NL 25 deep AA

• Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Woohahaaa

Hoe speel ik dit optimaal??

Min 3better is HUGE fish: 71/55 en 3bet van 56% 100 handen
      Sb: 26/17 met 3bet vam 8.2

Miss flatten?? Ik durfde niet ;( ;( ;(

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.25(BB) Poker Stars
      SB ($28.43)
      BB ($78.66)
      UTG ($25.15)
      UTG+1 ($50)
      Hero ($115)
      BTN ($75.41)

UTG+1 antes $0.05
      Hero antes $0.05
      BTN antes $0.05
      SB antes $0.05
      BB antes $0.05
      UTG antes $0.05

Dealt to Hero A:spade: A:diamond:

fold, fold, Hero raises to $0.92, BTN raises to $1.55, fold, BB raises to $6.05, Hero raises to $15.55, fold, fold

Hero shows A:spade: A:diamond:

Hero wins $13.90
  • 7 antwoorden
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Denk dat een 4bet wel correct is. Als je de raise van de BB had geflat, dan gaf je de BU ook goede odds om te callen. Dan was je 3way naar de flop gegaan en dan weet je helemaal niet meer waar je staat met je AA.
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Zou ook zeker nooit flatten aangezien je dan ook nog in een sandwich komt te zitten.

Ik zou hier mss wel 5betten naar 12, zodat het lijkt alsof ie nog FE heeft moest ie willen shoven. Nu denk ik dat hij wel weet dat je het erin wilt krijgen. Wat ook nog kan is meteen shoven, outleveled hij zichzelf misschien door te denken dat je nooit geen erg sterke hand meteen gaat shoven dan maar eerder het dood geld wilt oppikken met een medium PP ofzo.
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Ik zit wel meer dan 3 BI deep he? Zou echt geen enkele hand gaan instant shoven eigenlijk :P
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Jayrikh
      Ik zit wel meer dan 3 BI deep he? Zou echt geen enkele hand gaan instant shoven eigenlijk :P
      Wat bedoel je dat je dan bang hebt dan ze dan beiden callen op je shove? Want ok je equity verminderd en je hebt het risico je hele stack te verliezen maar je ligt nog steeds voor met zo'n 74% tegen AK/KK/QQ.

Mensen zetten je gewoon minder vaak op AA eerder op een hand waarmee je niet postflop een grote pot wilt spelen zoals 88-QQ ofzo soms zelfs AK omdat je niet altijd hit, soms zelf complete blufshoves om het dood geld op te pikken.
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Nee niet daarom, maar we zitten zo ongelofelijk deep dat ik AA noch KK preflop zou shoven, makes no sense

Ofc wil ik preflop ai met AA tegen welke hand dan ook, maar het is gewoon niet geloofwaardig om hier te gaan shoven op een 4bet van 6 terwijl ik nog 100 behind heb :P
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      En net omdat het no sense maakt zetten ze je toch niet gauw op AA-KK? :)

Persoonlijk zou ik banger zijn van een kleine 5bet dan van een overshove zelfs al zit je 3BI's deep. Misschien dat je wel nog naar $20 oid kan 5betten alsof het ook lijkt dat je het dood geld wilt oppikken. Maar ja dit is gewoon zo een aparte situatie :) Denk dat het enige dat je hier zeker niet mag doen is flatten.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      ik zie t nut niet in van t maken van een huge 5bet of shove, dus 5bet ik klein (en nee, niet alleen met AA maar t maakt je bluffs ook cheaper, gezien je positie hebt op de BB hoef je t ook niet echt groot te maken)