AJs draw

• Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      van deze hand baal ik echt, volgens mij heb ik alles verkeerd gedaan.
      Ten eerste is het tegen een redelijk unknown reg, dus waarom ik 3bet preflop vraag ik me ook af. Ik doe het omdat hij tot dan toe 75% fold op 3bets, en niet 4bet. Dus als hij foldt is het fine, dan hoef ik geen marginale hand OOP te spelen, en een call is ook fine. Op de flop is een cbet mandatory, maar dan.... Fold 2 cbet tot dan toe 65% trouwens, verdere stats zijn unreliable

Grabbed by Holdem Manager
      NL Holdem $6(BB) Replayer
      Hero ($1,331)
      BB ($747)
      UTG ($278)
      UTG+1 ($639)
      CO ($843)
      BTN ($403)

Dealt to Hero J:club: A:club:

fold, fold, CO raises to $15, fold, Hero raises to $51, fold, CO calls $36

FLOP ($108) 7:heart: Q:club: 8:club:

Hero bets $79, CO calls $79

TURN ($266) 7:heart: Q:club: 8:club: T:spade:

Hero checks, CO bets $149, Hero calls $149

RIVER ($564) 7:heart: Q:club: 8:club: T:spade: 3:heart:

Hero checks, CO bets $564 (AI), Hero folds

CO wins $561
  • 3 antwoorden
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Tja, diep is wel wat lastig spelen OOP, daarom zou ik een call preflop beter vinden. Jouw hand speelt prima in single-raised pots tegen zijn range want je ligt behoorlijk voor op zijn range. In dat geval zou je zo een flop lekker agressief kunnen check/raisen etc. en dat maakt het voor jou een stuk makkelijker.

As played zou ik altijd de turn doorbetten. Je zou kunnen denken aan de flop wat kleiner te betten zodat je op de turn eventueel nog zou kunnen bet/folden maar dat suckt wel met zoveel equity. Het probleem met de turn check/callen is dat je eigenlijk al aangeeft een marginale hand te hebben of een draw dus dan kan hij perfect spelen. Als de draws niet hitten op de river kan hij gewoon shoven want je moet toch alles folden en als de draw wel hit haal je meestal geen value meer, behalve misschien op de Kx. Je wilt altijd rekening houden met wat je represent en zorgen dat hij de moeilijke beslissingen heeft. Als jij hier de turn flink doorbet zal hij toch echt wel een sterke hand moeten hebben om door te gaan. Ik denk dat hij de flop kan callen met een behoorlijk deel van zijn range. Omdat het diep is kan hij prima floaten met elke gutshot, elke flush draw, elk midpair o.i.d. Op een turnbarrel gaat hij dus flink veel handen folden. Eventueel zou je dan nog kunnen denken aan een 3de barrel op de river want wanneer hij 2x callt verwacht ik toch dat hij redelijk marginaal is omdat er nogal wat draws op de flop/turn zijn en ik denk dat hij zelfs KK dan nog moet folden.

Qua sizing kun je gaan tussen nog iets groter op de flop en dan de turn gewoon knallen zodat je op een shove wel moet callen (dus als er iets van 1/2pot overblijft om af te callen) en ik denk dat ik dat prefereer boven kleinere bets op flop/turn zodat je nog kan folden. Dit omdat je equity zo groot is.

Een laatste optie zou nog een check/shove kunnen zijn op de turn. Je hebt heel veel equity en hij zal best veel floaten en dus bet/folden op de turn. Misschien is dit echter een betere optie voor als je hem wat beter kent.

Ik zou dus gaan voor iets van $92 flop, $203 turn, shove river.

Overigens lijkt het erop dat de reden dat je denkt alles fout gedaan te hebben ligt aan het feit dat je dus 200bb+ diep zit en dat je daarom voor een lage variance route bent gegaan. Hoe jij de hand hebt gespeeld is overigens niet heel slecht ofzo. Op de turn heb je rond de 33% equity en je krijgt makkelijk directe pot odds om te callen. Je krijgt echter bijna nooit value op de river tenzij hij op een bluff zit maar je hebt het zeker niet -EV gespeeld ofzo.

Iig preflop gewoon flatten. Van te voren altijd afvragen of je de hand niet te moeilijk maakt voor jezelf door te 3betten. Wanneer je zo diep zit zou ik altijd heel gepolariseerd 3betten overigens. Suited connectors en pocketpairs worden uiteraard sterker wanneer je diep zit en handen als QQ-TT en AQo, AJs etc. worden wel lastig te spelen tegen goede spelers. Daar is deze hand een goed voorbeeld van.
    • Chivaz1
      Chivaz1
      Bronze
      hij zei achteraf overigens dat hij niets had, dus waarschijnlijk had hij wel iets als 2pair ofzo.

Een kleine flopbet, diep, OOP ben ik geen fan van, want dat doe je nooit als je wilt protecten (tenzij je dan weer 3bet, maargoed). Dus een grotere flopbet en dan een checkshove turn lijkt me het beste. Al bestaat er best een kans dat je keihard in het mes loopt dan, vandaar ook dat ik hier wat voorzichtiger speel op de turn. Ik denk dat ik op nl200 hier de turn zou check/shoven trouwens, maar net een paar shotjes nemen op nl600, en vervolgens 200BB diep OOP met een draw terecht komen, waarschijnlijk was ik toch een beetje scared money hier... Hier moet ik natuurlijk preflop al bij nadenken en gewoon AJs tegen een unknown callen in de blinds.
    • Twisted1984
      Twisted1984
      Bronze
      Oh zie nu pas dat het 600NL is :facepalm: . Dat maakt de likelyhood dat hij niks heeft wel veel groter vind ik omdat mensen toch minder vaak grote bluffs zullen maken 200bb diep. Dit is 'maar' 145bb diep (oid).

Nou ja, ik zou alsnog gewoon 3barrelen of turn check/shoven inderdaad met voorkeur voor 3barrelen. Check/shove is ook prima. Je zegt wel 'loopt in het mes' maar je hebt hier zoveel equity dat het niet uitmaakt.

Wat wel het kernpunt is van deze hand en wat je moet doen is op een manier fold equity creëren want sterke draws zijn natuurlijk sterk omdat je ze flink kan pushen met voordeel dat je fold equity hebt. Dit weet je natuurlijk wel, maar ik spel het toch nog even uit voor de duidelijkheid :) .

Ik zei al dat ik kleine bets niet prefereer in mijn post dus ik geef een klein voordeel aan 2 grote bets en AI river omdat je niet wil bet/folden op de turn met zoveel equity. Als je maar op een allin op de turn iets van 35% nodig hebt en dat is vrij ez met een betsizing. Check/shove is verder fine.