Olram6 - Ken uw vijand en u zult niet verslagen worden - NL20/NL10 FR

• olram6
      olram6
      Bronze
      Welkom bij een nieuwe blog van mij!

Ik heb lang lopen nadenken over mijn spel. Een ding is zeker ik doe wat verkeerd, maar wat? Laat ik eerst mededelen dat mijn spel ontzettend wisselvallig is. Ik sluit goede sessies af met slechte, en zo gaat het maar door. Ik schommel al een maandje of anderhalf op de NL10 / NL20 limiet. Ik moet toegeven dat ik in een korte periode mijn bankroll heb opgebouwd, die is immers nu 490 dollar. Maar kan ook zeggen dat mijn roll eigenlijk vele malen hoger zou moeten zijn als ik mijn spel solide heb weten te houden. Want nu ik vele handen terug bekijk, zie ik vele verloren dollars, die niet verloren hadden moeten worden. Ook misde ik een soort leerproces in mijn spel. Ik had het geval dat ik te weinig aan het leren was. Ik keek weinig videos, ik las weinig artikelen terwijl ik wel daar de mogelijkheid toe heb. Eigenlijk doel ik erop, dat ik mijn spel teveel overschat. Dat ik denk, dat ik de beste aan de tafels ben van NL10 en NL20 op 888 poker. Ik denk dat ik gekke squeeze moves kan maken tegen fishes en noem het maar op! Dus ik moet mijn spel gaan verbeteren en een nieuwe weg inslaan en dat doe ik met een nieuwe blog. Ik wil weer een nieuwe herstart maken en zo het lange pad bewandelen naar succes. Daar hoort ook een nieuw initatief bij en de titel zegt het al 'Ken uw vijand en u zult niet verslagen worden'. Met poker maak je betere moves als je je tegenstander kent, je weet met wat voor kaarten die preflop raised, je weet met voor kaarten die c-bets maakt enz. Je kan je dus aanpassen aan je tegenstander. Dus ik wil mijn tegenstanders beter leren kennen. En op 888 poker, waar ik momenteel op speel, kan dat uitermate goed omdat je veelal tegen de zelfde spelers speelt, de zogenaamde regulars. En die heb je op 888 poker in vele soorten en maten en ik denk dat ik hierop heel veel progressie kan maken in mijn spelletje. Hoe wil ik dit gaan doen ? Ik ga de regulars waar ik het meeste tegenspeel, dus dan praatte we over minimaal 1500 handen, wil ik een soort post maken van hoe diegene speelt en hoe ik me hierop kan aanpassen. Ik heb een mapje, waar ik alles in schrijf over poker en kan als ik speel en ik weet niet welke move ik moet maken, dit snel kan raadplegen en mij informatie verschaffen over eerder gespeelde handen. Ik denk dat dit een uitkomst biedt zodat ik meer en beter ga nadenken over het spelletje waardoor ik een betere pokeraar wordt.

Ik zou ook weer een schema willen introduceren voor mezelf, want vond dit vorige maand zeker zeer prettig om mee te spelen. Verder komen er natuurlijk de bijbehorende grafieken en handjes die ik zal posten. Bovendien zal ik regelmatig postjes maken van de tegenstanders waar ik meestal tegen speel, zoals ik hierboven heb uitgelegd.

Schema
      [img][IMG]https://img5.imageshack.us/img5/9847/pokerroosteroktober.gif[/IMG] Uploaded with ImageShack.us[/img]

Aanmerking
      Bij 15:30 t/m 17:00 hoort natuurlijk ook een sessie te staan
  • 109 antwoorden
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Kan je ook de namen van vissen geven op nl10? :tongue:
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kozzmic
      Kan je ook de namen van vissen geven op nl10? :tongue:
      Haha nu wel op NL20, als ik downmove, ook de namen van de fishes op NL10. Maar dit is wel een beetje de bedoeling ja!
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Nicenice mate!

I will follow you :D
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Dit wordt mijn eerste tegenstander die ik ga reviewen. Ik gebruik voor stats de statistieken die ik in mijn Hud heb. Als mensen andere stats van hem willen , roept u maar!

Speler : Bobby0500
      Speltype : Loose/passive
      Stats : Vpip 23 / Pfr / 5 / 3-bet 2,8 / Fold to 3-bet 60
      Agg 1,3 / Flop CB 33 / Fold to flop CB 70 / Turn C-bet 40
      Steal 21 / Fold vs Steal 60 / 3-bet Vs Steal 3,5 / Hands 1,7 K

Preflop
      Wat me preflop opvalt is zijn grote 'gap' tussen zijn Vpip en Pfr, die is namelijk 18. Het komt er dus op neer dat die 5 procent preflop raised en de volgende 18 procent callt. Hij opent naar alle waarschijnlijkheid dus 99 t/m AA, AK+, AQ+. Als ik in de Holdem Manager kijk valt me op dat hij ook wel eens KK/AA wilt limpen. Vaak zie je dat hij met veel mensen aan tafel met AA/KK/AK/AQ limpt en bij een tafel waar bijv 5 mensen aan zitten dat die dan juist wel die handen opent. Wat me ook opvalt is dat hij wel met AA/KK wilt gaan 3-betten als iemand opent. Ik speelde vandaag met KK tegen hem, 3-betten hij, ik call en uiteindelijk voorzichtig verder gespeeld (Turn ging check/check zelfs), kwam er op de river een K en toen wist ik dat ik hem beet had. Verder zie ik ook dat hij wel eens wilt limp/3-betten met AK.
      Verder wilt die ook wel met A2s+ en K2+ een raiser callen in positie. Verder is zijn 3-bet percentage laag (2,6) en dat komt ook omdat die alleen met AA/KK/QQ/AK 3-bet.

Conclusie : Hij houdt er niet van om zelf te openen. Hij limpt liever, maar limpt dan ook alles, 22+, A2s+, K2s+, suited connecters, broadway handen. Als iemand opent, dan callt hij ook met zulke handen. 3-betten doet dan wel met AA/KK/AK. Denk ook dat hij vaak genoeg limp/3-bet heeft gespeeld. Denk ook dat je hem makkelijk kan laten folden op 3-bets omdat hij preflop alleen in grote potten komt met premiums. Verder squeezed die bijna nooit, dus alleen met AA/KK/AK en heeft die geen 3-bet bluffs in zijn range.

Postflop:
      Wat je gelijk opvalt is dat hij een lage c-bet heeft. Ik denk dat dit meerdere redenen heeft. Hij is bijna nooit de Preflopagressor. Hij callt bijna altijd de raiser en die moet besluiten om een c-bet te maken. Of hij speelt een 3-bet pot met een premium en besluit te checken om weak over te komen. Hij slowplayed graag met zijn monsters. Over zijn fold-to-cbet dan. Dat percentage is aan de hoge kant, hij check/fold vaak als die niet gehit heeft. Holdem Manager vertelt ons ook dat hij nooit op de flop raised, of hij callt of hij fold. In limped pots bet die ook weinig en check/raised die nooit. Dus op de flop geeft die nauwelijks agressie en fold snel op een c-bet. Vaakt callt die de flop verkeerd met een flushdraw omdat de tegenstander een protection bet plaatst. Op de turn zien we het zelfde een hele lage check/raise. Dus hij speelt het liefste check/call, check/call om daarna misschien de river te shoven met een flush die hij gehit heeft. Maar een c-bet op de flop moet voldoende zijn om hem te doen laten folden.

Aanwijzingen voor mijzelf
      - Fold op 3-bets, die bestaan uit premiums!!
      - denk er aan als je deze speler isoleert dat die uit een wijde range bestaat, KK t/m suited connecters. Maar c-bet dan ook op de flop omdat die vaak fold op c-bets ! Dus speel iso preflop en c-bet flop.
      - Deze speler tilt vaak in de chatbox wanneer je volgens hem een rare play hebt gemaakt. Fok hem een klein beetje op en hij betaalt het terug!

Aanwijzingen van andere
      Hebben jullie zelf nog aanwijzingen om deze speler te bestrijden? Of willen jullie andere stats van hem weten? Dan hoor ik het graag!
    • Winterdream
      Winterdream
      Bronze
      wow nice post, daar ga ik straks eens goed voor zitten.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Winterdream
      wow nice post, daar ga ik straks eens goed voor zitten.
      Dankje! :) Als er aanmerkingen of opmerkingen zijn, dan hoor ik het graag!
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door olram6

Postflop:
      Wat je gelijk opvalt is dat hij een lage c-bet heeft. Ik denk dat dit meerdere redenen heeft. Hij is bijna nooit de Preflopagressor. Hij callt bijna altijd de raiser en die moet besluiten om een c-bet te maken. Of hij speelt een 3-bet pot met een premium en besluit te checken om weak over te komen. Hij slowplayed graag met zijn monsters. Over zijn fold-to-cbet dan. Dat percentage is aan de hoge kant, hij check/fold vaak als die niet gehit heeft. Holdem Manager vertelt ons ook dat hij nooit op de flop raised, of hij callt of hij fold. In limped pots bet die ook weinig en check/raised die nooit. Dus op de flop geeft die nauwelijks agressie en fold snel op een c-bet. Vaakt callt die de flop verkeerd met een flushdraw omdat de tegenstander een protection bet plaatst. Op de turn zien we het zelfde een hele lage check/raise. Dus hij speelt het liefste check/call, check/call om daarna misschien de river te shoven met een flush die hij gehit heeft. Maar een c-bet op de flop moet voldoende zijn om hem te doen laten folden.

Het gemarkeerde klopt niet. In die stats zie je gewoon hoevaak hij Cbet als hij de preflop agressor is. Hieruit kun je dus op maken dat hij alleen Cbet als hij de flop hit. Je kan dan dus spreken van een "eerlijke" speler die doorgaans Fit or Fold speelt.

Verder als hij veel callt met flushdraws moet je ervoor zorgen dat hij de verkeerde oddds krijgt om te drawen. Gewoon dus flink valuebetten tegen deze speler.

• olram6
      olram6
      Bronze
      Daar heb je gelijk in! Maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat zijn lage c-bet percentage niet een gehele eerlijke is omdat die bijna nooit de preflop agressor is. Over 1,7 K handen is hij maar 95 x de preflop agressor geweest, dat is toch ontzettend weinig. En hij is de preflop agressor bijna alleen met premiums dus dan zou die alleen met AK/AQ fit or fold moeten spelen ?
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Daar heb je gelijk in! Maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat zijn lage c-bet percentage niet een gehele eerlijke is omdat die bijna nooit de preflop agressor is. Over 1,7 K handen is hij maar 95 x de preflop agressor geweest, dat is toch ontzettend weinig. En hij is de preflop agressor bijna alleen met premiums dus dan zou die alleen met AK/AQ fit or fold moeten spelen ?
      Weet je zeker dat dit alleen maar premiums zijn? Dat hij maar 5% Pfr wil niet gelijk zeggen dat hij alleen zijn premiums raist. Dit kan ook betekenen dat hij alleen raist vanuit early position, omdat hij dan vaak first in is. Als hij dan in latere positie zit wordt er vaak voor hem geraist en dan flat hij gewoon.

Ik heb ook wel stats van spelers die bijv. 30/8 spelen, maar dan wel 25% openen vanaf UTG.

Ik weet niet of dit ook voor de speler geld waar jij het over hebt, maar dit kan wel een mogelijkheid zijn.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Woendsdag 5 Oktober Ochtendsessie

429 handen gespeeld en $12.13 up!

Het geld wou er niet echt in, verloor 2 potten door een fish 3 x zijn donkbet te callen met AJ en door iemand te 3-betten in positie met QKs, maar op de turn lagen er al 4 schoppen waardoor ik genoodzaakt was om check/fold te spelen.
    • Farmarchist
      Farmarchist
      Bronze
      Goe bezig jongeuh!

Ook goed dat je villains zo uitgebreid bespreekt en leaks van hen abused!
      Keep on the good work.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Farmarchist
      Goe bezig jongeuh!

Keep on the good work.
      En vooral tegen regs op 888 poker is dat een groot voordeel denk ik.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Goe bezig jongeuh!

Keep on the good work.
      Dus bovenstaande "case" gaat over een reg op 888?
      Lol, dan moet ik er serieus eens over denken na deze maand wat geld op 888 te depositten:)
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door luca02
      Goe bezig jongeuh!

Keep on the good work.
      Dus bovenstaande "case" gaat over een reg op 888?
      Lol, dan moet ik er serieus eens over denken na deze maand wat geld op 888 te depositten:)
      Haha ja klopt! En deze speler heb ik de meeste handen tegen gespeeld ! Zulke spelers lopen er wel meer tussen!
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      :club:
      Dit wordt mijn eerste tegenstander die ik ga reviewen. Ik gebruik voor stats de statistieken die ik in mijn Hud heb. Als mensen andere stats van hem willen , roept u maar!

Speler : Bobby0500
      Speltype : Loose/passive
      Stats : Vpip 23 / Pfr / 5 / 3-bet 2,8 / Fold to 3-bet 60
      Agg 1,3 / Flop CB 33 / Fold to flop CB 70 / Turn C-bet 40
      Steal 21 / Fold vs Steal 60 / 3-bet Vs Steal 3,5 / Hands 1,7 K

Preflop
      Wat me preflop opvalt is zijn grote 'gap' tussen zijn Vpip en Pfr, die is namelijk 18. Het komt er dus op neer dat die 5 procent preflop raised en de volgende 18 procent callt. Hij opent naar alle waarschijnlijkheid dus 99 t/m AA, AK+, AQ+. Als ik in de Holdem Manager kijk valt me op dat hij ook wel eens KK/AA wilt limpen. Vaak zie je dat hij met veel mensen aan tafel met AA/KK/AK/AQ limpt en bij een tafel waar bijv 5 mensen aan zitten dat die dan juist wel die handen opent. Wat me ook opvalt is dat hij wel met AA/KK wilt gaan 3-betten als iemand opent. Ik speelde vandaag met KK tegen hem, 3-betten hij, ik call en uiteindelijk voorzichtig verder gespeeld (Turn ging check/check zelfs), kwam er op de river een K en toen wist ik dat ik hem beet had. Verder zie ik ook dat hij wel eens wilt limp/3-betten met AK.
      Verder wilt die ook wel met A2s+ en K2+ een raiser callen in positie. Verder is zijn 3-bet percentage laag (2,6) en dat komt ook omdat die alleen met AA/KK/QQ/AK 3-bet.

Conclusie : Hij houdt er niet van om zelf te openen. Hij limpt liever, maar limpt dan ook alles, 22+, A2s+, K2s+, suited connecters, broadway handen. Als iemand opent, dan callt hij ook met zulke handen. 3-betten doet dan wel met AA/KK/AK. Denk ook dat hij vaak genoeg limp/3-bet heeft gespeeld. Denk ook dat je hem makkelijk kan laten folden op 3-bets omdat hij preflop alleen in grote potten komt met premiums. Verder squeezed die bijna nooit, dus alleen met AA/KK/AK en heeft die geen 3-bet bluffs in zijn range.

Postflop:

Aanwijzingen voor mijzelf
      - Fold op 3-bets, die bestaan uit premiums!!
      - denk er aan als je deze speler isoleert dat die uit een wijde range bestaat, KK t/m suited connecters. Maar c-bet dan ook op de flop omdat die vaak fold op c-bets ! Dus speel iso preflop en c-bet flop.
      - Deze speler tilt vaak in de chatbox wanneer je volgens hem een rare play hebt gemaakt. Fok hem een klein beetje op en hij betaalt het terug!

Aanwijzingen van andere
      Hebben jullie zelf nog aanwijzingen om deze speler te bestrijden? Of willen jullie andere stats van hem weten? Dan hoor ik het graag!
      Let op hij limpt vooral SC van 23 tm 10J en kleine pockets.

Haha ik won gisteren 20$ van hem toen ik mn full house op de flop slowplayde en zn hele stack erin kreeg op de river. Hij hitte zn straat met 4 :club: 5 :club:

Was zwaar op tilt die gozer:

Stop playing poker, bad player, lol

Kun je nog gozer analyseren:

Bluffjedi, is ook een reg volgens mij.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Ja is goed Blufjedi word de volgende. Heb ik ook wel een sample van! Ja klopt die gozer raakt super snel op tilt!
    • martijnde666
      martijnde666
      Gold
      Ja is goed Blufjedi word de volgende. Heb ik ook wel een sample van! Ja klopt die gozer raakt super snel op tilt!
      Top man, heel leerzaam dit.

Ik heb nog wel een lijstje ;)

Wel mooi als we dit later ook eens van elkaar doen als we wat meer handen hebben (vanwege de lage traffic zullen we vaak aan tafel zitten)

Kunnen we direct wat leaks vinden.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      Top man, heel leerzaam dit.

Ik heb nog wel een lijstje ;)

Wel mooi als we dit later ook eens van elkaar doen als we wat meer handen hebben (vanwege de lage traffic zullen we vaak aan tafel zitten)

Kunnen we direct wat leaks vinden.
      Haha, komt goed ! :) Ja goed idee!
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Door de spelersnamen van villians te gebruiken loop je wel vroeg of laat het risico iemand van de community te analyseren. Als je dan spreekt over lijstje met vissen zou dat wel eens in het verkeerde keelgat kunnen schieten imo. Is het niet beter die player names achterwege te laten?

De analyse op zich vind ik héél nauwkeurig en echt top initiatief. We leggen soms veel te veel de nadruk op ons eigen spel en de starthanden, -ranges die we spelen... Terwijl het spel van onze tegenstander vaak minder aan bod komt. Ik ga je blog volgen.