NL50 MSS 99 vanuit MP2

• Skrolk
      Skrolk
      Bronze
      Hieronder een leuk handje dat ik tegen kwam in me nieuwe stars avontuur.

Ik open vanuit MP2 met 99 en wordt gecalld door de CO. De flop brengt geen overcards en ik besluit een c-bet te maken welke gecalld wordt.

De turn brengt geen nadelige kaart en ik besluit een second barrel te maken welke wederom gecalld wordt.

De river paired het board en ik sta voor een dillema, maken we een third barrel of checken we de hand uit met een over paar. ik besluit he teerste te doen waarna direct een call volgt.

Had ik deze hand anders moeten spelen?

Known players:
      Position:
      Stack
      SB:
      $43,5
      BB:
      $21,3
      UTG1:
      $50,75
      UTG2:
      $51,25
      MP1:
      $20,5
      Hero:
      $18,25
      MP3:
      $27,05
      CO:
      $33,9
      BU:
      $17,4

0,25/0,5 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy.com Elephant 0.105 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with 9:heart: , 9:diamond:
      3 folds, Hero raises to $1,50, MP3 folds, CO calls $1,50, 3 folds.

Flop: ($3,75) 6:heart: , 5:heart: , 4:heart: (2 players)
      Hero bets $2,15, CO calls $2,15.

Turn: ($8,05) 2:diamond: (2 players)
      Hero bets $4,6, CO calls $4,60.

River: ($17,25) 5:spade: (2 players)
      Hero bets $10 (All-In), CO calls $10,00.

Final Pot: $37,25

Skrolk
  • 6 antwoorden
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Preflop denk ik dat hij vanaf CO zeker met suited connectors gaat callen. Gezien zijn calls hier zie ik hem geen nutflush hebben, maar wel nog steeds een flush. Een straight (draw) is ook nog mogelijk.

Zijn WTS is ook vrij laag wat er op duidt dat hij niet zomaar downcallt (hoewel je sample nog vrij klein is). Dus ik zou hier zeker niet meer betten op de river. Waarschijnlijk zou ik de hand opgeven na de call op de flop, tenzij de hand nog fel verbeterd op turn of river.
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      Hoi skrolk

Vanwaar je keuze voor de 2nd barrel en rivershove? Welke range geef je hem dan op de turn en river?

Cbet op de flop mag wel wat groter vermits het board zo wet is, turn zou ik niet betten veel foldequity heb je niet echt vermits hij met als zen draws toch nog wel gaat callen en het board is vrij gevaarlijk voor 99 op dit punt zou ik met dergelijke hand gewoon liever een cheape showdown zien. Turn bet is oke maar ik zou het denk ik in deze spot liever niet doen (villain afhankelijk ofcourse). River zou ik gewoon check/folden hij gaat nooit met een slechtere hand callen of betten, je hebt goeie showdown value, als je hier shoved verander je je hand echter in een bluf.

Conclusie: flop mag iets groter 3/4e pot ongeveer, iets meer nadenken of je een bepaalde turn wilt 2nd barellen (Er zit hier in deze spot niet superveel 3x in je range voor extra foldequity van een straight die aankomt en zijn draws 7x en hearts callen sowieso), Op de river missen veel 1card draws dus check voor SD value.

Groetjes! :)
    • Tampaloeres81
      Tampaloeres81
      Bronze
      Hey,

Stel dat we de turn wel betten en de river checken. Folden we dan op een river shove van hem of callen tegen busted draws?

T.
    • VipKen
      VipKen
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Tampaloeres81
      Hey,

Stel dat we de turn wel betten en de river checken. Folden we dan op een river shove van hem of callen tegen busted draws?

T.
      Waarom zou je callen? Ik denk dat je dan praktisch altijd beat bent, tenzij je villain al eerder dergelijke lijn hebt zien spelen als bluf. Dit board is zo gevaarlijk, dat ik hier een rivershove nooit (blind) zou callen. Het board is paired en er zijn flush's en straights mogelijk.

Trouwens, op het moment dat je beslist om de turn te betten, moet je voor jezelf al uitmaken wat je op de river gaat doen. Dus als je op dergelijk board al een turnbet doet, zal je waarschijnlijk ook de river betten (=shoven)
    • Gerv
      Gerv
      Bronze
      Tegen een 21/12 pot ik de Flop en shove ik de Turn voor value OF wanneer ik weet dat ie vele bluffs bet wanneer ik naar hem toe check dan c/c ik Turn

Als je Turn bet en de River checked dan moet je hier wel check/callen omdat Villain's range supercapped is omdat ie alle 2pairs+ al zou hebben geraised en zijn shoving range zo polarized is dat je equity mbt pot odds te favourable zijn om te mucken.

Mvg,
      Gerv
    • Tampaloeres81
      Tampaloeres81
      Bronze
      :f_thumbsup:
      bedankt Gerv