"vrienden" aan tafel

• m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Vandaag voor het eerst meegemaakt dat iemand waar ik vaker mee aan tafel zit pislink wordt als ik superagressief speel.

Ik weet dat ik daar lak aan moet hebben en dat het part of the game is. Ik heb het de persoon ook uitgelegd maar die blijft pissed en vind dat we elkaar moeten sparen.

Ik ga op spelgebied gewoon door met het slachten natuurlijk maar toch ligt het me een beetje dwars.

Hoe gaan jullie daar mee om?
  • 20 antwoorden
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      gewoon lekker terug gallen en ze flink laten tilten, ik doe alles wat +ev kan zijn en als dit is om iemand lekker het bloed onder zijn nagels vandaan te halen prima wat mij betreft.

Er is ook 1 regular met wie ik altijd overhoop lig, we doen over het algemeen normaal tegen me maar als ik een dikke pot win omdat die weer eens te weinig bet (zodat ik goedkoop mijn draw kan hitten) dan wrijf ik het er lekker in. Ik weet gewoon dat ik de volgende valuehand tegen hem het er nog lichter in krijgt.

Enne nooit iemand iets uitleggen doe ik echt never, ik ga niemand wijzer maken dan ze zijn, ik zeg soms "goh je had wel pech he" terwijl ze gewoon uberslecht speelde en terrecht verliezen.
    • Sjors777
      Sjors777
      Bronze
      gewoon lekker uber aggro spelen, continue 3/4betten en niet bang zijn een bi ter verliezen. Het meest +ev is natuurlijk vermijden.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Ik heb de persoon in kwestie er ook net uitgeknikkerd... ik weet wel: part of the game maar toch... soms heb je gewoon een soort klik met iemand en dan is het kut om die persoon er uit te wippen.

Of probeer ik nu gewoon te nice te zijn?
    • Pstrats
      Pstrats
      Bronze
      Gewoon de chat van die persoon blokkeren en je eigen game blijven spelen. Online poker speel je niet voor de gezelligheid maar voor de winst. Als je hem gaat sparen kan je zelfs op de lange termijn op de vingers getikt worden door de room voor 'samenspelen'. Ik speel al tijden zonder chat en het is heerlijk rustig :D .
    • W4lrusk4ne
      W4lrusk4ne
      Bronze
      Elkaar sparen = collusion en is dus niet toegelaten. Jij speelt dus met andere woorden gewoon eerlijk :D
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Zie ook bijvoorbeeld dit topic:
      Banned

Elkaar sparen mag niet, omdat de andere spelers aan tafel daarvan last ondervinden. Mocht de pokerroom daar achter komen, dan kan je accoutn gebanned worden.

Uiteraard is het wel zo dat je tegen verschillende spelers verschillend speelt (omdat zij ook weer ieder een verschillende speelstijl hebben). Maar als je duidelijk slechte plays maakt om iemand te sparen - dat zou ik je niet aanraden.

Je hebt eigenlijk 2 opties:
      • Blijf gewoon spelen zoals je nu speelt tegen hem
      • Probeer te voorkomen dat je aan dezelfde tafels speelt
    • topdammer
      topdammer
      Bronze
      je kunt kiezen:
      1. of je wilt zijn geld en speel op je best tegen hem.
      2. of je wilt niet zijn geld speel dan gewoon niet als hij speelt.

Ik had ook een keer zelfde soort situatie. ik zat in de bb redelijk hoge blinds op de bubble ik was big stack met een andere regg die ik respecteer en kwa spel mag/band mee hebt beetje. Maar die shove dus heel wijd omdat hij weet dat ik icm niet kan callen. Maar ik callde toch en won en hij werd kwaad omdat die call -ev was voor mij (wat ook zo was) en ik zei hem dat als hij het de volgende keer weer doet ik gewoon weer call en sinsdien kan ik mijn bb gewoon houden als hij op de button zit :D uiteindelijk toch enorm +ev geweest die cal ;)
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      There are no friends in poker

only 1 Hero , and villains.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Ik weet het allemaal wel en ik spaar echt niemand.. ik ben een bulldozer in dat opzicht en dat heb ik haar ook duidelijk gemaakt. Maar ik baal er van dat iemand best goed is en dan toch denkt dat je vrienden bent (ik ken haar alleen van de tafels trouwens) en zulke dingen wil doen.

Wellicht niet eens bewust of zo... maar het is toch vervelend.
    • Cognitief
      Cognitief
      Bronze
      Als het een 'haar' is veranderd dat natuurlijk de zaak drastisch. :coolface:
    • kozzmic
      kozzmic
      Silver
      Emoties horen niet thuis op de pokertafel. Het is begrijpelijk en menselijk, uw situatie, maar daar moet je overheen en blijven doorbeuken. :D
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Private coaching aanbieden / van haar vragen?

lol
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      @Cognitief LOL!!! ... dat veranderd inderdaad alles drastisch... ik ben getrouwd dus dan wordt er verwacht dat ik haar afslacht... dus dat ga ik dan maar doen ;)
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Gast, het is een dude en hij is je vriend niet. En als hij een voorstel doet om elkaar te gaan softplayen en je denkt dat hij goed is zou ik het doorgeven bij Pokerstars zodat hij misschien geband wordt en dit is +EV voor jou.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      @sjengfred

1. het is geen dude
      2. het is geen pokerstars
      3. je hebt gelijk (al heeft het bij haar meer te maken met bijna broke zijn)

Jullie hebben allemaal gelijk maar wilde de discussie aanslingeren omdat we het denk ik allemaal wel een keer meemaken. Gezeik met mensen die je mag is vervelend. Bad beats uitdelen aan medestrategen is bijvoorbeeld ook kut... maar ik zal ALTIJD eerlijk spelen want zonder eerlijk spel win je niks. There is no honour in cheating.
    • sjengfred
      sjengfred
      Bronze
      Pics? :coolface:
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Collusion is gewoon not done en bovendien heel riskant voor je bankroll en account.

Wanneer iemand van jou gaat tilten, dan is dat jammer voor hem/haar, maar fijn voor jou (in het spel).

Gewoon je chat uitzetten lijkt me het beste, dan ga jij tenminste niet ook tilten.

Normaal ben ik best een softie, maar in een pot poker zou ik daar maar niet op rekenen (tenzij het een familiegame thuis voor puntjes is, dan boeit het me niet zo om iemand aanwijzingen te geven hoe hij beter kan spelen - ik vind het leuk om anderen te helpen).

Ik had een keer positie op mijn zoon aan de FT van een freeroll, maar reken maar dat ik op zijn chips uit was en hij op die van mij. Naderhand was hij wel blij met mijn 1e plek (hij werd 7e).

Wanneer je het spel niet eerlijk kunt spelen moet je het gewoon niet spelen.
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik bekijk het anders: wat denk je dat zij zal doen als ze de kans heeft om jou te busten. Ik ga er vanuit dat ze het ook gewoon doet dus geen medelijden hebben en gewoon je spel spelen!!
    • Fabuleuss
      Fabuleuss
      Bronze
      het gaat hier toch over live poker niet? denk niet dat daar je acc gebanned kan worden :D
    • 1
    • 2