Geld verdienen met poker

• ni3ls91
      ni3ls91
      Bronze
      Beste mensen,

Sinds een tijdje ben ik opnieuw begonnen met online poker. Ik speelde al vaak poker met vrienden en waardeer het spel ontzettend vanwege de wiskundige/strategische/psychologische elementen.

Zoals aanbevolen in de artikelen speel ik de MSS op PartyPoker NL2 (de SSS kan je daar niet toepassen omdat je niet voor minder kunt inkopen). Voor mijn idee doe ik precies wat de artikelen zeggen.

Toch verdien ik echt maar een paar dollar. In de tijd dat ik gespeeld heb ca. 9000 handen heb ik maar 4$ verdiend. Voor mijn gevoel zwemt er nauwelijks fish. Iedereen speelt daar zo tight als wat.

Is dit normaal?
      Hoe komt het dat mensen op deze site wel 10tallen$/uur verdienen? Of is dat opschepperij en moet je gewoon een keer mzzl hebben tijdens een toernooi?
  • 25 antwoorden
    • LaughingMan85
      LaughingMan85
      Bronze
      2.5bb/100 handen lijkt me niet zo een slechte winrate voor MSS. Veel geld zul je op NL2 ook nooit verdienen, je moet er gewoon langzaam jou BR opbouwen zodat je op hogere limieten kunt spelen en dus wel meer geld kunt verdienen.
      Zo zou je op NL100 met een winrate van 2.5bb nu al 225$ verdient hebben na 9000 handen
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Op nl2 ga je idd nooit tientallen dollars verdienen maar er zijn hier voldoende mensen die 8bb/100 halen en je haalt met 6 Shorthanded tafels toch zo'n 300 handen per uur wat op NL 100 dus 24$ per uur zou zijn. Gewoon geduldig zijn en je roll opbouwen.
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Er zijn niet zoveel die 10tallen $ per uur verdienen hoor. De meesten zijn "stuck in the micros".

En om nu zn winrate te extrapoleren vanuit 9k handjes op NL2 naar NL100 is een tikkie te ver gegrepen. En met deze profit op NL2 speel je of slecht of je hebt behoorlijke runbads.

Als je een FR god bent hit je misschien $5-6/uur op NL2, misschien iets van $20/uur op NL10. Beter dan een op kantoor zitten, als je het mij vraagt. Het probleem is alleen dat 20 tablen je snel mentaal draint en dus zal je met moeite 20 uur per week halen.

Het antwoord wat je zoekt is eigenlijk meer: Je kan waarschijnlijk niet zo goed pokeren als je denkt, en het is moeilijker om resultaten te behalen met poker dan je denkt. De besten, met het meeste talent, zijn vaak nog een jaar bezig voordat ze NL100 goed beaten. In het begin dacht ook van "lol online poker, dat gaan we wel ff crushen" maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

De enige manier om ergens te komen met poker is om gestructureerd aan de slag te gaan elke mogelijke fout uit je spel te halen.
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door xXShinryuuXx

Als je een FR god bent hit je misschien $5-6/uur op NL2, misschien iets van $20/uur op NL10. Beter dan een op kantoor zitten, als je het mij vraagt. Het probleem is alleen dat 20 tablen je snel mentaal draint en dus zal je met moeite 20 uur per week halen.
      Die graphs en stats zou ik wel eens willen zien :-)
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Slechts 1 antwoord: chipstar1.

http://forumserver.twoplustwo.com/78/micro-stakes-full-ring/congratulations-unl-p-s-online-pro-chip-star-665485/

3de post is de sickste NL2 graph ooit.
    • JinEX
      JinEX
      Bronze
      chiren80 is toch de 2NL grinder op stars :D
    • oscaar10
      oscaar10
      Bronze
      Idd een zieke Nl2 graph maar daar staat 10$/day wat niet overeenkomt met 6$ per uur zoals hij zei en dit zijn natuurlijk grote uitzonderingen.
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Deze man werkte er waarschijnlijk ook bij, denk je nou echt dat hij iedere dag meerdere uren speelde?

Gemiddeld zou $10/dag met een hourly van $5 alsnog 2 uur per dag zijn, wat sick veel grinden is voor iemand die er niet van leeft. Daarnaast hangt je hourly sterk af van hoeveel tafels je speelt. Als hij 9 tafels 20 bb/100 speelde om te leren betekent dat niet dat 15 bb/100 20 tafels onmogelijk is.
    • WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Als beginner moet je helemaal niet bezig zijn met het geld verdienen. Speel het spel als je het leuk vind en verdiep je er in als je het leuk vind. Je word vanzelf beter en het geld komt vanzelf ooit een keer. Poker spelen om geld te verdienen is imo de slechtste reden om te spelen.
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Werkt prima voor mij.

Heb het altijd al een kutspel gevonden.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Dat is waarschijnlijk ook een belangrijke reden dat je niet heel veel wint.
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Dat is waarschijnlijk ook een belangrijke reden dat je niet heel veel wint.
      Misschien geen tonnen zoals jou maar genoeg wat mij betreft.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      Serieus? Als ik poker niet leuk zou vinden zou ik nooit de motivatie kunnen vinden aan mijn game te werken en ook behoorlijk snel tilten bij verlies denk ik.
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door BadassBart
      Serieus? Als ik poker niet leuk zou vinden zou ik nooit de motivatie kunnen vinden aan mijn game te werken en ook behoorlijk snel tilten bij verlies denk ik.
      Story of my life.

Om eerlijk te zijn vind ik live wel leuk, maar die online 20 table zooi gaat snel vervelen.
    • ni3ls91
      ni3ls91
      Bronze
      Als beginner moet je helemaal niet bezig zijn met het geld verdienen. Speel het spel als je het leuk vind en verdiep je er in als je het leuk vind. Je word vanzelf beter en het geld komt vanzelf ooit een keer. Poker spelen om geld te verdienen is imo de slechtste reden om te spelen.

Daar heb je natuurlijk gelijk in. Als ik snel geld wilde verdienen kan ik beter een baan nemen. Je verdient wellicht meer dan op NL2.

Maar als beginner is het wel leuk dat je vorderingen ziet. En is het niet zo dat het geld de score is in poker?

Ik vroeg me eigenlijk af of je wel geld kunt verdienen op NL2 en er niet ontzettend veel mensen zitten met hetzelfde doel waardoor je eigenlijk nauwelijks meer kunt winnen anno 2011?

Sommige mensen geven aan dit wel te kunnen, hebben ze gelijk? Of scheppen ze op?
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Heb je uberhaupt wel die graph bekeken?

Je kan op NL600 nog geld winnen, NL2 is peanuts.
    • ni3ls91
      ni3ls91
      Bronze
      Die Graph is sick inderdaad, maar absurd veel tijd ingestoken denk ik?
      Zou die kerel niet is een paar niveautjes omhoog kunnen?
    • xXShinryuuXx
      xXShinryuuXx
      Bronze
      Dat zegt iedereen op 2+2. Geen idee wat z'n motivatie is. Een beetje zoals die gozer uit the micro's (Tommy Woo ofzo)? Het grootste probleem is dattie de laatste 80k handen waarschijnlijk niks meer geleerd heeft, terwijl hij met upmoven veel meer had geleerd.

Best zonde.
    • MrMokum
      MrMokum
      Bronze
      Speel ook pas sinds kort online(voor geld dan, als je veel gratis spellen verslaat krijg je het idee dat het best wel lukt haha), ben er in eerste instantie ook niet met winsten bezig. Alleen vandaag $50 gestort gekregen op Everest via PokerStrategy, en stond er ergens bij dat je binnen 1-2 maand(weet het niet meer) 1000 punten moet hebben om je roll te behouden, moet je vanzelf de hogere cashgames in wil je iets aan punten kunnen scoren(toernooien leveren daar niks op). Moet zeggen dat het allemaal best gaat, 1 avondje poker van $50 al $78 gemaakt, maar vind het wel raar, als je volgens het boekje zou moeten spelen haal je dat never nooit niet binnen een paar maand.
      Hadden andere sites ook zoiets met die startkapitaal?
    • 1
    • 2