45 mans finaletafel AJo

• GroteArie
      GroteArie
      Bronze
      Ik ben nu sinds gister druk bezig om de 45 mans onder de knie te krijgen, en ik kwam net dit handje tegen. Graag even jullie reactie.

Gr.

GroteA

PokerStars - $0.45+$0.05|800/1600 NL (9 max) - Holdem - 7 players
      Hand converted by PokerTracker 3

Hero (MP): 13,910.00
      CO: 14,697.00
      BTN: 3,644.00
      SB: 8,233.00
      BB: 13,898.00
      UTG: 10,682.00
      UTG+1: 2,436.00

Hero posts ante 75.00, CO posts ante 75.00, BTN posts ante 75.00, SB posts ante 75.00, BB posts ante 75.00, UTG posts ante 75.00, UTG+1 posts ante 75.00, SB posts SB 800.00, BB posts BB 1,600.00

Pre Flop: (2925.00) Hero has A:club: J:spade:

fold, UTG+1 raises to 2,361.00 and is all-in, Hero raises to 13,835.00 and is all-in, fold, fold, fold, fold

Flop: (7647.00, 2 players) 8:spade: 9:spade: K:heart:

Turn: (7647.00, 2 players) 2:heart:

River: (7647.00, 2 players) Q:club:
  • 10 antwoorden
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Zou ook hebben overshoved :)
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Hier had ik hem gecalld. Ik wil daar geen call krijgen als ik AI ben van de sb en de bb. Met een call heb ik FE tegen hun als ze een shove maken. En daarnaast ben ik er bijna zeker van dat de AI-call hetzelfde effect heeft dan je shove. Dus waar ze nu folden ook hadden gedaan op je call.

Edit: Zie ineens dat de blinds 800/1600 zijn. Maar in deze situatie een min 3bet dan. Heb je nog FE tegen de BB.
    • GroteArie
      GroteArie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door upsssssss
      Hier had ik hem gecalld. Ik wil daar geen call krijgen als ik AI ben van de sb en de bb. Met een call heb ik FE tegen hun als ze een shove maken. En daarnaast ben ik er bijna zeker van dat de AI-call hetzelfde effect heeft dan je shove. Dus waar ze nu folden ook hadden gedaan op je call.

Edit: Zie ineens dat de blinds 800/1600 zijn. Maar in deze situatie een min 3bet dan. Heb je nog FE tegen de BB.
      Dat is wel een interessant antwoord, ik zat in eerste instantie eerst zelf ook te denken om alleen te callen. Maar wilde eigenlijk ook niet dat de de blinds meegingen. Vandaar mijn AI. Vandaar mijn shove. Ik ga eens kijken in mijn handhistorie want volgens mij heb ik wel vaker dit soort situaties waar ik aan twijfel.

Alvast thx voor deze antwoorden mannen. Ben benieuwd of er nog meer reacties komen.
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door GroteArie
      Oorspronkelijk gepost door upsssssss

Dat is wel een interessant antwoord, ik zat in eerste instantie eerst zelf ook te denken om alleen te callen. Maar wilde eigenlijk ook niet dat de de blinds meegingen. Vandaar mijn AI. Vandaar mijn shove. Ik ga eens kijken in mijn handhistorie want volgens mij heb ik wel vaker dit soort situaties waar ik aan twijfel.

Alvast thx voor deze antwoorden mannen. Ben benieuwd of er nog meer reacties komen.
      In deze situatie is een call niet zo best hoor. Je geeft de BB de odds. Zag te laat dat de blinds al 800/1600 waren.
    • kokkie1975
      kokkie1975
      Silver
      vind een shove hier prima.
      :spade: je hand is te goed voor een fold
      :spade: met een call geef je te goede odds aan SB en BB
      :spade: met een 3-bet heb je al snel meer dan een derde van je stack er in en commit je jezelf
      dus imo is een shove prima
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door kokkie1975
      vind een shove hier prima.
      :spade: je hand is te goed voor een fold
      :spade: met een call geef je te goede odds aan SB en BB
      :spade: met een 3-bet heb je al snel meer dan een derde van je stack er in en commit je jezelf
      dus imo is een shove prima
      Een kleine 3bet en dan in de geest van 5200. Je hebt hier dan nog FE tegen de BB. De sb kan je hier altijd wel afbetalen want dan hou je zelf rond de 5000 aan chips over. En dat is genoeg om je terug te brengen in je spel. En daarbij lijkt een 3bet altijd wel sterker over te komen op denkende spelers.
    • BadassBart
      BadassBart
      Bronze
      3bet is imo best wel slecht want ik vind dat je daarna nooit meer mag folden aangezien je jezelf commit. En als je toch nooit meer fold, waarom dan niet gewoon overshoven voor max fold equity. Call is idd ook niet goed, want dan geef je te goede odds weg aan de big blind, en vind
      Aj sowieso te sterk om nog call/ fold to shove te spelen.

Dus prima push! Nh
    • upsssssss
      upsssssss
      Bronze
      Kijk hier kom je duidelijk richting mij.Als jij 3bet met wat zal de bb dan shoven? Altijd beter dan AJ. En daar ga het nu om. Maar goed denk dat ik niet over dit punt verder gaat discusseren.

En daarbij heb ik nergens gezegd dat de hand goed of fout is gespeeld.

Heb er over nagedacht en geef je gelijk. Plus is minder ingewikkeld. :facepalm:
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi grotearie,

De hand is goed gespeeld, natuurlijk, de 'shover' voor je kan een veeeel wijdere range shoven, omdat hij volgende hand sowieso committed op de BB komt te zitten.

Met AJ en maar 8bb's is overshoven dan heel duidelijk goed. Ik vind het wel zorgwekkend dat de hand voor jou een twijfelgeval is, met 11 bb's had ik het er ook zonder enige schroom ingegooid.

Oorspronkelijk gepost door BadassBart
      3bet is imo best wel slecht want ik vind dat je daarna nooit meer mag folden aangezien je jezelf commit. En als je toch nooit meer fold, waarom dan niet gewoon overshoven voor max fold equity. Call is idd ook niet goed, want dan geef je te goede odds weg aan de big blind, en vind

Dus prima push! Nh
      Dit, raisen of callen is echt heel erg slecht hier. Je wilt hier je fe maximaliseren, niet mensen het idee geven dat ze nog FE hebben met 66 of KQ. Met minder dan 12bb's raise/fold spelen kan niet. Simpel zat. Als je raised met 12bb's zit je gewoon committed in een mtt met ante's, is geen uitzondering op mogelijk. Zelfs als tegenstanders alleen betere handen reraisen, dan nog krijg je altijd de juiste odds om te callen.

...zorgwekkende antwoorden in deze thread dus, ik zal er een vraagtekentje bij zetten ipv een vinkje.
    • GroteArie
      GroteArie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Hi grotearie,

De hand is goed gespeeld, natuurlijk, de 'shover' voor je kan een veeeel wijdere range shoven, omdat hij volgende hand sowieso committed op de BB komt te zitten.

Met AJ en maar 8bb's is overshoven dan heel duidelijk goed. Ik vind het wel zorgwekkend dat de hand voor jou een twijfelgeval is, met 11 bb's had ik het er ook zonder enige schroom ingegooid.

Oorspronkelijk gepost door BadassBart

Dus prima push! Nh
      Dit, raisen of callen is echt heel erg slecht hier. Je wilt hier je fe maximaliseren, niet mensen het idee geven dat ze nog FE hebben met 66 of KQ. Met minder dan 12bb's raise/fold spelen kan niet. Simpel zat. Als je raised met 12bb's zit je gewoon committed in een mtt met ante's, is geen uitzondering op mogelijk. Zelfs als tegenstanders alleen betere handen reraisen, dan nog krijg je altijd de juiste odds om te callen.

...zorgwekkende antwoorden in deze thread dus, ik zal er een vraagtekentje bij zetten ipv een vinkje.
      Hey Helemaalnicks,

De reden waarom ik misschien een twijfel had komt omdat ik puur de push/fold tabellen naast me had liggen. Daar staat in als je niet first in bent, en de raise is vanaf CU dat je maximaal 7 bb's hebt. Is natuurlijk erg kort door de bocht om het op deze manier te bekijken, er is dan ook geen rekening gehouden met de antes.

Nu als ik de gehele situatie nog een keer bekijk is het ook absoluut geen twijfel en shove ik er alles in. Zeker omdat ik geen callers meer wil hebben.

Thx voor de reacties!!!