Aantal beginners vragen omtrent MSS

• Exhume12
      Exhume12
      Silver
      Hallo iedereen,

Ik ben na mijn start kapitaal een jaar geleden verkwanst te hebben, nu weer opnieuw begonnen met pokeren en ik hebben een aantal vraagjes. Ik heb 50$ op pokerstars gestort en speel momenteel MSS. Ik speel op dit moment breakeven, ik maakt niet echt verlies en ook niet winst. Mijn bankroll fluctueert de hele tijd tussen 40$ en 50$. Dit komt doordat ik steeds geld win met blindsteals en dergelijke en dan met 2,50$ te tafel verlaat. Maar ongeveer 90% van de keer dat ik all in ga met bijvoorbeeld KK verlies ik mijn 2$ of wel door een bad beat of omdat ik tegen AA zit. Hierdoor wordt al mijn eerdere winst dus teniet gedaan. Mijn vraag is dan ook: Doe ik iets verkeerd of is dit normaal?

Ik persoonlijk vermoed dat mijn postflop spel niet goed genoeg is en dat ik daardoor niet in staat ben winst te maken. Preflop speel ik correct, ik wijk namelijk bijna nooit van de chart af. Ik steal alleen blinds met een iets grotere hand range maar deze steals worden bijna nooit gecalled of gereraist dus daar kan het niet aan liggen. Maar stel dat mijn post flop slecht is (ook al is er bij MSS haast geen sprake van postflop) hoe moet ik mijn spel hierin dan verbeteren? Zaken als outs tellen op NL5 werkt niet echt aangezien de raises die mensen daar doen altijd 2/3 van de pot is en het dus zeer zelden profitable is om te callen.

Een andere vraag is hoe ik moet spelen indien zeer veel mensen in de pot zitten. Stel MP1 raist met 0,15$ en MP2 en MP3 callen dan kan ik als big blind toch niet profitable met pocket tienen reraisen naar 0,75$? Aangezien een van hen sowieso een betere hand heeft dan mij. Daarentegen zegt de chart wel dat ik moet raisen.

Mijn derde vraag is of er ergens artikelen te vinden zijn die mij leren om van de gegevens van elephant gebruik te maken tijdens mijn spel.

Misschien nog wat handige info:
      Van 4000 handen zijn dit mijn stats.
      Mijn VS$P is 9,7%
      Mijn hand range flop 6,9%
      Mijn PFR ook 9,6%
      Mijn aggression factor 14,6
      en mijn handrange showdown 1,9%

Ik had nog wat meer vragen maar die kan ik met niet meer herinneren en zal ik later nog wel posten. Ik zou wat feedback erg waarderen.

Alvast bedankt,

Exhume

PS: Ik begin nu echt een beetje gek te worden van deze bad beats. Ik tilt niet hierdoor en ga niet meer handen spelen. Maar heb ik nu echt zo extreem pech. Vandaag kwam ik twee keer binnen vijf minuten met pocket KK tegen pocket AA terecht.
  • 10 antwoorden
    • sjaakdaniels
      sjaakdaniels
      Bronze
      Heb nooit MSS gespeeld, maar van wat ik zo lees heb je gewoon pech, je stats zien er solide uit, wat tight, maar dat is om te starten en op die limieten eigenlijk zelfs het best.
      Stick in there en het gaat echt wel beter lopen!
    • Exhume12
      Exhume12
      Silver
      Ik denk dat het toch gewoon pech was. Vandaag heb ik 15$ winst gemaakt :) .
      Toch nog bedankt voor je reactie.
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Je kan ook steeds handen waarover je twijfelt posten bij de handbeoordelingen.
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Exhume12
      PS: Ik begin nu echt een beetje gek te worden van deze bad beats. Ik tilt niet hierdoor en ga niet meer handen spelen. Maar heb ik nu echt zo extreem pech. Vandaag kwam ik twee keer binnen vijf minuten met pocket KK tegen pocket AA terecht.
      Laat je niet gek maken door dit soort beats. Ik speel ook middels de MSS strategie op NL10 en had gisteren echt een kl*te dag. Na mijn eerste sessie gistermiddag stond ik met mijn AA-handen $4 in de plus, met mijn KK handen $16 in de min en met mijn AK handen $14 in de min.

Statistiek zegt ook niet alles. Als ik in PT3 KK-handen filter op Preflop All-in situaties die deze maand hebben plaatsgevonden dan blijken Koningen slechts 59% van de tijd (27 situaties) te winnen. De koningen presteren dus onder de maat en staan qua dollars zelfs op verlies.

Gewoon je game blijven spelen dan trekt het vanzelf weer bij. Ga niet net iets meer handen openen om je verlies te compenseren. Dit levert soms even een winst op, maar gaat je op de lange termijn veel geld kosten. Zeker op de lage limieten.

Succes!
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Een andere vraag is hoe ik moet spelen indien zeer veel mensen in de pot zitten. Stel MP1 raist met 0,15$ en MP2 en MP3 callen dan kan ik als big blind toch niet profitable met pocket tienen reraisen naar 0,75$? Aangezien een van hen sowieso een betere hand heeft dan mij. Daarentegen zegt de chart wel dat ik moet raisen.

Waarom denk je dit? ?(
    • Exhume12
      Exhume12
      Silver
      Noisecore, ik denk dat omdat het ten eerste heel onnatuurlijk aanvoelt om met zo'n hand zoveel te raisen en daarnaast ga je me toch niet zeggen dat als zoveel mensen limpen ik met de beste hand in de pot stap?

Maar ik had volgens mij gewoon een bad run de dag dat ik die post maakte. Ik heb nu mijn bankroll omhoog gewerkt naar 85$. Alleen ik lees overal dat ik nu door meer handen te spelen beter wordt in postflop spel maar daar merkt ik nu niks van. Momenteel zit ik gewoon zombiemode te spelen en geld binnen te halen. Komt dit doordat te veel tafels speel ofzo? Of moet ik wachten totdat ik in hogere limieten kom.

Exhume
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      In Zombiemode ga je zelden je game echt improven. Dit doe je meer door je spel te analyseren (handjes posten), artikels te lezen en video's te bekijken!

Als je je limiet gewoon zwaar beat is zombiegrinden soms wel beter om opo een hogere limiet te gaan spelen. Daar kom je in moeilijkere situaties en zul je er ook uit leren!
    • Exhume12
      Exhume12
      Silver
      Dat vermoedde ik al maar alsnog bedankt.
      Worden trouwens om de maand mijn strategypoints gereset of gebeurd dit alleen maar als ik een maand stop met spelen? Goud kan ik namelijk nog wel halen maar hoger dan dat haal ik niet maandelijks .

Ik heb al wat filmpjes gekeken en daar leer ik volgens mij het meest van. Ik merkte dat ik speel door gewoon te doen wat de charts zeggen zonder zelf na te denken maar in die filmpjes zie ik hoe je echt hoort te spelen met stats en per speler andere acties te ondernemen e.d. Ik zie me dit mijzelf echter niet leren door gewoon veel te spelen of komen dit soort zaken bij hogere statussen in artikelen aanbod?
    • Copymeistrr
      Copymeistrr
      Bronze
      Je status wordt elke maand gereset. Je legt je status vast ahv de statuspunten van vorige maand of deze maand moesten deze beter zijn!

Een goede uitleg vind je hier!

Leren doe je door inderdaad ergens informatie op te pikken en daar wel degelijk iets mee te doen. Spelen helpt daar meestal bij omdat je theorie omzet in praktijk!

Ik zou zeggen, kijk hier een beetje rond en post eventueel wat handjes op het handjudging forum. Genoeg mensen die je zullen helpen!
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Exhume12
      Noisecore, ik denk dat omdat het ten eerste heel onnatuurlijk aanvoelt om met zo'n hand zoveel te raisen en daarnaast ga je me toch niet zeggen dat als zoveel mensen limpen ik met de beste hand in de pot stap?

in limped pots heb je hier 99% de beste hand

in single raised bots sta je er met TT ook goed voor.

Als je op de BTN zit en MP1 opent en MP2+3 callen dan is dat een uitstekende squeeze spot. tenzij MP1 7/6 speelt ofzo

ik zou daar zelfs ivm met range balancing af en toe 78s oid 3betten als ik bvb op de BTN Zit en MP2 raised en MP3 called.