QQ CBET into 2 opponents 18s

• CarlyTuur
      CarlyTuur
      Bronze
      Niet zoveel info over villians buiten dat ze limpy zijn, zeker de SB die 2/3 handen meelimpt.

Is de cbet hier wel OK? Ik denk dat ik handen als AA, KK, AK uit hun limp range kan halen omdat we de chips dan vermoedelijk al in het midden halen. Ik kan hier als agressor een K voorstellen en mogelijk een K zonder kicker doen folden (alhoewel dit is 1.5$ limiet).

Nu as played op shove en overshove is de hand zowieso over, iemand heeft zeker een K.

Kan ik de push van de SB callen, indien de BB fold? Ik heb in een video van een pro (acbarone), die op dat level een 100$ BR challenge aan het doen was, in een gelijkaardige situatie met een limper toch wilde afstacken omdat hij in genoeg situaties nog steeds voor zou liggen op z'n range en de move doet met lower pocket pairs of met flopped bottom of mid pair.

Poker Stars, $1.32 Buy-in (100/200 blinds) No Limit Hold'em Tournament, 7 Players
      Poker Tools Powered By Holdem Manager - The Ultimate Poker Software Suite.

BTN: 2,500 (12.5 bb)
      SB: 1,845 (9.2 bb)
      BB: 2,410 (12.1 bb)
      MP1: 3,405 (17 bb)
      Hero (MP2): 2,842 (14.2 bb)
      MP3: 8,358 (41.8 bb)
      CO: 5,640 (28.2 bb)

Preflop: Hero is MP2 with Q Q
      MP1 folds, Hero raises to 500, 3 folds, SB calls 400, BB calls 300

Flop: (1,500) 7 K J (3 players)
      SB checks, BB checks, Hero bets 800, SB raises to 1,345 and is all-in, BB raises to 1,910 and is all-in,

Hero folds

Turn: (4,990) 6 (2 players, 2 are all-in)
      River: (4,990) 9 (2 players, 2 are all-in)

Results: 4,990 pot
      Final Board: 7 K J 6 9
      SB showed Q J and lost (-1,845 net)
      BB showed K 9 and won 4,990 (3,145 net)
      Hero mucked Q Q and lost (-1,300 net)

• 1 antwoord
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Hi Carlytuur,

Ik kan hier als agressor een K voorstellen en mogelijk een K zonder kicker doen folden (alhoewel dit is 1.5$ limiet).

Hier moest ik wel om lachen. Je projecteert je eigen intellect op je tegenstanders, en je maakt dus de fout dat je ervan uit gaat dat je tegenstanders na kunnen denken.

Ik begrijp eerlijk gezegd dat statement uit die video totaal niet. De enige kaart die je hier op de turn kunt krijgen die jouw situatie slechter maakt, is de A. Zelfs als je dus broke zou willen gaan, doe je dat niet door hier te cbetten, maar door bets op turn en river van je tegenstander te callen.

Ik zou hier echter niet gauw broke gaan. Het is een sng, dus je moet dik voorliggen, qua equity, om broke te kunnen gaan. Zelfs als 1 van je tegenstanders bereid is met elke Kx en elke Jx broke te gaan, lig je nog niet eens voor, zelfs als je QT erbij gooit, lig je nog steeds niet ver genoeg voor.

Je zult dus niet anders kunnen dan c/f spelen. Je hebt dan wel 2400 chips over, wat 12bb's is, en genoeg om alsnog ITM te komen.

EDIT: ik heb nu de results gezien, weinig verrassend voor me, iig minder verrassend dan de uitspraak van de pro die je citeerde :) .