lastig te spelen. Ik calde preflop omdat ik wel dacht dat we een multiway pot gingen spelen. Daarna tref ik TP die niet heel sterk is door de kicker. Ik bet de flop en call een raise. Ik denk dat ik daar de mist in ga met de hand. Wat is dus de beste line op de flop? c/c b/c of b/f? Laatste optie lijkt mij overigens nooit goed hier.

$0.25/$0.50 Limit Holdem
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG streetcore90 ($4.75)
      UTG+1 abaitesalto ($5.85)
      MP1 AlexKraym ($50.25)
      MP2 Pichy1 ($10)
      CO Denis 3X ($3.55)
      BTN Asolopotam ($9.65)
      SB ainaaina47 ($7.75)
      BB megaolegator ($10.35)

Pre-Flop: (2.4 SB, 8 players) megaolegator is BB J:club: K:club:
      [Pichy1 posts 1.0 SB]
      1 fold, abaitesalto calls, 1 fold, Pichy1 checks, Denis 3X calls, Asolopotam raises, 1 fold, megaolegator calls, abaitesalto calls, Pichy1 calls, Denis 3X folds

Flop: 2:heart: 3:club: K:heart: (9.4 SB, 4 players)
      megaolegator bets, 2 folds, Asolopotam raises, megaolegator calls

Turn: 2:club: (6.7 BB, 2 players)
      megaolegator checks, Asolopotam bets, megaolegator calls

River: 8:heart: (8.7 BB, 2 players)
      megaolegator checks, Asolopotam checks

Final Pot: 8.7 BB
      Asolopotam shows
      Q:spade: Q:club:
      megaolegator shows two pair, Kings and Deuces
      J:club: K:club:

megaolegator wins 8.3 BB (net +5.3 BB)

Denis 3X lost 0.5 BB
      Asolopotam lost 3.0 BB
      abaitesalto lost 1.0 BB
      Pichy1 lost 1.0 BB
  • 6 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Pre mag je zeker nog wel callen. Op de flop lijkt me donken me deze keer niet verkeerd maar je zou ook check raise kunnen spelen aangezien hij zeer vaak uit zal gaan betten.

Check call lijkt me hier zeker niet slim omdat er FD ligt. Hier raist op jouw bet en laat dus sterkte zien, dat lijkt me prima moment om over te gaan naar downcallen.
    • samni
      samni
      Bronze
      Wat vind je hier trouwens van zijn play met QQ?
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Tsja niet best he :pokerface: .

Wesley geeft aan dat hij toch vaak een K (niet al te sterk maar toch) heeft door de call op de flop te maken. Dan lijkt het mij niet al te best om turn nog te betten met maar QQ want hij heeft bijna geen FE daaro.
    • samni
      samni
      Bronze
      Donkbets zijn in FL niet "meestal" zwak, zoals wel vaak het geval is in NL?

Zou hij dan zijn queens best vanaf de flop downcallen of?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Verschilt van spot tot spot of die zwak zijn. Hier zit je 4-way en is je donk meestal wel "iets"

Waarschijnlijk is het voor hem wel beter om gewoon down te callen tegen jou omdat je range hier wel sterk is.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Preflop prima. Flop b/f is natuurlijk sowieso geen optie, aangezien hij ook makkelijk met een flushdraw of lagere pocket pair kan raisen. Donken is hier wel goed, want met 4 man op de flop loop je wel een risico dat hij de flop behind zou kunnen checken. Donk/calldown is dus wel de beste optie hier op de flop.

Donkbet betekent op een board als dit soms ook een flushdraw. In dat licht is zijn raise nog niet zo heel gek, aangezien hij wel de river behind checked nu de flushdraw aankomt.

Maar goed, zelf zou ik in zijn geval met QQ waarschijnlijk ook voor een calldown gegaan zijn.