KQo op de SB na Button limp 18s

• CarlyTuur
      CarlyTuur
      Bronze
      De Button limps 50-60% handen en ik zag hem al folden op een push. De BB was vrij tight. Maar SNGWizard is niet enthousiast over deze push. Ik heb de BB op 10% en de Button op 50%/17% gemodelleerd. Ik kan me echter herinneren dat in de video van DonBartos hij in zo'n situatie ook een gelijkaardige hand pushte, maar ik vermoed dat het toen nog 6 spelers waren.

Poker Stars, $1.32 Buy-in (200/400 blinds, 25 ante) No Limit Hold'em Tournament, 5 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

CO: 4,496 (11.2 bb)
      BTN: 4,497 (11.2 bb)
      Hero (SB): 4,059 (10.1 bb)
      BB: 6,833 (17.1 bb)
      MP: 7,115 (17.8 bb)

Preflop: Hero is SB with Q K
      2 folds, BTN calls 400, Hero raises to 4,034 and is all-in, BB calls 3,634, BTN folds

Flop: (8,593) T Q 8 (2 players, 1 is all-in)
      Turn: (8,593) 4 (2 players, 1 is all-in)
      River: (8,593) 3 (2 players, 1 is all-in)

Results: 8,593 pot
      Final Board: T Q 8 4 3
      Hero showed Q K and lost (-4,059 net)
      BB showed Q A and won 8,593 (4,534 net)
  • 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi Carlytuur,

Ik heb de BB op 10% en de Button op 50%/17% gemodelleerd.

Op zich maakt het niet heel veel uit hoe de bb speelt, met 10bb's heb je met KQo tegen hem altijd een goede push. Als de limper 60% limped, dan zal hij op de BU natuurlijk eerder meer dan minder limpen.

Wat de push echter lastig maakt, is dat je op de bubble zit, en je eigenlijk tighter moet pushen.

Echter, ik ga er echter toch wel vanuit dat zeker bb, maar BU tot op zekere hoogte ook wel, rekening houdt met het feit dat ze op de bubble zitten. Dat is echter alles behalve zeker.

De hand is heel ingewikkeld, en ik neig dan ook netaan naar een niet-push. Met KQs is het volgens mij wel een push, tegen erg tighte callranges is een suited hand altijd veel beter.

Als je hier niet pushed, zou ik wel limpen, 3handed speelt KQo toch wel erg goed, en je zit wel uit positie, maar met een kleine stack heeft dat niet heel veel invloed.

Op zich zou ik intuïtief ook pushen, dus wat dat betreft is het zeker niet verkeerd, maar op deze limiet lijkt het me dat je toch rekening moet houden dat mensen die 60% limpen irrationeel zijn, en dus veel eerder zullen callen dan een random 11$ sng speler.

Ik raad je dus aan hier te limpen.