0,25/0,50 AQs

• WesleyTheMan
      WesleyTheMan
      Bronze
      pre is standaard. flop cbet ik en call ik een raise (is dat oke?). Turn krijg ik meer outs door FD dus call ik zijn bet. River hit ik toppair en donk ik omdat ik geen value wou missen omdat hij vaak deze river behind checkt met handen die ik beat heb en waar hij nog wel een bet mee zou callen. goede redenering? Na zijn raise op de river kan ik nooit meer weg toch?

$0.25/$0.50 Limit Holdem
      PokerStars
      10 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG soncenceto ($9.65)
      UTG+1 mitglied003 ($10.70)
      UTG+2 megaolegator ($16.45)
      MP1 samlim ($11.25)
      MP2 aloven ($23.45)
      MP3 jailofficer2 ($4.55)
      CO BlackShaovv ($8.10)
      BTN AdPokerKing ($9.65)
      SB AAA_set_nh ($5.35)
      BB Erbauer ($6.55)

Pre-Flop: (1.4 SB, 10 players) megaolegator is UTG+2 Q:diamond: A:diamond:
      2 folds, megaolegator raises, 2 folds, jailofficer2 calls, 3 folds, Erbauer calls

Flop: 7:heart: 9:club: 4:diamond: (6.4 SB, 3 players)
      Erbauer checks, megaolegator bets, jailofficer2 raises, Erbauer folds, megaolegator calls

Turn: 2:diamond: (5.2 BB, 2 players)
      megaolegator checks, jailofficer2 bets, megaolegator calls

River: A:club: (7.2 BB, 2 players)
      megaolegator bets, jailofficer2 raises, megaolegator calls

Final Pot: 11.2 BB
      megaolegator shows
      Q:diamond: A:diamond:
      jailofficer2 shows two pair, Aces and Nines
      9:heart: A:heart:

jailofficer2 wins 10.7 BB (net +5.7 BB)

Erbauer lost 1.0 BB
      megaolegator lost 5.0 BB
  • 2 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      T/m turn idd redelijk standaard.

Verder kan ik me in je verhaal over river wel vinden. Vaak is de A voor hem een scare card waar hij zelf niet snel op zal betten (behalve als ie A9 heeft ;) ). Ik zou het zelf denk ik niet veel anders doen.

Maar op zich lijkt me in dit geval c / c ook zeker geen slecht lijn. Hij heeft namelijk best wel wat sterkte getoond door op flop te raisen en zou dus ook zomaar trips kunnen hebben of zo.

Zoals nu gespeeld moet je 1 BB callen voor pot van op dat moment 10BB dus folden is not in question lijkt me. Je hoeft deze pot maar 1 op de 10X te winnen om BE te spelen en dat zit er zeker wel in.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      t/m turn standaard.

Zulke rivers zijn verder erg lastig. Soms kan informatie over hoe de tegenstander speelt helpen. Zoals pcbeem al aangaf kan je eigenlijk nooit donk/fold spelen, omdat de pot tegen die tijd te groot is geworden.

Tegen onbekende tegenstanders op dit limiet denk ik dat ik donk/call ook wel het beste vind. Je gaat nog veel calls zien van lage pocket pairs, 9x, 7x die anders misschien behind checken.