Deze site gebruikt cookies voor het verbeteren van je zoekervaring. Doorgaan met het gebruiken van deze website betekent dat je deze cookies accepteert. Kijk voor meer details en voor het veranderen van je instellingen bij ons Cookiebeleid en Privacybeleid. Sluiten

18mans AK na raise&shove/shove&call

• schaapbeh
      schaapbeh
      Bronze
      Ik weet niet of het mag, maar ik heb hier twee handen in een post :P
      Het gaat om ongeveer dezelfde situatie. Ik zit met AK en er wordt door meerdere mensen all in gegaan. Graag wil ik commentaar want ik weet niet goed wat ik in deze spots moet doen. De situaties verschillen natuurlijk wel, maar dat maakt het ook makkelijk om duidelijk de verschillen tussen de situaties uit te leggen en waarom je acties in een bepaalde situatie anders moeten zijn. (denk ik. Anders gooi ik ze wel in twee aparte posts).

Eerste hand is in de buurt van de bubble. Ik weet niet of ik hier moet callen om een grotere stack te verzamelen of moet folden in de hoop dichter bij het prijzengeld te komen.

Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      MP1:
      8475
      MP2:
      4160
      MP3:
      2837
      CO:
      3152
      BU:
      4666
      SB:
      1225
      Hero:
      2485

SnG-MTT $ 1,50 (18 Spelers)
      200/400 No-Limit Hold'em, Ante 25 (7 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BB met A :spade: , K :diamond:
      MP1 foldt,
      MP2 raiset met 400 naar 800, MP3 foldt,
      CO raiset met 2327 naar 3127 ((AI)), 3 folds, MP2 callt

Tweede hand is wat eerder in het toernooi en ook hier weet ik niet goed of het hier +EV is om te callen. Hier heb ik wel al zelf geld in de pot zitten.

Bekende speler:
      Positie:
      Stack
      MP1:
      988
      MP2:
      1665
      MP3:
      5092
      CO:
      1130
      Hero:
      1533
      SB:
      782
      BB:
      2310

SnG-MTT $ 1,50 (18 Spelers)
      50/100 No-Limit Hold'em (7 Spelers)
      Handreplayer voor deze hand: PokerStrategy.com Elephant 0.102.40520.2 by www.pokerstrategy.com

Preflop: Hero is BU met A :diamond: , K :club:
      4 folds,
      Hero raiset met 150 naar 250,
      SB raiset met 532 naar 782 ((AI)), BB callt, Hero foldt
  • 5 antwoorden
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Hand 1 zou ik zeker wel callen. Hier heb je 6 BB. En vermoed dat je vaak nog met AK de beste hand heb. MP heeft FE daar en zal niet gauw callen tegen een shove en AI call.

Hand 2 had ik ook gefold omdat de call van de BB wel sterk ruikt. En je nog13 Bb over hebt.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi schaapbeh,

Ik weet niet of het mag, maar ik heb hier twee handen in een post

Dat is officieel niet de bedoeling, maar ik heb nooit begrepen waarom niet, mij maakt het niks uit, maar goed, wie ben ik he?

Hand 1:

Dit soort call of fold beslissingen zijn het makkelijkst te beantwoorden via software.

Het plaatje heeft weinig zin om te laten zien, omdat het een vrij simpele situatie is. Ik zet MP2 op ATs AJ, en als calling range JJ+, AK. Als vervolgens CO met ATs+, AJo+, 77+ pushed is dit net een call, als hij met AJs+, AQo+, 88+ pushed is het een vrij duidelijke fold.

Het lijken mij allebei wel redelijk realistische ranges, dus dit is wel een behoorlijk randgeval, het is natuurlijk erg handig als je hier een beetje een read zou hebben. Normaal gesproken zou ik zeggen dat CO hier wel AT pushed (hoewel ik dat zelf niet zou doen tegen de MP2 raise), dus dat zou pleiten voor een call (ternauwernood dus). Als je een read hebt, je weet bijvoorbeeld dat CO een regular is, dan kun je wel folden.

Je krijgt erg goede pot odds, dat speelt wel een belangrijke rol. Vaak is overcallen met AKo in dit soort situaties niet handig, maar hier zou ik het meestal wel doen.

Ik weet niet of ik hier moet callen om een grotere stack te verzamelen of moet folden in de hoop dichter bij het prijzengeld te komen.

In feite is dit niet de juiste vraag. SNG poker is een heel berekenend spelletje. De vraag is dus eigenlijk veel pragmatischer, wat levert meer geld op, call of fold?

Hand 2:

Volgt, coaching.
    • edwardwelsh
      edwardwelsh
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Het plaatje heeft weinig zin om te laten zien, omdat het een vrij simpele situatie is. Ik zet MP2 op ATs AJ, en als calling range JJ+, AK. Als vervolgens CO met ATs+, AJo+, 77+ pushed is dit net een call, als hij met AJs+, AQo+, 88+ pushed is het een vrij duidelijke fold.

Deze ranges zijn echt veel te tight. Speel deze nl ook ivm met een challenge en ze raisen/callen daar met iedere aas. AK met 6BB folden lijkt me veel te tight in deze spot.

Op deze limieten moet je (volgens mij) uw premiums echt spelen, want je kan niet erg loose pushen omdat ze veel te makkelijk callen.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door edwardwelsh
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks

Deze ranges zijn echt veel te tight. Speel deze nl ook ivm met een challenge en ze raisen/callen daar met iedere aas. AK met 6BB folden lijkt me veel te tight in deze spot.

Op deze limieten moet je (volgens mij) uw premiums echt spelen, want je kan niet erg loose pushen omdat ze veel te makkelijk callen.
      Ja, anderhalve dollar buy in. Vermoedelijk heb je wel een punt. Echter, heb ik alsnog de vraag beantwoord natuurlijk, de CO pushed nóg looser, dus dan is dit een duidelijke call. Goede opmerking, dank.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hand 2:

Je zit op de BU, tegen 2 blinds, dus je kunt veel lossere actie verwachten dan 'normaal'. Verder heb je goede kans dat bb hier called omdat hij dom is, denkt goede odds te hebben ofzo. Deze hand lijkt me dus alsnog duidelijker dan de eerste, je hebt weliswaar meer stack, maar je zit op de bu, dus je ligt veel verder voor op hun ranges.

Je zit ook niet op de bubble, of zelfs op de final table, dan had ik je aangeraden gewoon preflop te pushen (wat hier ook niet eens heel slecht zou zijn, met maar 1 tegenstander achter je die meer dan 8bb's heeft). Push dus! :)