FL50 ATo blind vs button

• samni
      samni
      Bronze
      Is pré oke of moet ik hier folden op zijn cap?
      Op de flop verwacht ik de beste hand te hebben maar wou hier liefst wachten met raisen tot op de turn. Goede gedachtengang?

$0.25/$0.50 Limit Holdem
      PokerStars
      10 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG strrawbery22 ($7.65)
      UTG+1 KKAAESSAR ($6.80)
      UTG+2 jurtro ($13.20)
      MP1 Todde36723 ($6.70)
      MP2 its_tumbik ($17.50)
      MP3 xbateriax ($20.95)
      CO vbcn11 ($3.50)
      BTN KiwiDan ($10.55)
      SB HATA-CGM ($21.50)
      BB Samni ($6.35)

Pre-Flop: (1.4 SB, 10 players) Samni is BB 10:club: A:heart:
      7 folds, KiwiDan raises, 1 fold, Samni 3-bets, KiwiDan 4-bets, Samni calls

Flop: 7:diamond: 4:heart: 10:heart: (8.4 SB, 2 players)
      Samni checks, KiwiDan bets, Samni calls

Turn: 8:spade: (5.2 BB, 2 players)
      Samni checks, KiwiDan bets, Samni raises, KiwiDan calls

River: 6:diamond: (9.2 BB, 2 players)
      Samni bets, KiwiDan calls

Final Pot: 11.2 BB
      KiwiDan shows a pair of Kings
      K:club: K:heart:
      Samni shows a pair of Tens
      10:club: A:heart:

KiwiDan wins 10.7 BB (net +5.2 BB)

Samni lost 5.5 BB
  • 9 antwoorden
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      3betfolden is echt onzin in limit :P . Dat kan je echt nooit doen.

OOP c/R ik de flop gewoon, is best lastig spelen anders en je verliest value als hij de turn behind checkt. Maar in een 3bet pot kan je mss wel vaker wachten tot de turn, omdat de meeste toch standaard 2barrelen :D .
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik ben het wel met Caroline eens en bijkomend voordeel van c/r op flop is dat je dan meer info krijgt. Gooit ie er dan een 3-bet uit dan moet je zwaar gaan twijfelen of een paar T wel genoeg is omdat natuurlijk door zijn 4-bet pre en daarna 3-bet op flop ook QQ, KK en AA in zijn range zitten.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Vind ik niet, je hand is hier gewoon sterk genoeg tegen zijn range en op een board als dit is folden gewoon niet aan de orde.

Die informatie die je krijgt hoeft ook niks te betekenen, hij kan vanalles zo spelen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Wie zei er iets over folden?

En als je tegen een beetje "normale" standaard speler op deze limiet zit kun je best wat met die info. Ok als je nu tegen iemand zit die 40% van zijn handen raised en capped tsja dat is een ander verhaal.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je raist dus voor informatie maar doet er niks mee? Of bedoel je iets anders.
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Pcbeem, je moet afstappen van dat 'betten voor informatiegedoe'. Dat slaat eigenlijk op niets :D .
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Verklaar je nader?

Op deze limiet wil 4-bet pre vaak maar 1 ding zeggen namelijk de nuts. Als je dan op flop c/r speelt en hij reraised dan krijg je toch nog meer info over zijn range of mis ik nu iets?

Als het een beetje reasonable player is (ik weet ze zijn er niet veel op deze limiet ;) ) zal ie niet snel cappen en op flop ook nog 3-betten.

Ik bedoel als ie reraised zit je vaak in de problemen en daarmee zou ik zelf overgaan op downcallen. Mijns inziens heeft het dan totaal geen nut meer om agressief te gaan spelen aangezien hij vaak QQ+ heeft.
    • caroline29632
      caroline29632
      Black
      Ja tuurlijk krijg je door zijn plays post en pre meer informatie over zen hand. Maar dat is niet de reden van betten.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Preflop inderdaad nooit tegen een cap folden als je ge-3bet hebt.

FR op deze limieten cappen ze vaak toch alleen met QQ+, AK. Soms AQ, soms JJ. Het is weliswaar een BU vs BB cap die daarmee met nog wel meer handen gecapped zou mogen worden, maar in de praktijk gebeurd dat op deze limieten volgens mij niet zo veel.

De flop equity wordt dan

Equity Win Tie Loss Hand
      Player 1: 50.625 % 50.625 % 0.000 % 49.375 % AhTc
      Player 2: 49.375 % 49.375 % 0.000 % 50.625 % QQ+, AKs, AKo

En daarmee ben ik op dit soort boards niet zo happig om ergens te gaan raisen. Als je ergens wilt raisen, moet je dat in ieder geval op de flop doen, want je doet het uiteindelijk toch vooral om van AK extra value te vangen en om te voorkomen dat hij met AK de turn behind checked.

Mijn ervaring is echter dat ze AK vaak genoeg nog zouden 3-barrelen (ok niet met deze riverkaart), dus zie ik zelf eigenlijk helemaal geen nut om ergens te gaan betten.

Tegen redelijke tegenstanders is dit voor mij dus enkel een downcall.