Begin maken met HUSNG

• pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Goedemorgen,

Ik wil gaan beginnen met HUSNG om met een groot genoeg roll over een tijd de Cash HU te spelen (vanaf NL50 ongeveer). Ik speel al vrij lang de 6-max SNG's. Dus ben al aardig bekent met wat loosere ranges, maar wil nog wat starterstips. Ik wil op Ipoker gaan beginnen en daar wordt op de lagere limieten 5% rake gevraagd wat volgens mij goed te doen is.
      Nu wat vragen:
      - Met welke ranges zal ik bij een unknown starten?
      - Wat voor BRM raden jullie aan, dacht zelf zo'n 70-100 BI. Of kan ik een wat aggresiever BRM aanhouden?

Hebben jullie verder nog startertips?
  • 14 antwoorden
    • LexerZz
      LexerZz
      Bronze
      Tegen unknown: 70% op BU, 30-40% vanaf BB.
      20 - 30 bi brm lijkt me prima.

Ik adviseer je om hier te kijken, staat echt veel in.
      HUSNG verschilt nog wel van HU cash, vooral endgame is belangrijk.
    • LexerZz
      LexerZz
      Bronze
      So why should you play HU sngs?
      Basically there is no other form of poker where you can make so much money per hour with a relatively small bankroll. If you are a 10% ROI or higher player you could easily take $500 and play the 22s on FT for a little under $20 an hour 1 tabling with almost no risk of ruin. If you were to compare that to other forms of poker you would need a $1k+ bankroll 4 tabling 50nl or about $1500 playing the 16 9-man turbos 8 tabling to make a similar hourly rate (dont get on my ass about numbers Im just giving you an idea). Clearly this is a great way to build a bankroll if your starting low.
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Welke ga je spelen, de turbo of regular speed?

De regular speed sng's hebben minder variance dan de turbo, je speelt gemiddeld deeper en langer. Dus daar zou je zoals al gezegd met een brm van 20-30bi goed kunnen spelen (ligt natuurlijk aan wat je zelf wilt, een aggresief brm of niet).

Voor de turbo's zou ik wat meer bi's nemen, zeg 30-45bi.

Als je net begint kan je ook de eerste paar sng's die je speelt onder je brm spelen om een 'feeling' te krijgen hoe de random villian speelt. De $1 en $10 schelen weinig qua niveau.

edit: Ipoker is inderdaad een goede site om te spelen, 5% rake is het laagste dat je gaat vinden en goede traffic.
    • drdavy
      drdavy
      Bronze
      Ik ben zelf ook aan hu grinden en heb nu 700 games gepeeld, en heb een 13 bi downswing gehad. GL
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Reg of turbo?

En welke limiet?
    • drdavy
      drdavy
      Bronze
      Turbo/SPEED ik heb 188 6$ en 549 11$ gepeeld.

Maar ik ben in de raise om mijn ergste downswing te krijgen. -7bi vanacht
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Thormtos91
      Welke ga je spelen, de turbo of regular speed?

De regular speed sng's hebben minder variance dan de turbo, je speelt gemiddeld deeper en langer. Dus daar zou je zoals al gezegd met een brm van 20-30bi goed kunnen spelen (ligt natuurlijk aan wat je zelf wilt, een aggresief brm of niet).

Voor de turbo's zou ik wat meer bi's nemen, zeg 30-45bi.

Als je net begint kan je ook de eerste paar sng's die je speelt onder je brm spelen om een 'feeling' te krijgen hoe de random villian speelt. De $1 en $10 schelen weinig qua niveau.

edit: Ipoker is inderdaad een goede site om te spelen, 5% rake is het laagste dat je gaat vinden en goede traffic.
      Speel nu de turbo's met een bijna 100 BI BRM, maar ga dan meteen omhoog naar de 50 BI. Speelde de eerste paar op de $1 en ga zo dan beginnen aan de $2,- Waarschijnlijk eerst 1 tafel en desnoods een 2e ernaast, maar aan het begin zeker niet meer omdat ik eerst door moet hebben hoe ze te spelen.
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Het is zeker aan te raden om 1 tafel te spelen.

Als je het een tijdje grind en goed beat kun je gaan nadenken om 2 tafels te spelen, maar dan heb je bijna altijd een lagere ROI. Daarbij kan je je het beste focussen om een goede husng's speler te worden, en dit gaat natuurlijk het beste met 1 tafel.
    • Thormtos91
      Thormtos91
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door drdavy

Wat voor brm hou je aan?
    • LexerZz
      LexerZz
      Bronze
      Niet.
      Op stars isvanaf de $7 de rake lager.
      6.71+0.29 komt neer op 4.3% rake. (turbo's)
      Daarnaast kan je door de betere software meer games / uur spelen.
    • pbijvoet
      pbijvoet
      Bronze
      Ja das waar, maar heb de roll nog niet voor de $7. :D . Eerst maar eens roll opbouwen 1 table at the time ;) .
      Nog meer tips om op te letten? Wellicht iemand die me op Skype wil helpen etc. stuur dan even een PM.
    • drdavy
      drdavy
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Thormtos91
      Oorspronkelijk gepost door drdavy

Wat voor brm hou je aan?

Heb momeneel 600$ en speel de 11$SPEED. maar op de site waar ik speel is er geen 22$ SPEED. En personlijk weet ik nog niet wanneer ik ga shotjes wagen op 33$.

Denk als ik iets van 25 bi van 33$ heb dat ik een shotje ga wagen. En dan Down met 20 BI
    • noisecore
      noisecore
      Bronze
      zou eigelijk zelfs HU SNG blijven spelen tot je NL100 cash kan shotten, rake op NL50 is best hoog, op NL100 iets lager al denk ik.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door noisecore
      zou eigelijk zelfs HU SNG blijven spelen tot je NL100 cash kan shotten, rake op NL50 is best hoog, op NL100 iets lager al denk ik.
      Je kan natuurlijk ook gewoon doormoven op sng's imo vrij groote switch van sng HU naar cash.
      Tevens adviseer ik ook 1 tafel zelfs livb doet vrijwel geen 2 tabling met hu iirc.