Handjudging forums

• samni
      samni
      Bronze
      Zo geweldig leuk die dingen, zeker als je een nieuwe game aan het leren bent. Echter stel ik me de vraag waarom er een limiet staat op het aantal handen dat je mag posten?

Ik ben nu een beginnend FL-speler en speel redelijk wat handen fout, en heb over redelijk wat handen vragen. Het is toch zeker mogelijk dat ik dan meer dan 10 handen heb op 1 dag waar ik niet zeker van ben?
  • 12 antwoorden
    • Shenno
      Shenno
      Bronze
      Langs de ene kant snap ik het wel.. Als iedereen een shitload aan handen gaat posten (niet slecht bedoeld) dan ziet men in no-time de bomen door het bos nietmeer. Al vind ik 10 ook niet ontzettend veel.
    • hoedinie
      hoedinie
      Bronze
      ik wist niet eens dat er een max. aantal handen per dag was :)
    • pcbeem
      pcbeem
      Moderator
      Moderator
      Als je er nog meer gaat posten ga ik ze niet allemaal meer bekijken :s_evil: .
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Tsja er zijn maar een aantal handjudges per forum. Hierdoor wordt gewoon gezorgd dat deze judges genoeg tijd hebben om de handen te beoordelen. Als ze ineens honderden handen moeten beoordelen gaat de kwaliteit van de judgings al gauw achteruit.
    • chaserr
      chaserr
      Bronze
      Yea tevens het feit dat als je teveel handen gaat posten het gevaar loert dat je minder zelf gaat nadenken. Door de max 10 handen regel post je vaak de cruciale spots waarover je twijfelt en daar gaat het om imo.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Hey Samni,

Goed dat je dit aangeeft.
      Heb je hier veel last van? Ik kan me voorstellen dat wanneer je van variant verandert, dat je dan veel handjes wil posten.

Het is echter wel de bedoeling dat iedereen eerst zelf ook goed nadenkt over de handen. (niet zeggend dat je dat niet doet!). Maar we willen voorkomen dat sommige mensen in 1 keer zoveel handen spammen, dat daardoor andere leden ook geen aandacht meer krijgen voor hun handen omdat de judges overbelast zijn met de handen van 1 poster.

Als je iedere dag je 10 handen post, dan kun je er tot 70 per week posten. Ik denk dat je dan wel een aardig eind moet komen toch? Misschien zul je dan op sommige dagen wel wat handjes moeten doorschuiven naar de volgende dag.

Als je eenmaal gewend bent aan de overstap, denk je dan dat je beperkt wordt in je ontwikkeling wanneer je maximum aantal handen op 70 per week ligt? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat door deze limiet je ontwikkeling wordt tegengehouden.
    • samni
      samni
      Bronze
      Ik kan het wel begrijpen waarom jullie dit doen nu jullie het zo zeggen. Op het moment zelf had ik gewoon zoiets van *tilt* :P
      Gemiddeld kom ik natuurlijk zeker toe met 10 per dag dus zal maar het systeem toepassen van handjes doorschuiven (ja jullie komen er niet van af :rage:)

Denk als ik eenmaal aan FL gewoon ben dat het aantal geposte handen natuurlijk nog zal verminderen (meeste situaties worden standaard, zullen niet superveel akelige spots langskomen enzo) en dan zal 10 wel volstaan.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      haha, ja ik kan me voorstellen dat het op dat moment even vervelend is, ook omdat je dan net met die vragen zit voor die handen. Maar ik denk dat het in bijna ieder geval zo is dat je met het doorschuiven van een paar handjes naar de volgende dag je wel al je belangrijke handen makkelijk kunt laten beoordelen.

Zeker zoals je zegt, omdat je na een tijdje bepaalde handen helemaal niet meer zal posten (daarvoor in de plaats misschien juist wel andere, omdat je die nu nog als standaard ziet , maar die dat misschien niet zijn)

Mocht het toch echt problemen opleveren, laat het dan zeker nog een keer weten.

Veel succes met de overstap trouwens! Hoe bevalt het?
    • DonBartos
      DonBartos
      Bronze
      Yeah maar samni, het gaat niet om het totaal aantal. Want het maakt in principe niet uit als er een miljoen handen gepost worden in een ruime tijd. Maar als er ineens één of twee enthousiastelingen zijn die er 50 op een dag posten, is dat gewoon niet bij te houden voor de judges en zal ofwel de deadline van de judgings milder/ruimer moeten, of zal de kwaliteit van de judgings omlaag gaan.

En PokerStrategy.com staat denk ik juist bekend om zijn snelle, en zorgvuldige manier van judgen, dus dan moet de kwantiteit gewoon in bedwang gehouden worden.

Disclaimer: Ik post dit als Bartje zijnde en niet als woordvoerder van PokerStrategy.com, dus correct me if Im wrong
    • samni
      samni
      Bronze
      @ Lanfear: ja voorlopig bevalt het me prima. Vind het superfijn spelletje en ben nog nooit zo gemotiveerd en vastberaden geweest om een iets hogere limiet te crushen op lange termijn (truestory, ook al is het ongeloofwaardig, mij kennende).

@ Donbartos: dat begrijp ik, en uiteraard zijn "slechtere" judgings ontoelaatbaar. Weet nog van toen ik handjudge was dat het inderdaad de bedoeling was dat er binnen de 24h een eerste reactie was. Echter vind ik het niet meer dan normaal, als de limiet van aantal te posten handen verhoogd, deze deadline ook zou verhogen. Ik zal zeker niet van iemand die dit vrijwillig doet verwachten om 25 handen of meer oid te judgen op 1 dag.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Silver
      Ik vind niet dat je het moet beheersen met technische middelen. Ik vind het wel jammer als er zonder commentaar 20 handen neergekwakt worden.

Aan de andere kant vind ik het wel een goed idee als users af en toe eens hun spel op onorthoxe wijze laten beoordelen, en 20 semiwillekeurige push/fold handen posten, en er duidelijk bijzetten dat ze gewoon een kort antwoord willen. Dat kan onzekerheid wegnemen, of juist teweegbrengen, wat soms nuttiger is dan 1 hand posten met uitgebreide analyse.
    • Sailer85
      Sailer85
      Bronze
      10 handen maximaal per dag posten vind ik op zich goed. De meeste handen kan je namelijk met een pokertool als equilator/propokertools etc. ook zelf berekenen of je de goede move maakt. Dus 10 moeilijke spots per dag lijkt mij zeer acceptabel.
      Je kan ze namelijk ook in een blog oid posten krijg je er vaak ook commentaar op, al is dat dan niet van een officiële hand judge.

Alleen dat er af en toe een lange tijd overheen gaat voor een hand beoordeeld wordt vind ik vervelend. Als je nu op het PLO hand-judging forum kijkt staan er handen van 2weken oud zonder antwoord van een hand judge, dat vind ik vervelender dan dat je "maar" 10 handen mag posten.