25c/50c AK, niet cappen?

• samni
      samni
      Bronze
      Villain speelt vrij solid, dus aan de tighte kant (16/10 over 175 handen). Kan ik dan beter callen pre, ondanks dat charts cap voorschrijft?

Kan ik hier op de flop nog callen (omdat ik wel sicke odds krijg ondanks dat ik niet denk dat ik ooit nog 6 clean outs voor A en K heb)?

Ik had eerlijk gezegd sinds de flop het gevoel dat de btn met AA of KK zat...

$0.25/$0.50 Limit Holdem
      PokerStars
      10 Players
      Hand Conversion Powered by weaktight.com

Stacks:
      UTG AlexAbrams ($11.30)
      UTG+1 Hinoro ($4.30)
      UTG+2 Sergey_or ($26.60)
      MP1 Zidan10892 ($4.10)
      MP2 Samni ($8.95)
      MP3 MrZimmer007 ($6)
      CO obartkev ($0.60)
      BTN veryluckyboy ($11.05)
      SB Sir Wanderer ($6.90)
      BB adrivr ($10.80)

Pre-Flop: (1.4 SB, 10 players) Samni is MP2 K:club: A:heart:
      1 fold, Hinoro calls, 2 folds, Samni raises, 2 folds, veryluckyboy 3-bets, 1 fold, adrivr calls, Hinoro calls, Samni 4-bets, veryluckyboy calls, adrivr calls, Hinoro calls

Flop: 3:diamond: 7:spade: J:spade: (16.4 SB, 4 players)
      adrivr checks, Hinoro checks, Samni checks, veryluckyboy bets, adrivr calls, Hinoro calls, Samni calls

Turn: 6:heart: (10.2 BB, 4 players)
      adrivr checks, Hinoro checks, Samni checks, veryluckyboy bets, adrivr calls, Hinoro calls, Samni folds

River: 10:heart: (13.2 BB, 3 players)
      adrivr checks, Hinoro checks, veryluckyboy bets, adrivr folds, Hinoro calls

Final Pot: 15.2 BB
      veryluckyboy shows a pair of Aces
      A:club: A:diamond:
  • 3 antwoorden
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Charts zeggen idd dat je moet 4-betten maar ik doet het ook niet altijd zeker omdat je tegen 3 man komt te zitten en je dus lastig een schatting kunt maken hoe je ervoor staat. Ik denk dat ik hier flop ga betten (ondanks dat je tegen 4 man zit) om wat meer info te krijgen, krijg je dan raise tegen kun je denk ik wel op gaan geven omdat zijn range. Anders blijf je downcallen omdat de odds goed zijn.

Zoals ik al zei ik vind dit lastige spots dus ik ben benieuwd wat andere hier van zeggen!!
    • samni
      samni
      Bronze
      Ik geloof dat Caroline iets zal zeggen dat betten voor info niet goed is :P
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Hier preflop cappen of 3-bet callen ben ik zelf niet zo uitgesproken over in zulke multiway pots tegen tighte 3-betters. De charts raden een cap aan, maar AK speelt helemaal niet zo geweldig in zulke multiway pots en even uit m'n hoofd is zijn equity ook niet eens zo bijzonder meer. Om die reden heb ik het voor mezelf gevonden in het cappen van AKs en het callen van AKo.

Ik ga de flop hier niet betten. Heeft geen enkele zin met 4 man op zo'n drawy board. Is gewoon bets weggooien dan.

Flop call ik omdat je geweldige odds krijgt en de actie sluit. Je hebt 2 A's die vaak nog wel goed zijn. 2 K's die soms nog wel goed zijn. En misschien een backdoor sdraw. Turn unimproved folden.

@pcbeem: Ik denk niet dat caroline bedoelde dat betten voor info slecht is, maar jij gebruikt de term in erg veel gevallen waar het totaal niet van toepassing is.

Je krijgt hier geen info door te betten. Een raise danwel call van iemand hier geeft je helemaal geen info. Dat kunnen in beide gevallen makkelijk flushdraws/pocket pairs/Jx/whatever zijn. Het concept betten voor info bestaat m.i. wel, maar speelt een vrij kleine rol. Het is dus alleen van toepassing als die info je dan dus ook helpt in welke beslissing je erna moet nemen.