R.I.P Steve Jobs

• 71 antwoorden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      RIP aan de nabestaanden
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      HEB JE HET WEL AL OP FACEBOOK GEZET?
    • TurboHenk
      TurboHenk
      Bronze
      Wat bedoel je?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Vind het nogal vreemd dat mensen allemaal gaan posten RIP Steve Jobs terwijl ze er niks mee te maken hebben.

Dit leek me wel een geslaagde plek om die frustratie te uiten.
    • giraffe1977
      giraffe1977
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Vind het nogal vreemd dat mensen allemaal gaan posten RIP Steve Jobs terwijl ze er niks mee te maken hebben.

?( ?( ?( ?( ?( ?(
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze
      Is voor niks goe blackmember zijn :coolface:
    • Horemanske
      Horemanske
      Bronze

Ik denk dat 95% van de mensen hier iets mee temaken hebben.
      Dan wel via zijn goodies zoals iphone, ipad,mac enz...

Ik ben bij die 5% =)

i am a Gates man :s_grin:
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze

Ik deel deze mening wel met Yoghi. Gaat niet specifiek om deze post hier van TurboHenk maar ik heb ook echt frustraties hierover ;)

Ik open net mijn facebook en ik zie niets anders dan "Steve Jobs" overleden / R.I.P. Steve Jobs... En ga zo maar verder.

Tuurlijk deze man is veel te jong overleden met zijn 56 jaar. Maar gebeurd dat niet elke dag overal op de wereld??
      En deze persoon was dan wel betrokken bij het ontstaan van je apple macbook, Ipod of je Ipad. Maar thats all.. Meer connecties hebben de posters (op facebook) niet met deze man...

Anders kan ik ook elke keer stilstaan als er iemand dood gaat die heeft geholpen met het ontwikkelen van mijn Auto / fiets / PC / laptop / TV / Surround set / Meubels / electrische tandenborstel.....

Maar ja.... ik heb ook nooit de I-gekte begrepen. ;)
    • sfinxs1000
      sfinxs1000
      Totaal
      Kritiek geven op mensen die op een bepaalde manier hun emotie (groot of klein)aan de wereld kenbaar maken is wel heel erg triest.
    • johninho123
      johninho123
      Bronze
      Wat een rare reactie's zeg. als die jongen zijn steun wil betuigen via deze thread moet ie dat toch lekker zelf weten!
    • pmania
      pmania
      Bronze
      RIP, btw wel een vreemd eind van z'n leven als of ie het aan voelde komen ?

Want hij quit z'n job om gezondheidsredenen, begin deze week maakt Apple nog bekend geen iphone 5 te zullen lanceren! En nu dit!

Sla de feiten er maar eens op na!

Eigenlijk moeten ze nu wel een iphone5 uit gaan brengen en dan iets van een Steve Jobs editie of iets in die trand ter ere van hem ofzo.

Ik bezit ook nog geen enkel Apple product, wil er wel 1 maar moet wel flash ondersteunen! En dat zijn alleen de apple pc's naar mijn weten officieel/standaard en die zijn mij veels te duur voor mijn huidige budget!
    • Toxicgod
      Toxicgod
      Bronze
      Begrijp me niet verkeerd. Je mag best steun betuigen. Heb het ook niet over TurboHenk zijn post...

Maar over de wereldwijde reacties hierop. Ondertussen op mijn facebook al 24 post gelezen hierover..

Maar als morgen een wetenschapper overlijd die bijvoorbeeld honderden medicijnen heeft ontwikkeld om mensenlevens te redden dan hoor je ook niets..... en zie je ook geen werelwijde reacties..
      Terwijl die man waarschijnlijk indirect meer voor de wereld heeft betekent.

Gaat dus niet om TurboHenk zijn steun betuiging. Dat respecteer ik. Maar je kan verwachten dat hier op veel fora verschillende discussies over komen omdat er echt veel mensen nu doen alsof het een zwarte dag is voor de wereld.... kom op....
    • mvd1978
      mvd1978
      Bronze
      Ik snap zijn reactie wel (die van Yoghi, al stond het er wat crue). Maar dan als het gaat om de vele berichten over een man te water, een alpinist die een val gemaakt heeft. Dan kan ik mij soms ook storen aan alle mensen die lopen te 'R.I.P.'en en 'sterkte aan de nabestaande'. Hoe goed ook bedoeld, soms lijkt het wel alsof iedereen het zich écht aantrekt wat maar in een klein gedeelte echt het geval is. De rest is meer sensatiezoeker.

In dit geval: Deze man (ben geen Apple fan zelf) heeft toch echt iets betekent in de electronica-wereld. 'Gezonde' rivaliteit tussen Windows enerzijds en Apple anderzijds. Mooi applicaties en producten ontwikkelt en hij is gewoon de creatieve man achter dat alles.

Punt is, hij heeft een gezicht gekregen. Mensen zagen hem decennialang in docu's, nieuwsprogramma's, achtergronden etc. Vandaar dat ik het in dit geval begrijp. Het is niet 'zomaar' een man die niemand kent en iedereen loopt te roepen van: "Oh god, wat erg voor zijn nabestaanden".

Klinkt vreemd maar zo werkt het nu eenmaal. Kan niet bij iedere dode doen alsof het je beste vriend was.
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Misschien bedoelt Yoghi (maar correct me if I am wrong) dat veel mensen shitnieuws gebruiken om zelf populairder te worden bij hun vrienden of hun netwerk en dat narcistische zie je inderdaad veel terug op onder andere twitter en facebook of op fora zoals deze... ik denk echter dat in dit specifieke geval het een beetje anders is.

Ik heb er bijvoorbeeld zelf wel wat mee en ik deel dat ook via social media.
      Het is voor mij een uitlaatklep.

Steve kreeg namelijk rond dezelfde tijd als mijn moeder te horen dat hij alvleesklierkanker had. Hij heeft het langer volgehouden dan mijn moeder in ieder geval maar ik word er in ieder geval mee geconfronteerd.

Hij was een visionair op het gebied van spullen die voor iedereen toegankelijk zijn en op technologisch gebied heel erg veel betekenen tegenwoordig. Hij was ook regelmatig in de media en dus heeft iedereen er wel wat mee om de doodeenvoudige reden dat het een publiek figuur is geweest. Datzelfde geldt voor mensen als Pim Fortuyn (ik had niks met hem en toch raakte de aanslag me), Theo van Gogh (idem dito) en vele anderen.

Tuurlijk was hij een mens als ieder ander en naar wat ik heb begrepen was het op sociaal gebied zelfs een hork (mensen in een lift ontslaan is niet cool imo). Maar dat doet niks af van de emotie die het losmaakt bij vrijwel iedereen.
    • EliasVeritas
      EliasVeritas
      Bronze

Ik vind dat absolutely awesome.
      Hoef ik geen stomme kranten te kijken of naar saai (ahja een auto ongeval, BOEIEND) nieuws te kijken op tv.

Gewoon ff facebook kijken en zien wat de aandacht hoeren gepost hebben.

:s_thumbsup:
    • Goedemiddag
      Goedemiddag
      Bronze
      Geen Steve geen iPhone, geen iPhone geen leven. :s_biggrin:
    • Rogier
      Rogier
      Bronze
    • m4cs3th
      m4cs3th
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Rogier
      :facepalm:
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Het gezegde "An apple a day, keeps the doctor away", kan ook de prullenbak in!