AA OOP vs semi-fish

• Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      villain speelt 31-18 maar op een of andere manier is hij toch BE-ish over large sample. Hij foldt slechts 35% op 3bets, 43% op cbets flop, en 60% foldcbet turn. AF 1.8.

Ik weet in deze spot (ook tegen goede regs) vaak niet goed of ik beter kan betten op de turn (voor value uit JJ, TT, plus info of hij een Q heeft) Of in c/c mode te gaan, maar dan moet ik 2 bets callen en ben ik meer kwijt, als hij wél die Q heeft.

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $4(BB) On Game
      Hero ($686)
      BB ($402)
      UTG ($400)
      UTG+1 ($362)
      CO ($407)
      BTN ($98)

Dealt to Hero A:heart: A:diamond:

fold, fold, CO raises to $12, fold, Hero raises to $40, fold, CO calls $28

FLOP ($84) 2:heart: 9:spade: Q:heart:

Hero bets $59, CO calls $59

TURN ($202) 2:heart: 9:spade: Q:heart: Q:diamond:

Hero bets $102, CO folds

Hero shows A:heart: A:diamond:

Hero wins $199
  • 1 antwoord
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Je kunt toch 2 kanten op met deze hand denk ik. Als hij zo licht callt zal hij toch best veel floaten op de flop lijkt mij, maar ook callen met heel veel marginale handen (gutshots). Er ligt nogal wat. Op de turn is de Q niet fijn omdat het toch wel in zijn range zit. Je zou hier check/call 2x prima kunnen spelen als hij flink agressief is, maar ik prefereer een bet omdat er nogal wat draws liggen en hij zal zeker nog een keer callen met TT, JJ, en misschien met 9X. Blank river lijkt me een check/call zodat hij met missed draws kan bluffen en ik ben tegen deze speler niet van plan de river te check/folden tbh.

Verder is het wel een idee om ietsje groter te 3betten tegen hem omdat hij niet fold op 3bets en je bent OOP, maar met AA maakt dat niet zo heel veel uit omdat je toch niet echt meer fold na een 3bet met AA.

Dus ik zou hier voor bet/bet/check-call blank of check-fold heart gaan denk ik.