Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

Olram6 - Ken uw vijand en u zult niet verslagen worden - NL20/NL10 FR

• olram6
      olram6
      Bronze
      Ik ben nu Blufjedi aan het analyseren maar heb een vraagje over Holdem Manager. In mijn hud staat dat ik 5,3 K handen van hem heb. Maar als ik player search doe en ik klim hem aan, heb ik maar 1,6 K handen van hem? Weet iemand hoe dit kan ?
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Zoals ik boven aangaf, heb ik veel meer handen van Blufjedi dan dat ik kan zien bij onder Cash Games bij Hands. Ik heb gekeken of er bij Filter iets fout zit, maar alles staat goed. Mmm, vind dit toch wel apart.

Player : Bluffjedi
      Speltype : Tight-Tight Agressive
      Stats :

Farma stats over 4341 handen
      VPIP: 11.9
      PFR: 8.3
      3bet: 2.1
      postflop agg: 29.0
      WTSD: 28.5
      flopcbet: 73.9
      turncbet: 57.1
      rivercbet: 70
      foldtoflopcbet: 44.4
      foldtoturncbet: 42.9
      foldtorivercbet: 33.3

Mijn stats over 5,3 K handen
      Vpip : 12 %
      PFR : 8 %
      3bet : 1 %
      Postflop agg : 25 % of 1.7
      WTSD : 28 %
      Flop c-bet : 65 %
      Turn c-bet 65 %
      River c-bet : 63 %
      Fold to-flop-c-bet : 63 %
      Fold to-turn-c-bet : 37 %
      Fold to-river-c-bet : 25 %

Preflop
      Het eerste wat me opvalt is een kleine gap tussen Vpip en PFR. Hij limpt weinig (2 %), en als die vrijwillig geld in de pot steekt dan doet die dat door te openen/raisen. 8 procent van de handen opent die en dan weet ik ook daadwerkelijk de volgende handen, AA, KK, AK, AQ, AJ, AT, KQ, QQ en ik denk misschien nog wat pocket pairs wellicht in late positie of handen als QJ, KJ. Je ziet dan ook dat zijn PFR op de Cut-off (14 %) en Button (12 % ) groter zijn dan bijv. in Early Position (8%) en MP (9%). Dus hij opent naar alle waarschijnlijkheid, AA/KK/AK/AQ/AJ/AT/QQ/JJ/TT uit EP/MP en dan wordt zijn range uitgebreid naar pocketpairs + broadways. Hieruit kunnen we leiden dat hij zich netjes aan zijn posities houdt en weet dat positie belangrijk is, zodat die in late positie looser kan gaan openen. Dit wordt ook bevestigd door zijn VPIP, die van 8 procent uit de EP, 12 % MP, 17 % CO naar 18 procent in de Button gaat. Over 3-bets gesproken. Farma heeft een statistiek van 2,1 en ik van 1 procent. Hierover gesproken kan ik er niet goed uitkomen of die ook 3-bet bluffs in huis heeft. Als we de percentage van Farma er bij pakken, AA, KK,QQ is 1,4 procent, en met AK erbij is dat 2,6 procent. Ik denk gewoon dat hij met deze handen zal 3-betten. Ik heb een probleempje zoals ik hierboven al aangaf, dat ik weinig handen kan zien hoe hij deze gepspeeld heeft. Het rare hieraan dat ik van de 1636 handen geen gespeelde AA,KK erin heb. Ik zie wel 2 gespeelde QQ, maar geen 3-bet situaties. Wel kan ik meer vertellen over zijn raise-seizes. Als hij opent, opent hij steenvast naar 0.60 cent vanuit elke positie. Als hij een limper isoleert, dan isoleert die naar 0.90 cent. Dus wellicht dat hij zich aan de regel vasthoudt van 3 x de bigblind openen + de limper + de smallblind.
      Verder squeezed die bijna nooit, dus dit zullen gewoon premiums zijn.

Postflop
      Wat doet die met zijn handen op de flop? We weten inmiddels dat hij met sterke handen naar de flop komt. Maar hij zal toch niet altijd hitten? Gebruikt die ook de c-bet als die niet gehit heeft? En gebruikt die de 2nd barrel? Hoe speelt die zijn setjes ? Wat me als eerste opvalt zijn zijn plays met AK. Ik heb 4 gespeelde AK van hem. Hij opent netjes zijn AK, krijgt een call. Bij 3 van de gespeelde handen (hand 4 neem ik niet mee, omdat hij een donkbet krijgt, die raist die dan wel naar een seize van 3), krijgt die een lage flop. Ik zal de flops opnoemen, 6 :heart: ,9 :spade: ,3 :heart: ,
      9 :diamond: ,4 :diamond: , :spade: J, 5 :spade: ,8 :diamond: , 6 :spade: .
      En op alle 3 de flops gebruikt hij de check. En hij checkt op de volgende straten ook doodleuk de hand uit. Geen enkele bet plaatst hij om de tegenstander te doen laten folden. En ik denk dat dit een grote leak is. Ik weet natuurlijk niet of hij er mee bezig is zijn spel te verbeteren en om zodoende meer te gaan c-betten op verschillende boards, maar als ik tegen hem in de hand komt en hij is de initale raiser en hij c-bet niet op een lage flop zonder een A/K, dan speelt die vaak met AK en kan ik de pot oppakken met simpel te betten. Als ik dan kijk naar de volgende 'soort handen', namelijk de AQ, die eigenlijk vergelijkbaar zijn. Zie ik wel een leuk verschilletje. Ik heb 4 gespeelde AQ van hem. Op 3 van de flops hit hij zijn A maar op eentje hit hij niks en gebeurt het volgende. Hij opent met AQs en krijgt een caller van een normale speler (We moeten ook in het achterhoofd houden wat voor soort speler dit is, want hij kan misschien tegen een fish aan het spelen zijn, die hij niet gelooft), de flop komt :club: 2, :diamond: 4, :spade: K. En plots zie ik hem in een pot van 1,70 c-betten naar 1,27. Naar mijn mening mag dit bedrag op een soortgelijk board wel ietsje lager. Vervolgens minraised villain hem (Eigenlijk check/minraised hij bluffjedi's c-bet) en callt hij zijn minraise. Waarom vraag ik me af, en vervolgens vraag ik me ook af, of hij ook gecalled had als villain groter check/raisde, wat overigens aardig sterk is. Tot geluk krijgt die zijn A op de turn, callt die nog villains bet op de turn, maar wordt de river check/check gespeeld. Hij was dus wel even van slag van die check/raise en wist niet of die de beste hand had. Kan ik meerdere c-bets vinden waarop hij de flop heeft gemist? Jazeker kijk maar naar de volgende hand. Hij opent ATs uit MP1, Villain callt hem uit de blinds. Het board is :club: Q, :club: 5, :diamond: 7. Villain checked naar hem toe en hij besluit te c-betten met 0.97 in een pot van 1.30. Hij weet dus dat hij zijn 'zogenaamde hand' moet beschermen tegen flushdraws. Of c-bet die altijd hoog? De turn komt :diamond: 6. En dan besluit hij te gaan checken. En dit is wel opvallend als hij dit vaker doet en dus niet 2nd Barrelt, zodat we hem kunnen gaan floaten. De river komt :diamond: 9 en hier wordt ook check/check gespeeld. Tot mijn grote verbazing vind ik wel een hand als KK en hier valt zijn c-bet weer op. Hij opent KK en krijgt een caller vanuit de blinds. Het board is :heart: A, :club: T, :club: 7. En hij besluit te c-betten van 1,05 in een pot van 1,40, weliswaar een fish, maar hij wilt wel een A representateren. Dus we moeten ook in ons achterhoofd houden dat hij weliswaar kan c-betten zonder hit ! Verder zie ik niet echt noemenswaardige handen. Hij kan dus c-betten zonder hit, maar speelt denk ik niet vaak door op de turn. Op dit moment heb ik te weinig gespeelde handen oftewel Known Hole Cards om een beter beeld van hem te krijgen. Denk dus dat het gewoon een fit or fold speler is en die bet als die een hand heeft en checkt als die dat niet heeft. Als die 2 straten callt dan heeft hij een hand.

Aanwijzingen voor mezelf
      - C-bet veel tegen hem omdat hij vaak fold tegen c-bets namelijk 63%.
      - Je kunt hem proberen te floaten omdat hij fit or fold speelt. AK/AQ/AJ zijn makkelijk te bepalen op lage flops. Kan een straat c-betten maar op een lage turn geeft die vaak op.
      - Misschien dat hij een grote leak heeft in 3-bet potten. Omdat hij weinig fold op 3-bets maar wel veel fold op c-bets. Dus dat hij QQ/JJ/AK wellicht callt maar fold op een bepaalde soort flops.
      - Speelt solide, als die eenmaal 2 straten bet hij die ook een hand.

Hebben jullie nog op/aan-merkingen? Ik hoor het graag! Of hebben jullie meerdere gespeelde handen van hem, waar je dingen uit kan herleiden, post het maar!
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Wat is zijn fold to 3bet stat?
      En hoevaak 4bet hij en fold hij tegen 4bets?

Lijkt me dat je tegen hem alleen met de top van je range voor value kunt 3betten. Het zal zich wel lonen om zijn raises te flatten met pocketpairs en suited connectors. Hij is redelijk aggressief als je naar zijn cbet stats kijkt (flop/turn/river). Lijkt me dat je dus profitabel tegen hem kunt drawen.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door luca02

Lijkt me dat je tegen hem alleen met de top van je range voor value kunt 3betten. Het zal zich wel lonen om zijn raises te flatten met pocketpairs en suited connectors. Hij is redelijk aggressief als je naar zijn cbet stats kijkt (flop/turn/river). Lijkt me dat je dus profitabel tegen hem kunt drawen.
      Fold to 3-bet is 37 procent en zijn 4-bet is 3 procent. Ja inderdaad, ik heb wel net gezegd dat je hem misschien kan 3-betten en c-bet/fold kan spelen. Omdat hij een hoge percentage fold to-cbet heeft. Alleen zou dit wel in positie moeten denk ik. Denk inderdaad dat het lonend is om tegen hem te flatten met pocketpairs en suited connecters. Ik heb alleen te weinig gespeelde handen om een duidelijker beeld te creëren.
    • luca02
      luca02
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door olram6

Fold to 3-bet is 37 procent en zijn 4-bet is 3 procent. Ja inderdaad, ik heb wel net gezegd dat je hem misschien kan 3-betten en c-bet/fold kan spelen. Omdat hij een hoge percentage fold to-cbet heeft. Alleen zou dit wel in positie moeten denk ik. Denk inderdaad dat het lonend is om tegen hem te flatten met pocketpairs en suited connecters. Ik heb alleen te weinig gespeelde handen om een duidelijker beeld te creëren.
      Als je hem 3bet doe het dan met een gepolariseerde range, oftewel als bluf of voor value. Als je hem 3bet voor value moet je wel een range opstellen die zijn range beat kan hebben. Als je hem 3bet als bluf zou ik bijv. handen als A6s gebruiken, aangezien de A ook nog een aantal combinaties van hem blocken. Daarnaast kun je denk ik elk laag board cbetten, omdat zijn range deze boards vaak missen.

Opzich moet het best makkelijk zijn tegen deze speler te spelen, aangezien hij redelijk "eerlijk" is in en je weinig blufs van hem hoeft te verwachten. Je kan hem dan redelijk makkelijk op een range zetten.
    • kozzmic
      kozzmic
      Gold
      Nog tegen gespeeld op NL2, en beetje NL20. Is idd een hit en fold speler. Turn checken = geen hand. Gewoon zelf betten en de pot oppakken. 2nd barrel = sterke hand. Veel bluffen zal die niet na een mislukte c-bet.

Zo spelen vele regs eigenlijk. Niets speciaal.
    • elmasmini
      elmasmini
      Bronze
      Hey Olram//

Heb een kandidaat voor je om te analyseren :: Niteforce
      Deze speler kom je op meerdere limieten tegen en lijkt wel aardig solide en wintgevend te zijn....

Groet..
    • olram6
      olram6
      Bronze

Als je hem 3bet doe het dan met een gepolariseerde range, oftewel als bluf of voor value. Als je hem 3bet voor value moet je wel een range opstellen die zijn range beat kan hebben. Als je hem 3bet als bluf zou ik bijv. handen als A6s gebruiken, aangezien de A ook nog een aantal combinaties van hem blocken. Daarnaast kun je denk ik elk laag board cbetten, omdat zijn range deze boards vaak missen.

Opzich moet het best makkelijk zijn tegen deze speler te spelen, aangezien hij redelijk "eerlijk" is in en je weinig blufs van hem hoeft te verwachten. Je kan hem dan redelijk makkelijk op een range zetten.
      Ja inderdaad, dat zag ik ook aan vele handen dat het gewoon een eerlijke speler is en weinig blufft, behalve c-bets met bijv. KK op een Axx board.

Over een gepolariseerde range heb je ook helemaal gelijk. Ik denk dat dit een goed wapen is om tegen hem te spelen ! En zijn range mist vaak lage boards, hij speelt in geraisde potten nauwelijks met suited connecters en pocketpairs.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kozzmic
      Nog tegen gespeeld op NL2, en beetje NL20. Is idd een hit en fold speler. Turn checken = geen hand. Gewoon zelf betten en de pot oppakken. 2nd barrel = sterke hand. Veel bluffen zal die niet na een mislukte c-bet.

Zo spelen vele regs eigenlijk. Niets speciaal.
      Ja deze tactiek ga ik ook bij hem toepassen !
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elmasmini
      Hey Olram//

Deze speler kom je op meerdere limieten tegen en lijkt wel aardig solide en wintgevend te zijn....

Groet..
      Oke zal ik doen! Ja ik zag hem ook al als een gegadigde!
    • martijnde666
      martijnde666
      Silver
      Hey Olram//

Groet..
      Ook die winnerty kan erin, die gasten spelen iedere dag volgens mij.
    • elmasmini
      elmasmini
      Bronze
      Hey Olram..

Leuk initiatief trouwens dat je gestart bent.
      Inderdaad een aardige kandidaat ga je ook tegenkomen op NL30/NL50 en geloof zelfs dat ik hem op NL100 ben tegengekomen. Ben zelf nu weer mijn roll aan het opbouwen op NL10/NL20 nadat ik noodgedwongen moest uitcashen.
      Je was gisteren net weg toen ik aan de tafels kwam.....

Groet.....
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Hey Olram..

Leuk initiatief trouwens dat je gestart bent.
      Inderdaad een aardige kandidaat ga je ook tegenkomen op NL30/NL50 en geloof zelfs dat ik hem op NL100 ben tegengekomen. Ben zelf nu weer mijn roll aan het opbouwen op NL10/NL20 nadat ik noodgedwongen moest uitcashen.
      Je was gisteren net weg toen ik aan de tafels kwam.....

Groet.....
      Dankje! Heb je NL100 gespeeld op 888 poker ? En hoe was het niveau? En hoeveel geld heb je dan uitgecashed als ik vragen mag? Oke scuces! :)
      Ah balen!
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      Hey Olram//

Groet..
      Ook die winnerty kan erin, die gasten spelen iedere dag volgens mij.
      Heb je helemaal gelijk in, die heb ik ook nog als gegadigden.
    • elmasmini
      elmasmini
      Bronze
      Hey Olram..

Het niveau is niet bijster hoog op 888 poker (op ons pokerstrategen na :f_biggrin: ) vind zelf NL20/30/50 beetje gelijk en NL100 is wel iets hoger. Valt het jou ook op dat je de meest bizarre spelers tegenkomt .. kom zelfs mensen tegen die met een Full stack spelen met SSS stats...en figuren die 28/1/0 spelen.. wel grappig van die uiteenlopenden figuren.. dat is het leuke van 888 poker :f_biggrin: ... Denk wel dat ik redelijk snel weer op NL30/50 zit ...
      Draai jezelf een beetje solid ??....

Groet....
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Hey Olram..

Het niveau is niet bijster hoog op 888 poker (op ons pokerstrategen na :f_biggrin: ) vind zelf NL20/30/50 beetje gelijk en NL100 is wel iets hoger. Valt het jou ook op dat je de meest bizarre spelers tegenkomt .. kom zelfs mensen tegen die met een Full stack spelen met SSS stats...en figuren die 28/1/0 spelen.. wel grappig van die uiteenlopenden figuren.. dat is het leuke van 888 poker :f_biggrin: ... Denk wel dat ik redelijk snel weer op NL30/50 zit ...
      Draai jezelf een beetje solid ??....

Groet....
      Nee klopt, het niveau is zeker niet bijster hoog op 888 poker. Ja klopt, ik kom ook de meest bizarre tegenstanders tegen, echt ongelovelijk wat ze spelen.
      Mwoah, begin nu weer solid te spelen.
    • martijnde666
      martijnde666
      Silver
      Vraagje:

is het mogelijk om een soort document te maken met al deze tegenstanders erin en dan ook de opmerkingen die vaak onder je analyse staan daarin op te nemen voor een totaalbeeld?

Zou wel handing zijn om ze goed te bestuderen.

bedankt me nu net dat zij dit ook bij ons kunnen doen, haha.
      Kga mn spel maar even balancen!
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martijnde666
      Vraagje:

is het mogelijk om een soort document te maken met al deze tegenstanders erin en dan ook de opmerkingen die vaak onder je analyse staan daarin op te nemen voor een totaalbeeld?

Zou wel handing zijn om ze goed te bestuderen.

bedankt me nu net dat zij dit ook bij ons kunnen doen, haha.
      Kga mn spel maar even balancen!
      Ja tuurlijk is dat mogelijk :) Ja klopt, dat zou zeker handig zijn. Haha, nee dat doen zij niet. Ik denk dat we een te hoog beeld hebben van hun speelstijlen. Ik denk niet dat vele tegenstanders op 888 poker er echt mee bezig zijn. Ik denk ook niet dat ze veel gebruik maken van statistieken.
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Donderdag 6 Oktober

Wow wat een achtbaan van een sessie. Ik heb grote potten verloren, maar ook vele grote potten gewonnen. Ik zat op een gegeven moment bij een ultra grote fish aan tafel, die zoveel handen allin pushte, maar ook ontzettende geluk had. Hij had 70 dollar op een moment, en begon met K8s te pushen en rare calls te maken Q4o. Maar ik kreeg telkens maar geen hand om te spelen. Toen eindelijk kreeg ik 99, en wist dat ik voor zijn range lag. Hij opende, ik isoleerde hem door te 3-betten, een andere fish callde mij en de grote fish ging weer 4-bet minraisen. Hierop nam ik het besluit om weer groot te gaan 5-betten naar 7 dollar ong. Toen ging de ene fish allin en de grote fish ook en was ik comitted om ook te shoven. De grote fish had A5s en de andere fish had AQs. De flop kwam 225xx en ik dacht dus dat ik verloren had, maar vergat dat het board pairde zodat ik een betere 2 pair had. Ik won ook nog een fullhouse over fullhouse met AA tegen AT, op AKQTT board. En verloor nog tegen die grote fish met AA tegen T4s, board was Txxx en hij ging op de turn allin. Ik call hem en hij hit de 4 op de river..

Ochtendsessie
      Niet gespeeld wou vannochtend gaan uitslapen omdat het gisteravond wat laat was geworden en ging maar strategieën lezen t/m 1 uur.

1ste Middagsessie
      799 handen gespeeld en $47.87 up, dit had vele malen groter moeten zijn. Denk dat ik wel dat ik eigenlijk rond de 90 dollar had moeten
      uitkomen.

Ga straks om half 4 t/m 5 uur nog een sessie spelen!
    • elmasmini
      elmasmini
      Bronze
      Olram..

Veel succes zometeen..
      Draaien bijna geen NL20 tafels op dit moment wel een paar meer NL30 tafels .. Traffic is weer niet denderend speel bijna alleen maar in de avond zelf. Voor mij is het nog lastiger aangezien ik Mss speel en moet altijd wat tafels achter de hand hebben.
      Lachen zeg "die grote fish met AA tegen T4s" onvoorstelbaar dat ze dit spelen en nog hitten ook.... ach ja, op de langere termijn gaan dit soort gasten gelukkig toch allemaal broke...

Groet...