FL50 Low pocket pairs

• samni
      samni
      Bronze
      Mag ik hier op de flop gewoon opgeven? Fold ik hier pre al? Heb ik de hand toch goed gespeeld? Dit soort situaties lijken me vervelend bij FL, dus HELP :P

$0.25/$0.50 Limit Holdem
      PokerStars
      10 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG its_tumbik ($15.55)
      UTG+1 KKAAESSAR ($7.15)
      UTG+2 abcdefg1991 ($10)
      MP1 tanggz ($13.60)
      MP2 ABTOMAT ($19.25)
      MP3 oldbur ($14.50)
      CO Samni ($8.65)
      BTN vbcn11 ($2.30)
      SB jailofficer2 ($10.05)
      BB Dimssd ($8.60)

Pre-Flop: (1.4 SB, 10 players) Samni is CO 5:spade: 5:diamond:
      6 folds, Samni raises, 2 folds, Dimssd 3-bets, Samni calls

Flop: 10:club: 6:diamond: 7:diamond: (6.4 SB, 2 players)
      Dimssd bets, Samni calls

Turn: K:diamond: (4.2 BB, 2 players)
      Dimssd bets, Samni folds

Final Pot: 5.2 BB

Dimssd wins 5.0 BB (net +2.0 BB)

Samni lost 2.0 BB
  • 23 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Waarom zou je pre willen folden?
    • samni
      samni
      Bronze
      Omdat ik een vis ben :(

Nee idk.. Ik zal hier wellicht wel moeten callen omdat ik vrij goede implieds heb oid.

Is er eigenlijk één situatie waar je, als je raised, op een 3bet moet folden?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Nooit, je odds zijn altijd veel te goed om dan nog te folden.
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Waarom fold je een flushdraw?
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Ik call zijn 3bet pre en fold op cbet. Misschien wat weak om op de flop al te folden maar je beat eigenlijk niks. Als je doorspeelt moet je hopen op 2 outs.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Welke range denk je dat hij heeft en hoeveel equity heb je daartegen?
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door caroline29632
      Waarom fold je een flushdraw?
      Dergelijke vragen zijn hatelijk als beginnend speler :D Maar lijkt me wel leuk om zo verschillende (en betere) visies te krijgen op het spelletje..

Zal mijn 5-hi flush vaak genoeg goed zijn dan? Als hij hier een T bet, zijn er 'maar' 2 T's die geen flushdraw hebben.

Ik weet niet? Ik denk maar luidop. Op het moment zelf viel het me zelfs niet op dat mijn flushdraw relevant kan zijn...
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je krijgt hier wel goede odds he, als hij altijd ook de river bet moet je dus 2BB callen om er 6.2 te winnen, dus heb je maar 25% equity nodig.

Wat denk je dat zijn range in deze spot is?
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Preflop inderdaad nooit tegen een 3-bet folden als je zelf geraised hebt. En als we dan toch bezig zijn met dit soort stelregels: preflop nooit tegen een cap folden met een pocket pair als je al 2 bets betaald hebt.

Flop kan je natuurlijk makkelijk callen.

Verder moet je inderdaad maar eens nadenken over zijn range en wat Yoghi / caroline al gezegd hebben: doe maar eens een equity analyse met wat ranges die je denkt dat hij kan hebben.
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door samni
      Omdat ik een vis ben :(

Nee idk.. Ik zal hier wellicht wel moeten callen omdat ik vrij goede implieds heb oid.

Is er eigenlijk één situatie waar je, als je raised, op een 3bet moet folden?
      VOOR JE WERD MEER DAN 1 KEER GERAISED
      Je legt alle kaarten weg, behalve AA, KK, QQ, AKs en AKo. Met deze handen raise je zelf nog eens.
      ER WORDT PRECIES ÉÉN KEER ACHTER JOU GERAISED
      Je callt met iedere hand waarmee je al in de pot zit. Wanneer je een erg sterke hand hebt zoals AA, KK, QQ, AKs of
      AKo, raise je zelf nog eens.
      ER WORDT MEER DAN ÉÉN KEER ACHTER JOU GERAISED
      Je callt de raise met JJ, TT, 99, AQs, AQo en AJs. Met AA, KK, QQ, AKs en AKo raise je zelf nog een keer.
    • samni
      samni
      Bronze
      Equity vs preflop 3betting range

Equity   Winst   Split
      CO     45.20%  44.64%   0.56% { 5d5s }
      BB     54.80%  54.24%   0.56% { 44+, A5s+, KTs+, QJs, A8o+, KJo+ }

Aangezien hij 3bet en preflop OOP zit gaat ie op de meeste flops wel cbetten denk ik. Denk dus dat ik op zich van zijn preflop range niet teveel moet weghalen voor mijn equity te berekenen op de flop.

Board: T:club: 6:diamond: 7:diamond:
             Equity   Winst   Split
      CO     48.21%  47.39%   0.83% { 5d5s }
      BB     51.79%  50.96%   0.83% { 44+, A5s+, KTs+, QJs, A8o+, KJo+ }

Tegen die range doe ik het dus nog niet zo slecht.

Op de K :diamond: turn heb ik tegen diezelfde range

Board: T:club: 6:diamond: 7:diamond:  K:diamond:
             Equity   Winst   Split
      CO     41.86%  41.64%   0.23% { 5d5s }
      BB     58.14%  57.91%   0.23% { 44+, A5s+, KTs+, QJs, A8o+, KJo+ }

Bekijk ik het zo goed? Gaat ie op de turn nog quasi dezelfde range doorbetten? Welke handen moet ik eventueel weghalen?

Is het dan nu gewoon een kwestie van odds berekenen, als mijn range goed zit? Dan is het volgens mij wel vrij duidelijk dat ik op de K :diamond: turn niet mag folden. Als ik K :spade: ingeef zakt men equity van 41.86% naar 36% dus dat maakt inderdaad wel een groot verschil.

Dus mij lijkt het dat ik hier de turn nog call en op een unimproved river opgeef. Als de turn een non-diamond ace, king, queen of jack is, denk ik dat ik de turn moet opgeven. Harten 3 als turn ingeven bvb, doet men equity stijgen naar 58%.

Gewoon wat losse gedachten hier op het einde. Schiet me maar af als er niks van klopt :)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik snap niet waarom je op de river wilt folden? Als hij bet krijg je 7:1 en moet je dus maar 1 op de 8 keer goed zitten en zoals je ziet zitten er in zijn range veel handen die je ook op een blank river beat.

Turn folden lijkt me ook niet zo goed, je hebt maar 25% equity nodig om down te callen wanneer hij altijd de river bet.

Nu zit er 4.2BB in de pot op de turn, wanneer hij altijd de turn en river bet is dat nog +2 dus win je 6.2BB en kost het je 2BB. Dit is 2/8.2 ~ 0.25 dus 25% equity. Je zal de pot meestal wel verliezen maar wanneer je maar 1 op 4x hoeft te winnen om het +EV te maken is het wel een fout wanneer je fold op het moment dat je 1 op 3 wint ;)
    • samni
      samni
      Bronze
      Gaat ie ooit 3 keer betten met air? Vraag me af als hij hier effectief 3 keer bet of ik 1 op de 8 keer goed zal zitten...

Verder is je uitleg wel cristal clear, thx!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik denk trouwens dat je range niet klopt, waar heb je die vandaan?

Ik denk dat hij vaak genoeg de river zal betten met AJ of AQ eigenlijk. Hij zal ook regelmatig betere handen dan die van jou checken dus het is niet dat 100% van zijn handen die jou beaten gaat betten en dat 100% van de slechtere altijd checken.
    • samni
      samni
      Bronze
      Pokerstrategy Equilator, daar het een unknown was en ik dus geen specifieke reads heb op een mogelijke 3bet range.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Snap nog niet goed welke chart je hebt gebruikt om aan die range te komen.

Wanneer ik in Equilab de BB defense chart pak en dan 3bet vs CO open kom ik op
      77+,A9s+,ATo+
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Snap nog niet goed welke chart je hebt gebruikt om aan die range te komen.

Wanneer ik in Equilab de BB defense chart pak en dan 3bet vs CO open kom ik op
      77+,A9s+,ATo+
      Klopt, heb daar inderdaad de verkeerde range aangevinkt :facepalm: Ik had de gewone 3bet vs CO OR genomen :facepalm: My bad.. Zal dadelijk eens zien wat dat verandert aan het hele equity verhaal :P
    • samni
      samni
      Bronze
      Preflop:

Equity   Winst   Split
      CO     39.22%  38.95%   0.27% { 5d5s }
      BB     60.78%  60.51%   0.27% { 77+, A9s+, ATo+ }

Flop: call

Board: T:club: 6:diamond: 7:diamond:
             Equity   Winst   Split
      CO     39.91%  39.37%   0.54% { 5d5s }
      BB     60.09%  59.55%   0.54% { 77+, A9s+, ATo+ }

Turn: call

Board: T:club: 6:diamond: 7:diamond:  K:diamond:
             Equity   Winst   Split
      CO     35.47%  35.47%   0.00% { 5d5s }
      BB     64.53%  64.53%   0.00% { 77+, A9s+, ATo+ }

River:

Op een diamond sowieso een call. Bij een hoge diamond heb ik 60%+ (bij een aas zelfs 70%). Op een lage diamond zit ik tegen de 60% aan.

Non-diamonds: op een hoge river J, Q of A heb ik een vrij easy fold met respectievelijk 3.2% en 0% equity op een A-river.
      Op elke andere non-diamond river heb ik dan nog een call vermoed ik omdat ik dan nog rond de 30% equity zit en dat vaak genoeg zal halen.

Zo beter? :P
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Perfect ;)

Ik weet alleen niet 100% zeker of de river een call is omdat je tegenstander altijd A high heeft of een betere hand dan jij. A high wordt vaak gechecked om een bluff te inducen. Om goed te zitten op een blank (4 ofzo) moet hij regelmatig A high betten.

Wanneer we denken dat hij alle handen sterker dan een T (dus TT+, AK en 77) zal betten voor value is dat 54.5% van zijn range. Een call van jou is 0EV wanneer hij 7x zoveel voor value bet dan dat hij doet als bluff (A high hier). Dus 54.5/7 ~ 8% van zijn totale range op de river moet bluffen.

Met de 4 is 33.3% van zijn range A high, dus moet hij ongeveer 1 op de 4x dat hij A high heeft betten om jouw call goed te maken.

Ik heb geen idee of mensen vaak genoeg A high betten, maar ik denk het wel eigenlijk. Daarnaast kun je ook niet zeker zijn dat hij geen vreemde hand als Q8o heeft ge3bet en daarmee zit te bluffen. Je zult zelf er een beetje achter moeten komen hoevaak mensen bluffen en welke mensen het niet doen (ABC TAGs) en welke wel (vissen)

De hele berekening is nogal overdreven, maar het helpt wel als je het in 1 situatie doet omdat veel situaties ongeveer hetzelfde zijn.
    • 1
    • 2