QTs 3bet IP call 2nd pair

• Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (4 handed)

Known players:
      CO (Hero):
      $26.05
      BU:
      $28.09
      SB:
      $48.17
      BB:
      $10.35

Preflop: Hero is CO with T, Q.
      Hero raises to $0.75, BU folds, SB raises to $2.50, BB folds, Hero calls $1.75.

Flop: ($5.25) 3, T, A (2 players)
      SB bets $3.20, Hero calls $3.20.

Turn: ($11.65) 8 (2 players)
      SB bets $7.00, Hero folds, SB gets uncalled bet back.

Final Pot: $11.65.

Villain speelt 26/23 3.0 AF, agressive restealer 28% wel maar 36 hands.

Ik denk dat ik daarom de 3bet wel kan callen?

Hij heeft veel azen in z'n range maar wil hen wss ook reppen en aangezien ik 2nd pair heb peel ik.

Met veel minder zal ie wss niet doorbetten dus fold op turn.
  • 7 antwoorden
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Meh, ik fold dit meestal gewoon preflop en ga met PP eventueel callen.. As played nh i guess, je hebt op de flop ook een backdoordraw dus kan je idd callen
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Hoe speel je je PP's dan? Louter voor set value of neem je ze naar showdown? Verander je ze in een bluff als ie naar je toe checkt op flop/turn?

Denk dat deze ook wel kan aangezien ze nice playability hebben en ik niet wil uitgebuit worden. Denk wel dat het net op het randje is, liever nog KQs oid.
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Probleem met deze handen is dat je vaak dominated bent, denk dat 9Ts dan nog beter is.

Met pp speel ik in eerste instantie voor setvalue (55-88), 99-JJ kan je ook nog een overpair floppen, maar verander ze vaak niet in een bluff.

Anyway, ik vind het zelf ook erg lastig spelen tegen agressieve 3betters en met wat voor handen je terug moet spelen (4bet bluffen is zo duuuur en ze hebben me altijd door :P ) dus ben benieuwd wat de beoordelaar zegt!
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Heb er al een tijd geleden een discussie over gevoerd met Rogier. Heeft me aanbevolen om niet te veel met sc's onder broadways te callen IP aangezien je weinig wat flopt. Als je met broadway sc's een pair flopt ben je al veel zekerder en kan je naar SD tegen z'n wijde range als ze erg aggro zijn. Probleem idd is dat je af en toe gedomineerd bent, maar tegen een wijde 3betrange die ook heel wat scc's en allerhande crap in hun range hebben gebeurt dit ook niet al te vaak. Maar ben ook wel benieuwd hoe anderen deze spelen.
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      grote nadeel hier zit in t feit dat er superweinig handen in je range zitten die hier 2 straten gaan callen, waardoor dit voor hem superprofitabel is om te dubbelbarrelen.

ik sprak robinripper hierover, en die zou hier 2 straten callen als ie preflop callde, simpelweg omdat je anders te vaak van je hand af word gebarrelt. Then again, Robin callt echt alles....

ps 28% is hier 2 van de 7 keer, om t ff in perspectief te plaatsen. ik neig naar n fold pre, gezien dat t sample waardeloos is
    • Letsdothisish
      Letsdothisish
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      grote nadeel hier zit in t feit dat er superweinig handen in je range zitten die hier 2 straten gaan callen, waardoor dit voor hem superprofitabel is om te dubbelbarrelen.

ik sprak robinripper hierover, en die zou hier 2 straten callen als ie preflop callde, simpelweg omdat je anders te vaak van je hand af word gebarrelt. Then again, Robin callt echt alles....

ps 28% is hier 2 van de 7 keer, om t ff in perspectief te plaatsen. ik neig naar n fold pre, gezien dat t sample waardeloos is
      Indien de sample betrouwbaar is call je dan wel? Of wat is dan je calling range?
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
      yup dan wel, potentie tot toppair en drawpotentie. zn 3bet% is dan veel te hoog waardoor any pair any draw er dan invliegt omdat hij bijna nooit kan callen