0,25/0,50 AQo

• WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Wat te doen op de river? b/f omdat ie toch nooit zal raisen met slechter of c/c? Ik denk zelf b/f maar ik vind dat zo lastig. Graag bevestiging of ik gelijk heb :D (of niet :facepalm: )

$0.25/$0.50 Limit Holdem
      PokerStars
      9 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG Kreval_2011 ($6.70)
      UTG+1 vbcn11 ($4.20)
      MP1 megaolegator ($20.25)
      MP2 samlim ($4.65)
      MP3 APE66 ($5)
      CO ceejay1978 ($7.20)
      BTN xompistas000 ($9.45)
      SB luxe85 ($10.10)
      BB jailofficer2 ($7)

Pre-Flop: (1.4 SB, 9 players) megaolegator is MP1 Q:diamond: A:club:
      2 folds, megaolegator raises, 1 fold, APE66 calls, 3 folds, jailofficer2 calls

Flop: 9:spade: A:spade: 3:spade: (6.4 SB, 3 players)
      jailofficer2 checks, megaolegator bets, APE66 calls, jailofficer2 folds

Turn: A:heart: (4.2 BB, 2 players)
      megaolegator bets, APE66 calls

River: J:spade: (6.2 BB, 2 players)
      megaolegator bets, APE66 raises, megaolegator calls

Final Pot: 10.2 BB
      megaolegator shows
      Q:diamond: A:club:
      APE66 shows a flush, Ace high
      10:spade: 10:diamond:

APE66 wins 9.8 BB (net +5.3 BB)

jailofficer2 lost 1.0 BB
      megaolegator lost 4.5 BB
  • 7 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Ik check-call vaak in zulke spots maar moet zeggen het zijn lastige spots. Over algemeen ben je verslagen maar er zijn ook villians die als bluff nog betten.

Als jij bet zal hij of vaak folden of raisen. Aan folden heb je uiteraard niks en bij een raise moet je wegleggen. Dus checken lijkt mij de goedkoopste manier om tot showdown te komen. Kans is groot dat ie dan flush heeft maar dat staat niet vast.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      De kans dat hij een flush heeft is hier heel erg groot. Hij coldcalled preflop en blijft verder op de flop en turn passief. Ik zie praktisch geen slechtere handen die hij op de river zou callen eigenlijk. Zulke coldcalling ranges bevatten vaak zoiets als KT+, QT+, JT, (suited) connectors, en midrange pocket pairs (~55-TT). Soms ook Ax, maar dan verwacht je praktisch altijd een raise op de turn net als van 99 en aangekomen flushes. Blijven over KTo+, QTo+, JTo (allen met ), 55-88, TT. Eigenlijk zou hij alle handen in die range die geen flush zijn op de river op moeten geven.

B/c zou je hier daarom nooit moeten doen. De pot is helemaal niet zo groot op de river en hij gaat normaal altijd de flush hebben als hij raised.

Omdat ik in de praktijk gewoon zelden/nooit een call van slechtere handen zie op de river, ga ik hier uberhaupt niet betten.

De vraag die dan overblijft is of we c/c gaan spelen of dat we zelfs c/f moeten overwegen. Dit lijkt misschien weak, maar het punt is dat je maar moeilijk de 1/8.2 = ~12% equity haalt om de call te verantwoorden.

Het is dat ik ze op deze limieten nog wel eens wat raars zie doen, dat ik c/c niet helemaal kan afschrijven (vanwege bluffinduce dus), maar eigenlijk denk ik ergens toch dat c/f hier net iets beter is. Meer informatie over de tegenstander zou de keus tussen c/f en c/c makkelijker maken.
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DukeFreedom
      Meer informatie over de tegenstander zou de keus tussen c/f en c/c makkelijker maken.
      Welke informatie is hier dan net relevant?

Sorry voor de vele vragen, heb alleen nog maar toernooien gespeeld :P
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Of ie veel bluft (en dan met name op 4 suited bord) :) .
    • samni
      samni
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door pcbeem
      Of ie veel bluft (en dan met name op 4 suited bord) :) .
      Met welke stats kan je dat te weten komen? Of moet je voor dergelijke reads al echt een history met dezelfde speler hebben?
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Tsja dat is veel readwerk en beetje combinatie van de andere stats die jij in je HUD hebt staan. Probeer daar een beeld mee te maken of ie beetje reasonable speelt. Er zal misschien wel een stat voor zijn maar ik gebruik hem iig niet om het beetje overzichtelijk te houden.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Of bluffinduce (vaak) werkt of niet is erg relevant en dat is relatief lastig uit stats op te maken. Ik maak daar ook altijd notes van zodra ik het ergens toepas met succes. Kwa stats kan je kijken naar de combo AF & VPIP.