0,25/0,50 AKo

• WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      Eigenlijk vergelijkbaar met de AQ die ik heb gepost. Alleen zit ik nu IP. Kan ik nog betten voor value of checken jullie hier ook behind?

$0.25/$0.50 Limit Holdem
      PokerStars
      8 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG megaolegator ($10)
      UTG+1 snag1984 ($9.25)
      MP1 MaiklMiroi ($9.95)
      MP2 jailofficer2 ($7.95)
      CO aloven ($21.95)
      BTN vbcn11 ($6.50)
      SB xbateriax ($10.45)
      BB samlim ($11.25)

Pre-Flop: (1.4 SB, 8 players) megaolegator is UTG A:heart: K:club:
      megaolegator raises, 5 folds, xbateriax calls, 1 fold

Flop: 8:club: K:diamond: 2:diamond: (5.0 SB, 2 players)
      xbateriax checks, megaolegator bets, xbateriax calls

Turn: J:diamond: (3.5 BB, 2 players)
      xbateriax checks, megaolegator bets, xbateriax calls

River: 5:diamond: (5.5 BB, 2 players)
      xbateriax checks, megaolegator checks

Final Pot: 5.5 BB
      megaolegator shows a pair of Kings - Ace kicker
      A:heart: K:club:
      xbateriax shows a pair of Kings
      Q:heart: K:heart:

megaolegator wins 5.3 BB (net +2.8 BB)

xbateriax lost 2.5 BB
  • 8 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Tsja weer lastig kan een val zijn, heb je nog reads op hem (was ie goede (of minder slecht ;) ) of slechte speler? Denk dat dit belangrijk is bij een keuze.

Denk dat ik over algemeen ook wel zou checken. Als je bet en hij heeft niks zal ie vaak folden (en levert het nog niks op). Als ie daarentegen wel een flush heeft zal ie callen / raisen en verlies je sowieso. Door niks te doen spaar je die ene bet uit die je vaak toch niks zal opleveren.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Heel erg tegenstander / reads afhankelijk. Kan ik eigenlijk weinig over zeggen zonder die informatie.

Vaak plaats ik hier toch nog een bet omdat je tegen een raise makkelijk op kan geven en omdat aangekomen flushes toch vaak gedonked worden op de river door de tegenstander. Dat hij niet donked wil vaak dus zeggen dat hij geen flush heeft.

Maar het is ook dan nog een twijfel geval omdat hij veel slechtere handen die hij zou hebben eigenlijk wel op zou moeten geven dan. Daarnaast zou ik van een hand als KQ die hij dus had normaal verwachten dat hij de flop c/r speelt, dus zie ik ook niet zo veel Kx in zijn range.
    • samni
      samni
      Bronze
      Je hebt toch showdownvalue? Wil je dan niet liever de river behind checken? Je krijgt hier imo toch geen value meer van slechter? Wil je hem hier een superkleine flush (bvb 4 :diamond:) laten folden? Of is dat net wat je bedoelt met die laatste alinea?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik bet hier ook niet, hij zal zeker niet altijd met slechter callen als hij dat heeft en hij heeft sowieso wel vaak een flush.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Zou je een donk hier callen? Zou je hier op de river donken met een flush (allen of ook nog afhankelijk van rank?) als jij die had gehad?

En nee hij zal zeker niet altijd met slechter callen, maar we zitten hier wel op $0.25/0.50... Daarnaast zou het een backdoor flushdraw moeten zijn op een vrij droog board.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Zou je hier ook niet betten als je bv 8 had?

Welke range zien jullie hem uberhaupt hebben?
    • samni
      samni
      Bronze
      Mij lijkt het gewoon dat ie met twopair, een set of een flush nooit meer fold. Daarnaast denk ik dat ie al de rest wél gewoon fold.

Wat is het nut van betten als je toch van niks nog value haalt en alleen actie krijgt van beter... Je zegt het zelf toch? Vaak bet ik omdat ik denk dat hij een flush zou donken. Denk je echt dat hij hier met minder dan AK nog zou callen?
      Daarbij zou hij hier gerust 67s oid kunnen hebben waardoor zijn flush op de river ook iets marginaler wordt waardoor hij ook checkcall wilt gaan spelen.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Mijn overwegingen zijn dat

- Op basis van ervaring, coldcalls op de SB op deze limieten vaker handen als KT+, QT+, JT, o.i.d. zijn dan wat anders.

- Als hij had gedonked had ik ook altijd gecalled. Zoals ik het zie geef je hem een soort omgekeerde negative freeroll door te checken - je checked behind als hij een slechtere hand heeft waar je misschien nog een bet uit haalt, terwijl je altijd called wanneer hij met een betere hand donked. Folden tegen een donkbet zou ik hier zelf niet doen op deze limieten.

Maar goed, om te betten moet je hier natuurlijk wel >50% equity tegen zijn call/check-raising range hebben. Zoals ik al zei vind ik het hier een twijfelgeval, vooral omdat Kx handen normaal c/r op de flop spelen.

@Yoghi: Ik ben nog altijd erg benieuwd wat jij hier zou doen met bv 8:d8? Je weet vast wel waarom ik dat vraag.