[45mans, laatst 3] AJo, call push?

• TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Dit was de tweede hand na de pauze. De eerste hand kreeg ik gratis de blinds+antes. De BB zat nog op sit-out.
      Voor de pauze hadden we met z'n 3en al aantal handen gespeeld. Toen we met z'n 3en kwamen te zitten waren de stacks allemaal gelijk verdeeld en waren het vooral de SB en BU die wat handen uitvochten en mijn inbreng bleef beperkt tot blinds stelen.

Ik dacht in eerste instantie aan easycall, maar later sprak ik er met wat andere over en dacht ik: ik heb nog 15bb en als de bb op sit-out blijft zitten is dat gratis money. (BB kwam hand erna al terug, maar dat weet je van te voren natuurlijk niet.) Wat zouden jullie doen?

PokerStars - $0.45+$0.05|800/1600 NL (9 max) - Holdem - 3 players
      Hand converted by PokerTracker 3

BB: 11,365.00
      BTN: 31,569.00
      Hero (SB): 24,566.00

BB posts ante 75.00, BTN posts ante 75.00, Hero posts ante 75.00, Hero posts SB 800.00, BB posts BB 1,600.00

Pre Flop: (2625.00) Hero has A:spade: J:heart:

BTN raises to 31,494.00 and is all-in, Hero ???
  • 4 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Hi The Erwin,

Ik moet zeggen, dit vind ik wel een mooie. Lekker multiple choice dilemma.

Ik zou eerlijk gezegd de sit out niet heel hard meenemen, wel is het natuurlijk zo dat hij (ook nog) maar 7bb's heeft, en je dus redelijk heavy voor ICM betaald. Uiteindelijk is het denk ik het beste als ik deze vraag gewoon bereken, en daarna pas kijk wat nu realistischer is.

Mijn intuitie zegt dat folden hier duidelijk beter is, omdat bb zo'n kleine stack heeft, en AJo slechts beperkte equity heeft, iig nooit 70-30 voorligt oid.

Mijn intuitie zat goed, het is echt duidelijk een icm-fold. Zelfs als villain 50% pushed is folden nog beter. Hier speelt de kleine stack van BB dus echt een grote rol. Ik laat bb hier overigens ATs-AJs en 88 callen, omdat sngwiz niet alles kan folden. Maar als bb minder handen called, dan wordt jouw call alleen maar slechter, dus dit is duidelijk beter te folden.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Hmm ik ben niet zo bekend met SNG wizzard, dus ik snap de instellingen niet helemaal. Maar wat ik wel snap is dus wanneer je nog maar met een paar man over bent en er shortstacks tussen zitten, je de bigstacks zo goed als niet moet bespelen.

Met welke handen zou je hier wel callen? Alleen QQ+,AK?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Oorspronkelijk gepost door TheErwin
      Hmm ik ben niet zo bekend met SNG wizzard, dus ik snap de instellingen niet helemaal. Maar wat ik wel snap is dus wanneer je nog maar met een paar man over bent en er shortstacks tussen zitten, je de bigstacks zo goed als niet moet bespelen.

Met welke handen zou je hier wel callen? Alleen QQ+,AK?
      Nou, in feite heb ik het gewoon precies zo ingesteld, dat de range van bu zodanig is, dat een call met AJo precies goed is. Dat is hier dus bij een BU-range van~60%.

Welke handen je wel kunt callen, is ongeveer TT+ AK vermoed ik.

Het punt is, in dit soort situaties, waarin het heel veel geld kost om te verliezen, pocketpairs veel beter worden dan Ax handen. Met de equilator kun je dat gemakkelijk testen. Voer maar eens TT in, en AQ, en kijk hoeveel kans te winnen ze hebben tegen verschillende ranges. Je zult zien dat je tegen wat wijdere ranges veel meer hebt aan een hoge pocket.

Ik hoop dat ik je vraag beantwoord heb, zo niet, vraag dan gerust door.
    • TheErwin
      TheErwin
      Silver
      Ah nu komt pas door waar EqP% en EqF% voor staan en hoe ik de rest van het plaatje moet lezen. Bij een push range van BU van 60.1% is AJo net een push. BU zal nooit zo wijd pushen, dus is AJo inderdaad een fold.

Net ook even met Equilab zitten spelen met verschillende ranges en TT heeft inderdaad vaak ongeveer de zelfde equity als AK en vanaf JJ+ gaat je equity met snelle stappen vooruit.

Bedankt! :)