NL10, 66 set on flop in multiway pot

• ninjaconsul
      ninjaconsul
      Bronze
      Ik heb een paar vragen bij deze hand.

Kon ik preflop raisen? Mijn idee was dat een laag pair een goed hand is in een multiway pot, enkel om een zesje te hitten. Verdacht vond ik ook de UTG limp van een van de regs. (12/7, 200 handen)

Ik heb een paar vragen bij deze hand

Op de flop hit ik een set. Uit positie en met vijf spelers dacht ik te kunnen checkraisen. Nu twijfel ik of dat ideaal is. Er is een mogelijke flushdraw en straightdraw op de flop. En daardoor toon ik misschien dat mijn hand wel heel sterk is.

Op de turn bet ik, word ik geraised. Ik threebet.
      Na de twee calls van mijn 3bet op de turn vermoed ik dat ik misschien achter kan liggen. Toch voel ik me potcommitted en bet all in op de river.

Hand converted with online PokerStrategy.com hand converter:

Hand afspelen

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (8 handed)

Known players:
      BU:
      $10.00
      SB (Hero):
      $10.00
      BB:
      $10.00
      UTG2:
      $10.00
      MP1:
      $20.85
      MP2:
      $14.72
      MP3:
      $5.56
      CO:
      $7.25

Preflop: Hero is SB with 6, 6.
      UTG2 calls $0.10, MP1 calls $0.10, 2 folds, CO calls $0.10, BU folds, Hero calls $0.05, BB checks.

Flop: ($0.5) K, 6, 9 (5 players)
      Hero checks, BB checks, UTG2 checks, MP1 checks, CO checks.

Turn: ($0.5) 4 (5 players)
      Hero bets $0.48, BB folds, UTG2 raises to $1.44, MP1 folds, CO calls $1.44, Hero raises to $4.68, UTG2 calls $3.24, CO calls $3.24.

River: ($14.54) J (3 players)
      Hero bets $5.22, UTG2 calls $5.22, CO folds.

Final Pot: $24.98.

Results follow:

UTG2 shows three of a kind, kings(Kd Kc).
      Hero shows three of a kind, sixes(6c 6s).

UTG2 wins with three of a kind, kings(Kd Kc).

Mocht ik geraised hebben preflop, had UTG2 seker ge3bet en had ik moeten folden.
  • 1 antwoord
    • Wryzeth
      Wryzeth
      Bronze
      Pre-flop enkel completen is perfect hier. Je zit in de SB, de slechtste positie aan tafel waar je altijd uit positie speelt en dan is het niet verstandig om met zo'n marginale hand zo veel limpers te isoleren. Er gaan vaak minstens twee overcards vallen, je zit uit positie en het is multi-way. Het enige wat je wilt hitten is een set en alle andere keren moet je check/folden in een 5-waypot. Daarom heeft het geen zin de pot pre-flop op te blazen omdat iedereen toch wel called.

Dit is wel een duidelijke spot voor een pot-sized donkbet op de flop. De kans is erg groot dat iemand een K heeft gehit of een (-)draw heeft en daar wil je bescherming tegen en value van. Ook wil je de pot bouwen en niet het risico lopen dat de hand doorgechecked wordt.

As played is je turnactie prima, je kan er nog steeds vanuitgaan dat je de beste hand hebt, helemaal nadat iedereen de flop heeft rondgechecked. KK zal men zelden hebben door de limps pre-flop en iemand met 99 had deze vast wel gebet op de flop. De rivershove is ook prima.

Dat je de hand verliest wil niet zeggen dat je hem (pre-flop en as played op de turn en river) verkeerd hebt gespeeld. Gewoon een note maken dat UTG limped met monsters in vroege positie en daar voortaan rekening mee houden. :)