ship tegen 3bet + call

• oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Buesteator had een 3-bet% van 18.1% op 600 handen. Ik had daarvoor al 2 maal opgegeven met het plan de volgende keer te 4betten. maart nu flat 076000 zijn 3bet. Villain is een echte spewfish die op dat moment zwaar aan het hitten was zoals je ziet aan zijn stack. Hij had een VPIP van 60%. Hij flatte vaker 3bets, ik heb het hem zien doen met K9. Ik heb geen info over zijn 4bet percentage maar hij 3bette 17.2% dus ik denk dat hij degelijke handen hier nog wel vaak 4bet. Zijn range is dus heel wijd. Normaal zou ik hier dus 4bette (ik heb ook een blocker) naar 14 ofzo maar door de call van 076000 is dit nogal moeilijk aangezien het een fish is die veel te graag flopjes ziet zou hij die 4bet ook gewoon kunnen callen. Callen lijkt me ook nogal moeilijk aangezien hun range zo wijd is dat ik nooit zou weten waar ik sta dus moet ik hier volgens mij de hand opgeven of shippen om ze weg te jagen. Ik koos voor shippen omdat ik denk dat Buesteator heel tight moet callen omdat 076000 nog achter hem zit . Van zijn call hem ik minder bang omdat ik denk dat zijn range zo groot is dat hij hier bijna nooit kan callen.

Was dit te riskant? Of wat zouden jullie hier doen?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.50(BB) Replayer
      SB ($77.10)
      BB ($289)
      UTG ($50)
      UTG+1 ($65.20)
      Hero ($50)
      BTN ($68)

Dealt to Hero A:club: 5:club:

fold, fold, Hero raises to $1.50, fold, SB raises to $6, BB calls $5.50, Hero raises to $50 (AI), fold, fold

Hero shows A:club: 5:club:

Hero wins $18

Edit: HH vergeten te plakken :facepalm:
  • 7 antwoorden
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      NH

Ik vraag me echter af of een call ook kan aangezien we de vis in de pot hebben? Je hand heeft wel potentieel maar heeft natuurlijk ook niet bijster veel equity tegen hun range. Je hebt echter wel positie.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Een beetje goede speler gaat jou niet licht 3-betten/restealen met een enorme vis achter zich, dus is dit normalerwijs alleen een valuerange. Daarom vind ik dit heel erg neigen naar FPS. :f_p:

Dunno, dit soort moves zijn wel erg variance-gevoelig en ik ben bang dat de vis in staat is je te callen met een hand als AT-AJ en dan huil je heel erg diep van binnen. En dan houd je ook geen rekening met de SB die hier - als ie een beetje verstand heeft - alleen met een valuerange 3-bet. Daarnaast is jouw shove ook echt "hurhur ik wil foldequity", want met een valuehand doe je dit niet.
    • Varune
      Varune
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door rvvrecke
      NH

Ik vraag me echter af of een call ook kan aangezien we de vis in de pot hebben? Je hand heeft wel potentieel maar heeft natuurlijk ook niet bijster veel equity tegen hun range. Je hebt echter wel positie.
      Callen zou ik hier niet snel doen, je moet goed floppen wil je winnen, die fish bluf je er later toch niet uit. En als je alleen een A hit zit je ook zelden goed.

4betpush vind ik wel redelijk +ev( met uiteraard ook veel variance) tegen zulke 3bet%.
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Een beetje goede speler gaat jou niet licht 3-betten/restealen met een enorme vis achter zich, dus is dit normalerwijs alleen een valuerange. Daarom vind ik dit heel erg neigen naar FPS. :f_p:

Dunno, dit soort moves zijn wel erg variance-gevoelig en ik ben bang dat de vis in staat is je te callen met een hand als AT-AJ en dan huil je heel erg diep van binnen. En dan houd je ook geen rekening met de SB die hier - als ie een beetje verstand heeft - alleen met een valuerange 3-bet. Daarnaast is jouw shove ook echt "hurhur ik wil foldequity", want met een valuehand doe je dit niet.
      Dat beetje goede speler moet je geen rekening mee houden dat was geen van beide :) met dat 3 bet% kan het gewoon niet dat hij dit enkel met valuehanden doet. Die vis ziet veel te graag flopjes maar ik had hem nog niet licht zien afstacken. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat dit variance gevoelig is en FPS heb ik af en toe wel eens last van. :D
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Varune
      NH

Callen zou ik hier niet snel doen, je moet goed floppen wil je winnen, die fish bluf je er later toch niet uit. En als je alleen een A hit zit je ook zelden goed.

4betpush vind ik wel redelijk +ev( met uiteraard ook veel variance) tegen zulke 3bet%.
      ², en daarom zou ik dat ook altijd doen. je krijgt gewoon zo vaak folds (ook al heeft je tegenstander AJ of AQ zal ie toch niet gaan callen, ondanks dat t er spewy uitziet wat jij doet)
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      Oorspronkelijk gepost door Varune
      NH

², en daarom zou ik dat ook altijd doen. je krijgt gewoon zo vaak folds (ook al heeft je tegenstander AJ of AQ zal ie toch niet gaan callen, ondanks dat t er spewy uitziet wat jij doet)
      Geldt dit dan ook hetzelfde voor mid pp's? En wat doe je dan met JJ+ AK?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      grote voordeel van Ax hebben is dat je AK en AA blockt eh :P

ja, met midpps kan je t ook wel doen gezien je 33% equity hebt(wat wil zeggen dat je profitable pusht als je ~60% van de keren een fold krijgt), maar je zal dus vaker gecallt worden omdat je geen blockers hebt.

de nuts zal je dan ook hetzelfde moeten spelen, omdat je tegenstander anders onderhand shoves kan callen met JTs oid.

besides that zal je toch niet constant in deze situatie komen. na 3x gaat je tegenstander zich echt wel aanpassen