Nl10: Qq

• elderwon
      elderwon
      Bronze
      UTG ziet er vrij nitty uit over een 40tal handen: 15/13/0.5. Hij is dus retepassief.

Ik vind QQ en 3b de nit

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $0.10(BB) Replayer
      SB ($12.78)
      BB ($4.79)
      UTG ($10)
      Hero ($10.49)
      CO ($10)
      BTN ($18.61)

Dealt to Hero Q:club: Q:heart:

UTG raises to $0.35, Hero raises to $1.30, fold, fold, fold, fold, UTG calls $0.95

FLOP ($2.75) 5:spade: Q:spade: 2:spade:

UTG checks, Hero bets $1.60, UTG raises to $4.25, Hero ???

Mijn eerste reactie is push maar hij is wel heel passief en 3b de flop in een 3b pot. Ik zou hem op een JJ+ zetten, hij zou AA of KK pre wel eens slow gespeeld kunnen hebben.
      zo een gast callt denk ik geen 3b met SC's of suited kaarten of ben ik daar verkeerd in?
  • 6 antwoorden
    • Jayrikh
      Jayrikh
      Bronze
      Hups all in met de hap.. hij kan net zo goed AA/KK met een :spade: hebben.. en zelfs tegen een geflopte flush heb je nog outs zat :)

Ps: als hij zo "rete passief" is, waarom 3bet je dan preflop?
    • ShovingLoose
      ShovingLoose
      Silver
      Ik heb even met pokerstove een range bepaald. Eerst 13 procent van de handen gepakt. En daarna gekeken waarmee hij een 3bet zou kunnen callen en waarmee hij zou kunnen raisen op de flop.

Ik weet niet over hoeveel handen zijn stats zijn maar het kan best zijn dat hij een keer wilde setminen.

Ik kwam tot (JJ-77),AJs+,KQs,AQo+ en daartegen heb je 84%.
      De handen tussen haakjes lijkt wat minder waarschijnlijk door zijn flopraise. Ook zonder die handen heb je bijna 84%. Ik zie regelmatig dit soort spelers een move met de tussen-haakjes-handen maken op zo'n 3-flush flop, waarschijnlijk omdat ze weten dat hun imago tight is.

Maar 84% zegt genoeg. Zorg dat je het er nu in krijgt.... Wat als er een schoppen op de turn komt? Hij zit al aan de pot vast. Dus hij ramt het op elke turn er wel in als je op de flop callt. Pompen op die flop!
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Wel ik 3b pre omdat die lage AF postflop is en als ik call ik geen idee heb waar ik sta tegen deze gast.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door elderwon
      Wel ik 3b pre omdat die lage AF postflop is en als ik call ik geen idee heb waar ik sta tegen deze gast.
      Dit is echt een slechte motivatie om te 3betten. Je 3bet nooit om te weten waar je staat, maar altijd vr value of vr foldequity.
      Dus ik zou hier altijd callen tegen zo een speler preflop.

Op de flop heb je easy shove.
    • elderwon
      elderwon
      Bronze
      Mja, in feite is dat een value 3bet he.
      Gaat hij erover met een 4bet dan mag ik hier altijd wel uitgaan van een AA of KK denk ik, da is het vrij easy fold.
      Ik wil maar zeggen dat met een call ik nog altijd de beste hand kan hebben op de flop maar moeilijker kan inschatten wat hij heeft.
    • BillClinton
      BillClinton
      Bronze
      als je voor value 3bet is het niet de bedoeling dat je op een 4bet gaat folden. Als je bang hebt als hij gaat 4betten kan je gwn beter preflop flatten om idd zijn range zo groot mogelijk te houden.
      als je QQ hier gaat 3bet folden maak je er een bluf van en stel je QQ eigenlijk gelijk aan 83 of 72.