18-mans Eerste hand turn/river play

• schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Ik was nog niet helemaal wakker toen ik deze hand speelde. Ik denk niet dat hij supersterk gespeeld is. Zeker op het einde ligt het tegen zeer zwak aan:) Maar ben wel benieuwd.

Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      UTG2:
      1500
      UTG3:
      1500
      MP1:
      1500
      Hero:
      1500
      MP3:
      1500
      CO:
      1500
      BU:
      1500
      SB:
      1500
      BB:
      1500

SnG-MTT $ 1,50 (18 Spelers)
      10/20 No-Limit Hold'em (9 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is MP2 met J :diamond: , J :club:
      2 folds, MP1 callt,
      Hero raiset met 60 naar 80, MP3 foldt, CO callt, 3 folds, MP1 callt

Flop: (270) 8 :diamond: , 6 :diamond: , 5 :diamond: (3 Spelers)
      MP1 checkt,
      Hero bet 160, CO callt, MP1 foldt

Turn: (590) 2 :heart: (2 Spelers)
      Hero bet 236, CO callt

River: (1062) 9 :club: (2 Spelers)
      Hero bet 1024 ((AI))

Mijn gedachtegang:

Preflop: Gewoon goed gespeeld imo. Raise naar 4bb. Standaard
      Flop: Een bet van meer dan helft van de pot lijkt me hier ook nog wel standaard met een overpair en een matige flushdraw.
      Turn: Na de call zette ik hem op toppair/fd/oesd dus ik dacht voor te staan, dus bet wederom dit maal iets minder dan halve pot, misschien had deze betsize wat beter moeten zijn
      River: Weet ik niet zeker wat ik moet doen. Ik denk zelf dat ik hier beter check/call kan spelen of zelfs check/fold omdat er nog veel andere betere spots komen.

De vraag voor de bonuspunten :P :
      Stel je hebt hier een AJ/AQ en hit de flush hoe kan je die dan het beste spelen. Gewoon bet/bet/bet of is het tactischer om check/ bluffinduce te spelen?
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi schaapbeh (rare nickname trouwens :s_confused: )

Preflop: Gewoon goed gespeeld imo. Raise naar 4bb. Standaard

Ja, klopt.

Flop: Een bet van meer dan helft van de pot lijkt me hier ook nog wel standaard met een overpair en een matige flushdraw.
      Turn: Na de call zette ik hem op toppair/fd/oesd dus ik dacht voor te staan, dus bet wederom dit maal iets minder dan halve pot, misschien had deze betsize wat beter moeten zijn
      River: Weet ik niet zeker wat ik moet doen. Ik denk zelf dat ik hier beter check/call kan spelen of zelfs check/fold omdat er nog veel andere betere spots komen.

Vooral op je overpair zou ik meer betten, hier al. Ik zou gewoon kiezen voor een methode die kan leiden tot een all in. Je bet volgens mij op de flop al te weinig. Als je hier op de flop 2/3 bet, 180 dus, dan is de pot op de turn 630, en jouw stack 1240. Je kunt dan door 420 en 820 met nog 2 2/3 pot bets precies all in.

Zoals je nu bet, geef je hem veel te goede odds voor meerdere draws (een A of K, en nog een aantal straightdraws en combodraws (straightdraw + paar, of flushdraw + paar) om vervolgens op de river alsnog all in te pushen. De kans dat hij daar gaat callen met zwakkere handen is minimaal.

Zelfs een c/c is niet heel handig, omdat je eigenlijk niet echt goed beschermd hebt, en de 9 is op zich een nare hand, elke straatdraw heeft nu iig wel een betere hand, en met slechtere handen zou een bet van zijn kant wel erg arrogant zijn.

Als je groter gebet had op flop en turn, dan kun je de river wel pushen, je zult nog steeds calls krijgen van A9, wellicht van A8, en hoewel elke 7 natuurlijk van je wint, c/f zou erg weak zijn, omdat het voor hem een uitgelezen spot is om een gemiste flushdraw te betten.

Stel je hebt hier een AJ/AQ en hit de flush hoe kan je die dan het beste spelen. Gewoon bet/bet/bet of is het tactischer om check/ bluffinduce te spelen?

Hangt ervan af. Je zegt dat het om flushes gaat, en dan is het natuurlijk belangrijk te weten of het om J, Q of A gaat. Met een A zou ik gewoon bet/bet/bet kiezen, omdat op dit soort limieten iedereen met K en Q downcalled, en veel fishes ook nog met veel minder. Ik heb op boards met 4 flushkaarten mensen nog met top pair all ins zien callen, blufinduce vind ik te riskant, omdat er maar weinig value in zit, je zou dan de river moeten c/c-en, terwijl villain vaak wel iets van een hand heeft als hij al 2x gecalled heeft.

De flop zou ik ook gewoon betten, enerzijds is c/c veel sterker dan gewoon cbetten, anderzijds breng je jezelf in een lastig parket op de turn, als je c/c speelt op de flop, dan moet je op de turn weer checken (anders is het eigenlijk een soort c/r) en dat komt al helemaal sterk over, zeker als je zelf preflop aggressor bent.

Met een Q of J is het wat lastiger, en is wat meer potcontrole (niet op de flop natuurlijk) wat handiger vaak.