AK vs tighte speler

• ayden123
      ayden123
      Bronze
      Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.05(BB) Poker Stars
      SB ($4.95)
      BB ($2)
      UTG ($2.31)
      UTG+1 ($2)
      UTG+2 ($6.55)
      MP1 ($3.27)
      MP2 ($1.95)
      Hero ($14.47)
      BTN ($5.89)

UTG+1 posts $0.05

Dealt to Hero K:diamond: A:club:

fold, UTG+1 checks, fold, fold, fold, Hero raises to $0.20, BTN raises to $0.60, fold, fold, fold, Hero raises to $1.30, BTN raises to $3.15, fold

BTN wins $2.72

Het is een tighte speler, kan ik de 4-bet dan nog wel maken of kan ik beter callen en hopen op een aas of koning? Of zelfs folden?
  • 7 antwoorden
    • darko163
      darko163
      SuperModerator
      SuperModerator
      Het hangt er vanaf hoe tight tight is he. Wat is het doel van je 4bet? Denk je dat hij je daar nog called met AJ/AQ of lagere PP? Indien niet verkies ik hier een call OOP, je speelt dan wel OOP maar je houdt wel zijn zwakkere handen erin.

Natuurlijk kan je dan ook niet zomaar op elke flop opgeven. Als je twijfelt of je wel zou callen, dan zou ik tegen een écht tighte speler eerder gewoon folden.
    • ayden123
      ayden123
      Bronze
      Ik pikte liever de pot pre-flop op aangezien AK slecht speelt OOP. Achteraf denk ik dat ik liever gelijk had gefold of had gecalled aangezien zijn 3-bet percentage onder de 2%(?) zat over meer dan 100 handen. Ik vind het na een 3-bet altijd nog lastig spelen wanneer ik wel mijn koning raak en hij agressief door blijft betten.
    • KillBZ
      KillBZ
      Bronze
      Als hij 2% 3bet is het een vrij easy fold, je gaat niks laten folden op een 4bet, je implied odds zijn slecht en hij heeft super veel blockers in zn range.. Daarnaast zal hij heel veel gaan 5betten
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Zou jij zijn stats willen geven? Over 100 handen is niet echt een super sample om iemand zijn 3-bet range te geven. Maar als je het over 2 procent hebt op NL5, dan denk ik dat hij gewoon 3-bet met AA,KK,QQ, en wellicht AKs of AKo. Maar ik zou op NL5 gewoon straightforward spelen en AK OOP folden op een solid/tighte speler. Callen vind ik persoonlijk slechter dan 4-betten omdat je niet weet waar je staat en bijna altijd afgestacked wordt. Tegen zo'n iemand is een fold gewoon het beste ookal is het AK.
    • ayden123
      ayden123
      Bronze
      Zo denk ik er nu ook over inderdaad. Hij speelde echt maar 4% van zijn handen geloof ik. VPIP en PFR waren gelijk. Dit was de 2de keer dat hij 3-bette en de eerste keer draaide hij koningen om meen ik te herinneren. Heb nog veel bij te leren qua cashgames want als ik het achteraf zo terug zie zou het een instant fold geweest zijn :coolface:
    • olram6
      olram6
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ayden123
      Zo denk ik er nu ook over inderdaad. Hij speelde echt maar 4% van zijn handen geloof ik. VPIP en PFR waren gelijk. Dit was de 2de keer dat hij 3-bette en de eerste keer draaide hij koningen om meen ik te herinneren. Heb nog veel bij te leren qua cashgames want als ik het achteraf zo terug zie zou het een instant fold geweest zijn :coolface:
      Ach iedereen maakt fouten! En het mooie is dat je van je fouten snel leert!
    • Vice1
      Vice1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door olram6
      Zou jij zijn stats willen geven? Over 100 handen is niet echt een super sample om iemand zijn 3-bet range te geven. Maar als je het over 2 procent hebt op NL5, dan denk ik dat hij gewoon 3-bet met AA,KK,QQ, en wellicht AKs of AKo. Maar ik zou op NL5 gewoon straightforward spelen en AK OOP folden op een solid/tighte speler. Callen vind ik persoonlijk slechter dan 4-betten omdat je niet weet waar je staat en bijna altijd afgestacked wordt. Tegen zo'n iemand is een fold gewoon het beste ookal is het AK.
      +1

Ik zou niet zo snel hier OOP AK gaan callen, vooral aangezien het een tighte speler is (ligt wel beetje aan sample size ofc). Wat je nu doet is eigenlijk in feite een 4bet bluf met blockers wat opzich wel kan tegen mensen die wijd 3betten en veel folden op 4bets.

Het probleem met flatten OOP is dat je vaak mist en als je hit je weinig geld in de pot krijgt als favorite. Verder tegen tighte tegenstanders heb je veel reversed implied odds wat inhoud als je wel hit dat je mssn nog wel beat bent. Bv Als hij KK heeft en flop is Kxx of hij heeft AA en flop is Kxx of Axx. Je raakt dan veel geld kwijt. Alles bij elkaar genomen is het dus een -ev play.