NL20 riverbet?

• hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Kan ik villain hier op de river nog laten folden?

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.20(BB) Replayer
      SB ($22.20)
      BB ($13.80)
      UTG ($31.02)
      Hero ($23)
      UTG+2 ($22.61)
      CO ($28.04)
      BTN ($24.19)

Dealt to Hero 9:diamond: T:diamond:

fold, Hero raises to $0.80, fold, fold, BTN calls $0.80, fold, fold

villain is een 17/4 over 1.5k handenZijn callingrange zal dan iets zijn als: JJ-22, AQs-A2s, KJs+, QTs+, J9s+, A9o+, KQo, QJo

FLOP ($1.90) Q:club: 4:heart: 8:diamond:
      Hero bets $1.22, BTN calls $1.22

Villain fold 65% op CBET, mijn hand was al een blufhand dus daar ga ik, neem ik aan, gewoon mee door

TURN ($4.34) Q:club: 4:heart: 8:diamond: K:diamond:
      Hero bets $1.97, BTN calls $1.97

Een goede kaart voor mij. Als villain hier heeft gecalled met paartjes zal hij nu wel opgeven. Mocht ik toch gecalled worden heb ik nog zo'n 12 outs.

RIVER ($8.28) Q:club: 4:heart: 8:diamond: K:diamond: 2:club:

De river blanked. Geen showdown value en nu is de vraag: opgeven of megasterk overkomen en doorbetten?
  • 8 antwoorden
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      serieus 32 views en niemand die een mening heeft???
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Dat geeft alleen maar aan hoe lastig ze het vinden he:)

Maar vooruit...ik doe wel een poging.

De c-bet op de flop is standaard. Hij foldt 65% op een c-bet, dus zijn fold to turn cbet % zal waarschijnlijk niet super zijn. Dat betekent eigenlijk dat je second barrel als bluf eigenlijk niet echt +EV zal zijn. Maar...je krijgt hier natuurlijk wel heel wat extra outs...én de K kan een scarecard zijn voor handen zoals JJ/TT die hier toch nog eens gecalled hebben. Echter...waarom bet je zo klein?? Als je hier bv. een sterke hand zou hebben...zou je dan ook zo klein betten? Nee toch? Ik zou hier dus gewoon 3-3.20$ betten en de river opnieuw evalueren.
      Als hij je dan callt op de turn ben ik in principe klaar met de hand. Die 2 verandert niks aan het board, er liggen verder geen gemiste draws, dus je hebt imo geen of weinig fold equity. C/f is dus de beste optie dan.
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door darko163
      De c-bet op de flop is standaard. Hij foldt 65% op een c-bet, dus zijn fold to turn cbet % zal waarschijnlijk niet super zijn. Dat betekent eigenlijk dat je second barrel als bluf eigenlijk niet echt +EV zal zijn. Maar...je krijgt hier natuurlijk wel heel wat extra outs...én de K kan een scarecard zijn voor handen zoals JJ/TT die hier toch nog eens gecalled hebben. Echter...waarom bet je zo klein?? Als je hier bv. een sterke hand zou hebben...zou je dan ook zo klein betten? Nee toch? Ik zou hier dus gewoon 3-3.20$ betten en de river opnieuw evalueren.
      Als hij je dan callt op de turn ben ik in principe klaar met de hand. Die 2 verandert niks aan het board, er liggen verder geen gemiste draws, dus je hebt imo geen of weinig fold equity. C/f is dus de beste optie dan.
      Helemaal mee eens. :)

Flop c-bet is prima op zo'n droog board, je hebt een gutshot en een backdoor -draw wat ook erg handig is.

De turn is een ideale barrelkaart maar zoals darko163 zegt moet je hier wel veel groter betten, minstens $3,-. Door de sizing die je nu gebruikt is je foldequity veel minder. ;)

De river verandert niets en zo'n redelijk nitty player zal hier heel vaak eerlijk gespeeld hebben op zo'n droog board, dus ik denk niet dat je hem hier nog veel kan laten folden. Check/fold dus.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Ik kwam er idd achter dat mijn turnbet groter moest om kracht te reppen. Stel dat ik de turn groter had gebet, zou een riverbet dan wel kunnen werken?

Heb gisteravond (naar aanleiding van deze hand) het gold artikel "busted draws op de river" doorgenomen en probeer die naast deze hand te leggen zeg maar...
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      Ik kwam er idd achter dat mijn turnbet groter moest om kracht te reppen. Stel dat ik de turn groter had gebet, zou een riverbet dan wel kunnen werken?
      Als je groter had gebet, is villains range dan sterker of zwakker in vergelijking met een kleine bet als hij je called? ;) En wat betekent dat voor het slagingspercentage van je riverbluf?
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Wryzeth
      Oorspronkelijk gepost door hoedinie
      Als je groter had gebet, is villains range dan sterker of zwakker in vergelijking met een kleine bet als hij je called? ;) En wat betekent dat voor het slagingspercentage van je riverbluf?
      zijn range zal kleiner worden en wellich dat ie dan zelfs al opgeeft. Echter, mijn range wordt ook steeds sterker wat dus mijn slagingskans, denk ik, niet beinvloedt. De grootte van de riverbet wordt hoger en dus is er een hogere FE te verwachten. Althans als ik het artikel goed interpreteer.

als villain callingstation is dan is het sowieso al handiger om op de turn behind te checken toch?

edit: behind checken op turn... :facepalm:
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      De turn behind checken kan niet want je zit uit positie.

Wanneer villain een grotere bet van jou called op de turn dan maakt dat zijn range sterker in plaats van zwakker. Stel bijvoorbeeld dat hij JJ heeft, dan zou het best kunnen dat hij deze kleine bet nog called maar zou folden wanneer je $3,- had gebet. Dus de handen waarmee villain doorgaat naar de river zijn een stuk sterker.

Dat betekent dat het slagingspercentage van je riverbluf daalt. Villain heeft minder slechte handen in zijn range en zal je dus vaker callen. De pot is inderdaad groter waardoor je een grotere bet kan plaatsen, maar we hadden al besloten dat deze riverkaart geen goede blufkaart is omdat zo'n tighte villain hier altijd wel een degelijke hand heeft als hij op een droog board de flop en turn called.

Zelfs als villain een station is dan bet ik nog de turn door, om de pot op te bouwen indien ik hit en omdat zelfs stations nog wel eens floaten. Je hebt erg veel outs. :)
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      helder. thnx!